چهارشنبه 5 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: موضوع تحول در حوزه علميه بايد بصورت جدی پيگيری و اجرايی شود، ايلنا

- رهبری در مصوبات شورايعالی حوزه علميه قم و تصميم‌های مديريتی آن مطلقاً دخالت نمی‌کند
- مديريت تشکيلات حوزه نيز بايد از لحاظ اداری، چابک و سبک باشد.


ايلنا : مقام معظم رهبری با يادآوری مباحث مربوط به ايجاد تحول در حوزه علميه در سال‌های اخير و‌همچنين در ديدار روز پنجشنبه طلاب، تأکيد کردند: موضوع تحول در حوزه علميه بايد بصورت جدی پيگيری و اجرايی شود.
به گزارش ايلنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای شب گذشته در ديدار اعضای شورايعالی حوزه علميه قم، تهيه نظام جامع آموزش، پژوهش و‌تبليغ حوزه را ضروری خواندند و تأکيد کردند: يکی از نيازهای جدی حوزه، تدوين چشم انداز و برنامه راهبردی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر انقلاب اسلامی برنامه ريزی، هدف‌گذاری و تعيين اولويت‌های علوم حوزوی را در پرتو ترسيم چشم انداز آينده امکان‌پذير دانستند و افزودند: مديريت تشکيلات حوزه نيز بايد از لحاظ اداری، چابک و سبک باشد.
ايشان، ارتباط مستمر شورايعالی حوزه علميه قم با مراجع محترم را ضروری خواندند و بر لزوم استفاده از ديدگاه‌ها و نظرات فضلای جوان حوزه تاکيد کردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: رهبری در مصوبات شورايعالی حوزه علميه قم و تصميم‌های مديريتی آن مطلقاً دخالت نمی‌کند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر محدود نکردن سبک و روش تدريس و درس خواندن در حوزه های علميه، عرفان عملی را يکی از موارد ضروری برای طلاب و روحانيون خواندند و خاطرنشان کردند: بيان شرح حال بزرگان اهل تهذيب و اخلاق برای طلاب و انتشار نامه‌ها و نصيحت‌های اخلاقی آنان، بسيار تأثيرگذارتر از عرفان نظری است.
ايشان با يادآوری مباحث مربوط به ايجاد تحول در حوزه علميه در سال‌های اخير و‌همچنين در ديدار روز پنجشنبه طلاب، تأکيد کردند: موضوع تحول در حوزه علميه بايد بصورت جدی پيگيری و اجرايی شود.
رهبر انقلاب اسلامی همچنين از زحمات و تلاش‌های شورايعالی مديريت حوزه علميه قم و مديريت حوزه تشکر و قدردانی کردند.
در ابتدای اين ديدار آيت‌الله يزدی رئيس شورايعالی حوزه علميه قم، گزارشی از ساختار جديد شورا و کميته های تخصصی جانبی آن و همچنين مصوبات شورايعالی حوزه علميه قم ارائه کرد و گفت: بررسی سطح علمی حوزه های علميه سراسر کشور و رتبه بندی آنها، تشکيل دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه، ايجاد نظام هماهنگ اداری و مالی در مجموعه حوزه ها، و تهيه اساسنامه صندوق حمايت از پژوهشگران حوزوی از جمله مصوبات شورايعالی حوزه علميه قم است.
آيت الله مقتدايی مدير حوزه‌های علميه نيز در گزارشی گفت: تحول و تغيير ساختار حوزه متناسب با رسالت آن، تدوين سند چشم انداز ۲۰ ساله، تأسيس شورای سياستگذاری تبليغ و ستاد ساماندهی آن، روان سازی امور آموزشی با استفاده از فن آوری اطلاعات و ايجاد نظام يکپارچه اطلاعات آموزشی، بخشی از اقدامات انجام گرفته، است.
در اين ديدار همچنين برخی از اعضای شورا مطالبی را درخصوص ضرورت ايجاد ساز و کار مناسب برای حفظ و تربيت استعدادهای حوزه های علميه، استفاده از ديدگاه مراجع محترم، لزوم حضور دوره ای برخی اساتيد مبرز در حوزه‌های علميه شهرستان‌ها، و برنامه ريزی کوتاه مدت و بلندمدت برای ايجاد تحول در حوزه، بيان کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016