چهارشنبه 19 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمهوری اسلامی مسلمانان نروژ را آماده اجرای عمليات تروريستی در خاک اين کشور می کند، گزارش رحمان ساکی از نروژ

- وزير دادگستری نروژ، شديدا به اقدامات جمهوری اسلامی اعتراض نمود و اين اقدامات را عملی مجرمانه خواند
- عوامل جمهوری اسلامی قصد بمب گذاری در مقابل يکی از سفارتخانه های خارجی در اسلو را داشتند

روز شنبه تلويزيون سراسری و دولتی نروژ برای اولين بار از اقدامات تروريستی دولت جمهوری اسلامی پرده برداشت. در اين روز برای نخستين بار خبرنگاران و فيلم برداران نروژی وارد مسجد امام علی سفارت جمهوری اسلامی در اسلو شدند. مسجد امام علی نروژ در سال ۲۰۰۵ توسط جمهوری اسلامی راه اندازی شده است. کليه هزينه های معمولی و متعلق به برنامه های جاسوسی آن از سوی بيت رهبری و سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی ايران تامين می شود. سفارت جمهوری اسلامی در اسلو، اين مسجد را توسط فردی بنام سيد مسيح سلطانی افغانی تبار اداره می کند و به عنوان يک مرکز اسلامی- فرهنگی در سازمان ثبت شرکتهای نروژ به ثبت رسانده است.

خبرنگار نروژی، در گزارش روز جمعه خود چنين گزارش داد:
جمهوری اسلامی ايران، هزينه های مسجد ها در اسلو را تامين می کند و از ايران به نروژ امام يا آخوند اعزام ميکند. وظيفه امام ها موعظه کردن و ايجاد تنفر در مسلمانان نسبت به غربی هاست. هدف از اينکار شستشوی مغزی مسلمانان نروژ و آماده ساختن آنان برای روزی است که به آنها دستور دهند که در خاک اين کشور عمليات تروريستی انجام دهند. خبرنگار نروژی اين موضوع را از طرف منبعی که نخواسته بود نامش فاش شود، نقل کرد.



آخوند اعزامی از ايران به نام سيد موسوی به همراه ديگر عوامل جمهوری اسلامی در نروژ

يکی از عوامل سفارت جمهوری اسلامی بنام علی رضا معدلی که خود را يکی ازاعضای شورای مسئولين مسجد امام علی معرفی می کند به خبرنگار نروژی می گويد: امام ها از ايران می آيند و کارشان تفسير قرآن و آموزش مسائل شرعی است. وی اضافه می کند که، اين امام ها مسلمانان را در مسائل و مشکلات اجتماعی کمک می کنند و مرکز اسلامی امام علی ۲۰۰ نفر عضو دارد. وی اعتراف می کند که اين مسجد تحت هدايت کامل دولت جمهوری اسلامی است و رژيم در سال، چند بار آخوندی را انتخاب می کند و آنان را به نروژ اعزام می کند. آخوند های اعزامی در مدت اقامت خود در نروژ درسويتی که در اين مسجد قرار دارد زندگی می کنند. اين آخوندها وابسته به بيت رهبری،علی خامنه ای هستند. درغياب آخوندهای اعزامی به نروژ، يک تبعه افغانی امامت مسجد را عهده دار است. ساختمان اين مسجد توسط بيت رهبری در سال ۲۰۰۵ به مبلغ چند ميليون کرون توسط جمهوری اسلامی خريداری شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگار نروژی در گزارش خود می نويسد که، سه نفر به عنوان منابعی موثق راجع به ارتباط مساجد مسلمانان در اسلو با دولت ايران، کارکرد و هدف اصلی اين مساجد، اطلاعاتی در اختيار وی قرار داده اند، اما هيچ کدام از اين سه نفر به دليل ترس از عواقب اينکار، تمايل نداشتند که نامشان فاش و در مقابل دوربين تلويزيون قرار بگيرند.

يکی از اين شاهد ها که خود ايرانی تبار است و به اين مرکز رفته بود، می گويد: آخوند های مرکز امام علی، اهداف و نقطه نظراتی دارند، که ما در نروژ با آنها مخالفيم. يکی از آخوندهای اين مرکز بمن گفته است که، مخالفان نظام اسلامی از سوی صهيونيست ها مسموم فکری شده اند، او برای اثبات ادعای خود مثلی زده و گفته است که: "هنگامی که زنی منکر حق همسرش مبنی بر کتک زدن می شود، اين نفوذ يهوديان است" در سايت اينترتی اين مرکز، لينک هايی وجود دارد که دارای محتوای يهودی ستيزيست و هولوکاست را انکار می کند و اين ادعا را قبول ندارد که مسلمانان عامل جنايت ۱۱ سپتامبر در آمريکا بوده اند.

واکنش وزير دادگستری نروژ

وزير دادگستری نروژ از مسلمانان ساکن اين کشور خواست، از وابستگان مسجد جمهوری اسلامی در اسلو، که تنفر به غرب را ترويج می کنند به پليس شکايت کنند.
آقای کنوت استوربرگ از مردم خواست چنانچه در مسجد و يا هر مرکز اسلامی ديگرسخنانی که نشانگر و تروج کننده نفرت و تنفر از غرب می باشد، بيان شد، بيدرنگ به پليس خبر دهند.
آقای کنوت استوربرگ وزير دادگستری نروژ، نسبت به آنچه که در باره مسجد امام علی جمهوری اسلامی شنيده بود، بويژه از اينکه جمهوری اسلامی به لحاظ مالی اين مسجد را تامين می کند و از ايران به نروژ آخوند اعزام می کند تا ديگران را شسشوی مغزی نموده و آنها را آماده عمليات تروريستی در خاک نروژ نمايد، شديدا اعتراض نمود.
وزير دادگستری اعلام کرد که: نروژ نيازی به ملاقات اين ملاها ندارد. کاری که اين آخوند ها انجام می دهند، مجازاتهای بسيار سنگينی دارد. اينکه اين افراد ديگران را به ترور تشويق کنند و برای عمليات های تروريستی، برنامه ريزی و سربازگيری می کنند، بطور حتم، عملی مجرمانه محسوب می شود.

وزير دادگستری: به اين ملاها ويزا نمی دهيم
وزيردادگستری اعلام کرد با وجود اين اخبار، از اين پس دادن ويزا به امام هايی که بخواهند از ايران بيايند و در خاک نروژ مسلمانها را برای عمليات های تررويستی آماده کنند، بسيار دشوار خواهد شد. ايشان اضافه کرد که من از همه کسانی که چنين موعظه هايی را از امام ها می شنوند، می خواهم بيدرنگ آنرا به پليس اطلاع دهند.

سفارت جمهوری اسلامی در اسلو به گزارشاتی که در رابطه با انتشارفعاليت های تروريستی مرکز امام علی منتشر شد، واکنش بسيار تندی نمود. سفارت از طريق انتشار يک بياينه مطبوعاتی اعلام کرد: چنين ادعاهايی در باره مرکز امام علی، صحت ندارد و اين توطئه ای است که توسط اسرائيلی ها طرح ريزی شده است.
مسئولان سفارت جمهوری اسلامی در اسلو، حاضر نشدند تا در مقابل دوربين خبرنگاران نسبت به گزارش پخش شده از سوی تلويزيون دولتی نروژ، اظهار نظر نمايند. اما هنگامی که اين خبر به صدر خبر های همه رسانه های گروهی نروژ تبديل شد، مجبور شدند بطور رسمی واکنش نشان دهند.
سفارت رژيم در اسلو در بيانيه خود، ادعاهای مطرح شده از سوی تلويزيون نروژ را، برنامه از پيش طرح ريزی شده اسرائيل عليه جمهوری اسلامی قلمداد کرد و نوشت که اين ادعاهای کذب را اسرائيل برای تخريب روابط دو جانبه ايران و نروژ انجام داده است.
وزير دادگستری در واکنش به بيانيه سفارت رژيم در اسلو اعلام کرد، توضيحات سفارت جمهوری اسلامی شگفت انگيز است. همه ما شهروندان نروژ بخوبی می دانيم که تلويزيون رسمی دولت، توسط منابعی که سفارت در نامه خود شرح داده است، هدايت نمی شود.
وزير دادگستری در روز دوشنبه ۸ نوامبر با پليس امنيتی و همچنين مديرکل اداره اتباع بيگانه اين کشور تماس گرفت و از آنان خواست تا بطور ويژه، امام هايی را که از ايران می آيند، تحت نظر بگيرند.

عليرغم اينکه بارها و بارها مخالفين جمهوری اسلامی نسبت به فعاليت های جاسوسی و غير قانونی سفارت جمهوری اسلامی در اسلو به مقامات نروژی تذکر دادند و خواهان بسته شدن سفارت جمهوری اسلامی شده اند ، اما متاسفانه دولت نروژ تا کنون نسبت به اين موضوع واکنشی جدی نشان نداده بود. اين اولين مقام رسمی نروژی است که بطور شفاف و علنی، نسبت به فعاليت های تخريبگرانه جمهوری اسلامی موضعگيری می کند و از پليس اين کشور می خواهد با اينگونه اقدامات ضد امنيتی، برخورد جدی نمايند.
در طی سالهای گذشته، جمهوری اسلامی با اختصاص بودجه هنگفتی که در اختيار سفارت خود قرار داده است، تلاش نموده است که در درون نيروهای اپوزيسيون نفوذ کند و از طريق تماس با پناهجويان ايرانی در اسلو و کمک کردن به آنان به شيوه های مختلف، آنان را وادار به همکاری های غير قانونی در نروژ نمايد. در حال حاضر دو پناهجو ايرانی ادعا می کنند که فردی که به مسجد امام علی و سفارت جمهوری اسلامی تردد داشته است، با آنها تماس گرفته است و از آنان کمک خواسته است تا وی را در يک عمليات تروريستی عليه يکی از سفارتخانه های خارجی در اسلو کمک کنند. اين فرد به اين دو پناهجو قول داده بود که اگر آنها در اين عمليات شرکت کنند، جمهوری اسلامی آنان را کمک می کند تا تضمين شده به کانادا بروند و مبلغ ۱۲۰.۰۰۰ کرون نروژی نقدا به آنها به عنوان پاداش پرداخت نمايد. در آن عمليات تروريستی قرار بود که کاميونی پر از مواد منفجره را در مقابل سفارتی در اسلو قرار دهند.
گرفتن عکس و فيلم از فعالين سياسی و حقوق بشری، فرستادن مهره های اطلاعاتی خود به جلسات صنفی و سياسی پناهجويان ايرانی از جمله ديگر اقدامات جمهوری اسلامی در نروژ می باشد.


محمدجواد حسينی دبير اول سفارت به هنگام فيلمبرداری از فعالين سياسی در اسلو

شرکت يک تروريست در دوره بمب سازی در ايران
يک نفر از سه تروريستی که چند ماه پيش در نروژ و آلمان دستگير شدند بنام داود ميکائيل، ماه پيش در بازجويی خود اعتراف کرد که وی به مدت ۴۰ روز در ايران دوره بمب گذاری را گذرانده است. ميکائيل و دو تن ديگر قصد داشتند در اسلو بمب گذاری نمايند. اين سه تن قبل از اينکه اقدام به اين عمليات کنند دستگير شدند. اعترافات اين فرد چند روز پيش در مطبوعات نروژ منتشر شد.

رحمان ساکی
نروژ- اسلو


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016