چهارشنبه 26 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: ايجاد بدبينی و یأس و تفرقه خيانت واضح است، مهر

حضرت آيت الله خامنه ای با انتقاد شديد از افرادی که در گوشه و کنار با منفی بافی و «ايجاد بدبينی و یأس و تفرقه»، نظام اسلامی را به مسائل دلخواه بيگانگان متهم می کنند فرمودند: اينها در واقع به نيابت از دشمنان ملت عمل می کنند و درصددند ناکامی تبليغاتی صهيونيستها و امريکاييها را جبران کنند اما ملت می داند که اينگونه اقدامات يک خيانت واضح است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم اصفهان، ايمان و پايبندی به ارزشهای الهی را رمز موفقيت های ملت ايران خواندند و تأکيد کردند: در پرتو استحکام اين پايبندی مبارک، ملت ايران در همه عرصه ها، پيشتاز و پيروز خواهد بود و دشمن همچنان ناکام و نوميد خواهد ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر انقلاب اسلامی با تبريک عيد سعيد قربان به ملت مؤمن و ايثارگر ايران و همه مسلمانان جهان، درک حکمت عيد قربان را، راهگشای عرصه های مختلف زندگی «فردی و ملی» دانستند و افزودند: ايثار عظيم حضرت ابراهيم (ع) و قدردانی بزرگ الهی از آن پيامبر حق، نماد اين حقيقت حکمت آميز است که پيمودن راه تعالی و پيشرفت و عروج، بدون گذشت و ايثار امکان پذير نيست.

ايشان، فلسفه امتحانهای مستمر الهی را، دستيابی افراد و ملتها به مرحله جديدی از رشد و تعالی خواندند و خاطرنشان کردند: هر فرد و ملتی که از وادی امتحان و «محنت و شدت» عبور کند، به فضل الهی يک گام به مقصد متعالی خود نزديکتر می شود.

عبور سرافرازانه ملت ايران از فتنه ۸۸، مصداق مشخصی بود که رهبر انقلاب اسلامی در بحث فلسفه امتحانات الهی به آن اشاره کردند.

حضرت آيت الله خامنه ای در اين زمينه خاطرنشان کردند: معنای توفيق ملت ايران در عبور از اين فتنه، در آشکار شدن قدرت اين ملت خلاصه نمی شود بلکه معنای اصلی عبور قدرتمندانه مردم از امتحان و محنت سال گذشته، اين است که ملت ايران، با تکيه بر ايمان، بصيرت، موقع شناسی، درک ضروريات زمان و انجام دادن اقدامات لازم، به مرحله جديدی از حيات خود رسيد و برای رسيدن به مقصود نهايی، توان تازه ای يافت.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنانشان، حماسه ايثار مردم اصفهان را در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱، مصداق ديگری از سرافرازی در امتحانات الهی برشمردند و افزودند: در آن روز عظيم، مردم اصفهان همزمان با تشييع ۳۷۰ شهيد، هزاران نفر ديگر از جوانان رشيد خود را راهی جبهه ها کردند و نماد برجسته ای از ايثار و سرافرازی آفريدند.

حضرت آيت الله خامنه ای، حضور مردم مؤمن، انقلابی و با فرهنگ اصفهان را در قضايای مختلف «قبل از انقلاب، دوران انقلاب، جنگ تحميلی و عرصه های مختلف رشد و پيشرفت کشور»، تجلی روح ايمان و ايثار و جهاد مردم اين استان دانستند و خاطرنشان کردند: تأمل و تفکر در اين افتخارات، باعث درک هويت و استعداد درونی مردم اصفهان می شود و راه استمرار پيشرفت و پيشتازی و عزت اين مردم را آشکار می سازد.

رهبر انقلاب اسلامی، جهاد را در مفهوم گسترده آن، باعث «رشد و طراوت و اميد يک ملت» برشمردند و افزودند: جهاد يعنی «حضور و حرکت توأم با وظيفه شناسی و مبارزه مستمر با موانع رشد و پيشرفت»، اين حضور گاه با ايثار جان و مال همراه می شود و گاه با شرکت در ميدانهای مختلف اجتماعی و سياسی و حتی حضور در عرصه های فکری و عقلی معنا
می يابد.

حضرت آيت الله خامنه ای با استناد به ناکاميهای پی در پی دشمن، مبارزه با ملت ايثارگر و جهادگر ايران را ناممکن دانستند و تأکيد کردند: جبهه دشمنان «اسلام و انقلاب و ايران» با جنگ و تهديد نظامی حريف اين مردم نشد و اکنون نيز کسانی که با «تحريم» به فکر به زانو درآوردن اين ملت هستند، آب در هاون می کوبند.

رهبر انقلاب اسلامی، ايجاد شکاف ميان ملت، فاصله انداختن ميان مردم و مسئولان و ايجاد سوءظن و بگومگو بر سر مسائل هيچ و پوچ را، روزنه اميد دشمن دانستند و افزودند: همه بايد مراقب اين حرکات دشمنان باشند.

ايشان با انتقاد شديد از افرادی که در گوشه و کنار، با منفی بافی و «ايجاد بدبينی و یأس و تفرقه»، نظام اسلامی را به مسائل دلخواه بيگانگان متهم می کنند افزودند: اينها در واقع به نيابت از دشمنان ملت عمل می کنند و درصددند ناکامی تبليغاتی صهيونيستها و امريکايی ها را جبران کنند اما ملت می داند که اينگونه اقدامات يک خيانت واضح است.

حضرت آيت الله خامنه ای ترويج فساد اخلاقی و مواد مخدر را، ابزاری در خدمت اهداف سياسی دشمنان دانستند و ملت، مسئولان و بويژه جوانان را به مراقبت در اين زمينه فراخواندند.

رهبر انقلاب اسلامی، اصفهان را مرکز علم دين و علوم گوناگون برشمردند و با اشاره به حوزه علميه خوب و دانشگاههای معتبر اين شهر افزودند: اصفهان در مقطعی مرکز نورافشانی علمی در کشور و در دنيای اسلام بوده است و علما، دانشمندان و هنرمندان اين خطه، دستيابی به اين جايگاه را، افق فعاليتهای خود قرار دهند.

در ابتدای اين ديدار آيت الله طباطبايی نژاد نماينده ولی فقيه و امام جمعه اصفهان، به نقش افتخار آفرينی مردم اصفهان در طول دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرد و گفت: ۲۵ آبان سال ۶۱ يادآور روز تاريخی در پيشتازی مردم اصفهان در عرصه جهاد و
ايثار است به همين دليل چنين روزی در تاريخ اصفهان به عنوان «روز حماسه ايثار اصفهان» نامگذاری شده است.

آيت الله طباطبايی نژاد افزود: مردم اصفهان همچنان در عرصه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب مانند انتخابات و پيشرفت های علمی و سازندگی حضوری کاملاً فعال و هوشيارانه دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016