چهارشنبه 26 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمدی مقدم: مرزهای ايران ديگر گذرگاه موادمخدر و گروه‌های تروريستی نيست، ايسنا

فرمانده ناجا گفت: در حال حاضر مرزهای ايران ديگر گذرگاه مواد مخدر و گروه‌های تروريستی با پشتيبانی آمريکا نيست و در برابر قاچاق کالا بسته است.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدی مقدم در مراسم اختتاميه رزمايش بزرگ همت مضاعف که در منطقه عمومی ميرجاوه با حضور مسئولان کشوری برگزار شد، اظهار کرد: مرزها پشتيبان توليد داخل هستند و با گام‌هايی که در سال گذشته برای انسداد مرزها انجام شده بخش بزرگ و اصلی کار به اتمام رسيده است و مابقی نيز در دو‌ تا سه سال آينده تکميل می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: امروز می‌توانيم ادعا کنيم که در برابر تهديدات خارج، مصون هستيم و ظرف چهار سال گذشته انسداد مرزها چهار برابر شده و عمليات انسداد فيزيکی مرز و ساماندهی آن که کار بسيار با ارزش بود، هزينه‌های زيادی به دنبال داشته اما سود و منافع اقتصادی انسداد مرز برای جمهوری اسلامی ايران بيشتر از باز بودن مرز است و قاچاقچيان مواد مخدر نمی‌توانند مثل گذشته ايران را گذرگاه قرار دهند.

فرمانده نيروی انتظامی اظهارکرد: مواد مخدر توليدی از افغانستان به ايران کاهش يافته است و انسداد مرزهای جنوب شرق کشور، مسير قاچاق مواد مخدر را تغيير داد به طوری که اکنون از پاکستان به طرف آبهای آزاد منحرف شده است.

وی تاکيد کرد: کشورهای افغانستان و پاکستان محل پرورش تروريست‌ها شده است و درآمدهای نامشروع از محل فروش مواد مخدر صرف ايجاد ناامنی در مرزهای ايران می‌شود.

احمدی مقدم ادامه داد: کسانی که به بهانه مبارزه با تروريسم به کشورهای مسلمان حمله می‌کنند اکنون خود تروريست پرور شده اند و به تشکيل اين گروه‌ها کمک می‌کنند.

فرمانده نيروی انتظامی تصريح کرد: مرزبانان بايد مرزها را کنترل و امنيت را برقرار کنند و فراموش نکنيم حضور بيگانگان در کشورهای افغانستان و پاکستان امنيت اين دو کشور را با مشکل مواجهه کرده و امروز تروريست‌ها از محل درآمد موادمخدر هزينه‌های عملياتی خود را تامين می‌کنند.

وی در ادامه گفت: تقويت مرزبانی و ايجاد امنيت پايدار در اولويت برنامه‌های ناجا است و اين نيرو کشور را از هر آسيبی مصون نگه خواهد داشت.

احمدی مقدم افزود: فرماندهی مرزبانی در قالب و ساختاری جديد تشکل شده و گام‌های استوار و بلندی در انجام ماموريت‌های خود برداشته است و نيروهای فداکار و جوان در راه حفظ اين راه گام‌ برداشته‌اند و با بهره‌مندی از امکانات جديد و فناوری‌های نوين مرزهای ايمنی را برای مردم ايران به وجود آورده‌اند.

وی گفت: امنيت هر منطقه ريشه در اعتقادات و باورهای مردم آن دارد و همين عامل باعث توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن منطقه می شود.

وی ادامه داد: درست است که در طول مبارزه آسيب‌های زيادی ديده‌ايم اما در مقايسه با کشورهای منطقه امنيت در کشور ايران اسلامی مثال‌زدنی است و ريشه امنيت در اعتقادات مردم و حمايت مردم از نظام جمهوری اسلامی است.

احمدی مقدم خاطر نشان کرد: امنيت مقدمه توسعه و آبادانی است و وجود امنيت در منطقه توسعه فرهنگی، اقتصادی، اشتغالزايی را به دنبال دارد و با افراد تروريست و سوداگر مرگ طبق قانون برخورد می‌شود.

فرمانده ناجا افزود: خدمات دولت بويژه در مناطق محروم سيستان و بلوچستان محروميت را کمتر کرده است. سيستان و بلوچستان از ظرفيت‌های بسيار بالايی برخوردار بوده و دولت نيز در سال‌های اخير تلاش زيادی در اين استان کرده است و با ايجاد توسعه و اقداماتی نظير گاز، راه‌آهن، برق، انرژی و ... چهره محروميت را از اين استان بردارد.

احمدی مقدم تصريح کرد: امروز در سيستان و بلوچستان و ساير استان‌های شرق کشور جرائمی که در آنها رخ می‌دهد مانند ساير استان‌های کشور است اما دشمن چشم ديدن امنيت در منطقه را ندارد و با تحريک گروهی معاند اقدام به اقدامات تروريستی نظير انفجار و ترور می‌کند تا امنيت را زير سوال برده و همراه با آن بين شيعه و سنی اختلاف ايجاد کنند که خوسبختانه بزرگان شيعه و سنی اين موضوع را درک کرده و با هوشياری توطئه‌های آنان را خنثی کردند.

وی در رابطه با گروهک‌های منحرف گفت: دشمنان با تجهيز و تحريک گروهک‌های منحرف سعی در ايجاد ناامنی و تفرقه بين اهل سنت و شيعه دارند.

احمدی مقدم اظهار کرد: واگذاری امنيت جنوب شرق کشور به خود مردم نتايج مطلوبی در پی خواهد داشت و باعث عمران و آبادانی منطقه می‌شود.

وی بيان کرد: نيروی انتظامی مصمم به از بين بردن تروريست‌ها و برچيده شدن معضل قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور است و برای توسعه پايدار هماهنگی ارتش، سپاه و ناجا با بسيج مردمی حائز اهميت است.

فرمانده ناجا خطاب به فريب خوردگان در گروهک‌های تروريستی گفت: نظام جمهوری اسلامی ايران نسبت به کسانی که از کارهای گذشته خود اظهار پشيمانی کنند، رافت و مهربانی نشان خواهد داد.

وی در رابطه با رزمايش نيز گفت: رزمايش همت مضاعف با حضور مرزبانان استانهای خراسان رضوی، جنوبی، سيستان و بلوچستان و بکارگيری سلاحهای پيشرفته و سناريوی جديد به مدت سه روز در منطقه مرزی ميرجاوه از توابع شهرستان زاهدان برگزار شد.

احمدی مقدم تاکيد کرد: مرز تبعيدگاه نيست محل مردان خدا و مرزبانی يک مجاهدت فداکارانه است و هر چه خدمت سخت‌تر باشد ثواب و اجر معنوی آن بيشتر است.

فرمانده ناجا افزود: حضور مرزبانان در مرز به دور از خانه و کاشانه، همسر و فرزند همراه با تحمل سختی‌های ناشی از خدمت در راستای تامين امنيت و رفاه برای مردم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016