شنبه 15 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیدار زهرا رهنورد با خانواده حشمت طبرزدی و گفتگوی تلفنی با وی در زندان رجایی‌شهر

زهرا رهنورد، نویسنده و فعال سیاسی، در ادامه دیدار با خانواده های زندانیان سیاسی، روز پنجشنبه ۱۳ آبان ۸۹ با همسر و خانواده حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی زندانی، در تهران دیدار کرد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، رهنورد در دیدار با محبوبه علی نقیان همسر حشمت الله طبرزدی از آخرین وضعیت همسرش و خانواده آگاه شد و نسبت به وضعیت آنها ابراز نگرانی کرد.

در این دیدار خانم محبوبه علي نقيان از رنج ها و مشکلات ۹ ماه گذشته بر خانواده طبرزدی سخن و در ادامه به تشریح فعالیت های مطبوعاتی، دانشجویی و سیاسی حشمت الله طبرزدی در ۱۶ سال گذشته و تاثیرات آن بر خانواده او پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر طبرزدی در این دیدار تبعید این فعال سیاسی به زندان رجائی شهر را "ظلمی مضاعف" خواند و نسبت به شرايط ملاقات ها در زندان رجايي شهر و برخورد مقامات مسئول در آنجا گله کرد.

در ادامه سکینه زیبایی مادر حشمت اله طبرزدی به صورت تلفنی از شهرستان با خانم رهنورد صحبت كرد و به تشریح رنجی که در چند سال گذشته بر خانواده و او رفته است پرداخت.

مادر طبرزدی که دو فرزند دیگرش در جبهه شهید شده اند، در چند سال گذشته پیگیری های زیادی در ارتباط با وضعیت طبرزدی انجام داده اما همچنان با برخورد های نامناسب مقامات روبرو شده است. این بانوی سالخورده، سالها قبل با مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب، تلاش زیادی برای پیگیری و احقاق حق فرزندش داشت، اما بعلت عمل جراحی كمر، طی ماههای اخير نتوانست به ملاقات فرزندش برود و يا به دادگاه انقلاب مراجعه كند. سکینه زیبایی از اینکه در شرایط سخت خود امکان دیدار فرزندش را ندارد ابراز ناراحت کرده است.

همچنین حشمت الله طبرزدی طی تماس تلفنی از درون زندان، در گفتگو با خانم زهرا رهنورد از دیدار او با خانواده اش تشکر و ابراز خرسندی كرد. در اين تماس تلفنی خانم رهنورد استقامت و روش مبارزه حشمت الله طبرزدی را ستودنی خواند.

حشمت الله طبرزدی دبيركل جبهه دمكراتيك و سخنگوی شورای همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران از سال گذشته در زندان است.

این فعال سیاسی و مدیر مسئول نشریۀ توقیف شده‌ی پیام دانشجو، پس از تبعید به زندان رجائی شهر، ماه گذشته در دادگاه انقلاب به ۹ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016