دوشنبه 24 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رجانيوز: پشت پرده رأی نياوردن ايران در تشکيلات زنان سازمان ملل

سوزان رايس سفير امريکا در سازمان ملل متحد که گفته می‌شود دارای روابط صميمی با نماينده ايران در سازمان ملل متحد نيز هست!، به‌طوری که سفرای دائمی کشورها در سازمان ملل متحد از اين ارتباط صميمانه متعجب هستند، نفر اصلی پيگيری برای رأی نياوردن عضويت ايران در تشکيلات "زنان سازمان ملل متحد" بوده است.

به گزارش رجانيوز، خانم سوزان رايس در راهروهای ساختمان رأی گيری برای عضويت در "هيئت اجرايی تشکيلات زنان سازمان ملل متحد" با تکان دادن دستان خود به علامت پيروزی به خبرنگاران گفته است که هيچ کار مخفيانه ای! نکرده که ايران عضو تشکيلات زنان نشود و از شروع فعاليت "هيئت اجرايی" می توان اين موضوع را مشاهده کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نمايندگی دائمی ايران در سازمان ملل که پيش‌تر علت عضويت نيافتن ايران در کميته حقوق بشر سازمان ملل متحد را، قصد ايران برای عضويت در تشکيلات زنان سازمان ملل متحد اعلام کرده بود، اکنون بايد در مورد اين ناکامی و کم‌کاری يا نا آگاهی احتمالی در پيگيری عضويت ايران توضيح دهد.

پيش‌بينی می‌شود در آينده، تشکيلات زنان سازمان ملل متحد در پروژه‌های ساخته و پرداخته غرب عليه ايران در حوزه زنان و مواردی مانند سکينه محمدی جنجال‌های قابل توجهی را تدارک ببيند و صدور قعطنامه‌ها و بيانيه‌هايی را عليه کشورمان در دستور کار قرار دهد.

جالب‌ترين نکته سخنان خانم سوزان رايس اين است که وی ابتکار انتخاب نشدن ايران در اين تشکيلات را به‌عنوان زرنگی خود مطرح کرده و به دانش و استادی خود در اين زمينه مباهات می کند!

اين در حالی است که کشور "تيمور شرقی" جزو کشورهای درخواست کننده برای عضويت نبوده و فقط در طی ۱۰ روز گذشته خود را کانديدای، ۱۰ عضو انتخابی کشورهای آسيايی کرده است و در مقابل، نمايندگی ايران قدرت رقابت با اين کشور کوچک را هم نداشته تا بتواند به عضويت "تشکيلات زنان سازمان ملل متحد" درآيد. اين تشکيلات از ابتدای ماه ژانويه سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز خواهد کرد.

بهانه واهی نقض حقوق بشر و نقض حقوق زنان دو برگی است که غرب هميشه برای تخطئه کردن جمهوری اسلامی از آن‌ها استفاده می‌کند. در عين حال، متأسفانه سفيران فرهنگی و سياسی ايران در خارج از کشور هميشه در وضعيت انفعالی نسبت به اين دو محور تهاجم غرب عليه ايران قرار دارند.

بنا بر اين گزارش، پنجاه و چهار عضو شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، ۴۱ عضو "هيئت اجرايی" تشکيلات جديد التاسيس زنان سازمان ملل متحد را انتخاب کردند.

اعضای ۴۱ نفره "هيئت اجرايی" تشکيلات زنان سازمان ملل متحد از پنج قاره انتخاب شدند که ۱۰ عضو آن از کشورهای آسيايی، ۱۰ عضو از کشورهای افريقايی، چهار عضو از کشورهای اروپای شرقی، شش عضو از کشورهای امريکای لاتين و کارائيب، پنج عضو از کشورهای اروپای غربی و همچنين شش عضو از کشورهای بين قاره ای انتخاب شدند.

ايران در اين رقابت با رأی ۱۹ در برابر ۳۱، قافيه را به کشور تيمور شرقی واگذار کرد و کشورهای پاکستان، بنگلادش، هندوستان، چين، اندونزی، قزاقستان، ژاپن، کره جنوبی و نهايتاً تيمور شرقی از قاره آسيا به عضويت "هيئت اجرايی" درآمدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016