دوشنبه 17 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرضيه گلرو: تماس گرفتند و گفتند همه زنان با جرم سياسی را به بند متادون منتقل کردند، کمپين بين المللی حقوق بشر

به دنبال انتشار خبری مبنی بر انتقال برخی از زندانی عقيدتی بندزنان به بند متادون يا جايی که زندانيان معتاد به مواد مخدر را نگهداری می کنند، مرضيه گلرو خواهر مهديه گلرو با تاييد اين خبر به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که به دنبال قطع تماس های تلفنی افراد ياد شده آنها به اين بند منتقل شده اند. مرضيه گلرو به کمپين گفت تا روز سه شنبه منتظر خواهند ماند تا شرح ماوقع را از زبان خود او بشنوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درحاليکه بسياری از زندانيان زن سياسی زندان اوين از چهارشنبه هفته گذشته به قرنطينه متادون نسوان اين زندان منتقل شدند و ارتباط تلفنی آنها با خارج از زندان قطع شده است . خانواده های آنها از طريق تماس تلفنی هم بندی های ديگراين زندانيان متوجه قطع تلفن و دقايقی بعد انتقال آنها به بند متادون شده اند. مرضيه گلرو ، خواهر مهديه گلرو ، دانشجوی زندانی که در حال حاضر همراه با بقيه زندانيان زن سياسی به بند متادون منتقل شده است در گفتگو با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ضمن بی اطلاعی از وضعيت خواهرش گفت :« يک نفر از زندان به همسر مهديه تماس گرفته بود و اطلاع داده بود که تلفن بند قطع شده و ديگر آنها قادر به تماس نيستند اما کمی بعد دوباره تماس گرفته و گفته است که همگی زنان با جرم سياسی را به بند متادون منتقل کردند.»

خواهر اين دانشجوی زندانی با اشاره به اينکه هم بندی های ديگر آنها به همه خانواده های زندانيان اطلاع داده بودند که چه شده است، گفت : « ما احتمال می داديم قطع ارتباط تلفنی آنها به دليل نزديک بودن ۱۳ آبان باشد اما حالا با بردنشان به بند معتادان حدسی نمی شود زد که چه اتفاقی افتاده است ، منتظريم تا روز سه شنبه ، يعنی روز ملاقات شود تا با خود مهديه حرف بزنيم و بفهميم که چه شده است.»

با اين حال وب سايت کلمه، نزديک به مير حسين موسوی دليل انتقال زندانيان سياسی زن به قرنطينه متادون بند نسوان را اعتراض اين زندانيان به قطع تماس‌های تلفنی شان ذکر کرده است.
قرنطينه متادون، محل نگهداری مجرمين معتاد است و به منظور ترک اعتياد از آن استفاده می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016