پنجشنبه 20 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: نگرانی از افزايش جمعيت از اشتباهات بزرگ است، غرب نگران افزايش جمعيت کشورهای اسلامی است، ايلنا

ايلنا : رييس‌جمهور نگرانی از افزايش جمعيت در ايران و کشورهای اسلامی را از تغافل و اشتباهات بزرگ دانست وگفت: غربی‌ها از رشد جمعيت در کشورهای اسلامی، نگرانند چرا که به دليل فساد، رشد جمعيت خودشان منفی شده و از اين می‌ترسند که افزايش جمعيت کشورهای اسلامی معادلات و نظم جهانی فعلی را برهم بزند .
به گزارش ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در ديدار با مديران استان قزوين با بيان اينکه حرکت بر مدار نظام سرمايه‌داری نمی‌تواند ملتی را به پيشرفت و سعادت برساند، اظهار داشت : نبايد اسير برنامه‌ريزی‌ها و طراحی‌های نظام سرمايه داری شد . البته اين بدان معنا نيست که نبايد از تجارب و توانمندی‌های ديگران استفاده کرد بلکه بايد اين تجارب را در مدل و الگوی بومی باز تعريف و بکار گرفت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور ضرورت تغيير نگاه به برنامه‌ريزی توسعه وتعالی کشور را مورد تاکيد قرار داد وگفت : بايد برنامه‌ريزی ايرانی – اسلامی را بر دو پايه فرهنگ ايران زمين و توانمندی‌های بومی طراحی و بر مبنای آن در مسير رشد گام برداشت .
وی تصريح کرد : برنامه ريزی ايران اسلامی بايد بر مبنای اصول و اعتقادات ملت ايران و در راستای حفظ و ترويج اين اعتقادات باشد، چرا که توسعه بر مبنای مدل‌های غير بومی روابط خانوادگی و اجتماعی را مختل می کند.
رييس‌جمهور بر استفاده درست از منابع تاکيد کرد و گفت : ايران کشور فقيری نيست، اما بايد با برنامه‌ريزی درست از ثروت و منابع آن استفاده کرد چرا که در اين صورت با بودجه های موجود می‌توان پيش از دو برابر کار انجام داد .
رييس‌جمهور نگرانی از افزايش جمعيت در ايران و کشورهای اسلامی را از تغافل و اشتباهات بزرگ دانست وگفت: غربی‌ها از رشد جمعيت در کشورهای اسلامی، نگرانند چرا که به دليل فساد، رشد جمعيت خودشان منفی شده و از اين می‌ترسند که افزايش جمعيت کشورهای اسلامی معادلات و نظم جهانی فعلی را برهم بزند .
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود وضعيت امروز ايران اسلامی را بهترين وضع در طول تاريخ خود توصيف و خاطر نشان کرد :امروز در بهترين مقطع تاريخ قرار داريم و ملت ايران ماموريت دارند ظلم و ستم را از بين برده و مستکبران را به زير بکشند چرا که امروز ايران موثرترين نقش بين المللی را در جهان ايفا می کند.
وی همچنين با تاکيد دوباره بر اينکه کارهای بزرگ شدنی است ، اظهار داشت: وقتی سفرهای استانی شروع شد عده زيادی چنين می‌گفتند که اين کار امکانپذير نيست، اما امروز سفر به قزوين در قالب هفتاد و هشتمين سفر استانی هيات دولت است نشان دهنده آنست که هرکار بزرگی شدنی است .
احمدی‌نژاد در پايان از مسوولان استان قزوين خواست تا در جلساتی فارغ از مباحث جاری به بحث درباره مدل و الگوی توسعه بومی پرداخته و قزوين را به يک الگو از اين نظر در کشور تبديل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016