جمعه 28 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ايران با پرستو فروهر در سالگرد قتل داريوش و پروانه فروهر، جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی _ روز گذشته سخنگو و اعضای جبهه ملی ايران به همراه چند تن از محرومين از تحصيل در سالگرد «دشنه آجين شدن» داريوش و پروانه فروهر با حضور در "خانه آزادی" (منزل مسکونی داريوش و پروانه فروهر ) به ديدار پرستو فروهر رفته ، ضمن ابراز همدلی و همدردی با پرستو ، ياد داريوش و پروانه را گرامی داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار دکتر داودباوند، سخنگوی جبهه ملی ايران با درود به روان آن جانباختگان قتلهای زنجيره ای پاييز ۷۷ به بررسی ابعاد حقوقی و تاريخی پديده «قتل سياسی در تاريخ معاصر ايران» و به ويژه «مقطع پس از انقلاب» پرداخت.

مهندس کوروش زعيم نيز با بيان خاطراتی از «شهيد فروهر» ياد و نام وی و پروانه را يادی ارجمند برای ايرانيان آزاديخواه دانست و گفت: «تا زمانی که ابعاد قتلهای زنجيره ای کاملا برای افکار عمومی روشن نشود و حاکميت به شکلی صميمانه از کرده خويش ابراز پشيمانی نکند، بخشش اين جنايت امکان ناپذير خواهد بود.»

مه لقا اردلان، همسر مرحوم اردلان نيز با ذکر خاطراتی از مبارزات مشترک داريوش فروهر و علی اردلان از واپسين روزهای حيات پروانه گفت و اينکه دو روز پيش از وقوع آن اتفاق شوم پروانه ميهمان ايشان بوده است که پيروز دوانی (ديگر مفقود قتلهای زنجيره ای نيز حاضر ميشود) و در اين حال پروانه ميگويد: «همين روزهاست که به سراغ اين جوان و شايد هم به سراغ ما بيايند!»

در ادامه پيمان عارف دانشجوی محروم از تحصيل نيز اظهار داشت: «در سالهای اخير شاهد برخورد به شدت سختگيرانه حاکميت در قبال برگزاری سالگرد برای داريوش و پروانه هستيم. سوال اينجاست که اگر موضع حاکميت همان است که رهبری نظام در نماز عيدفطر سال ۷۷ گفتند و داريوش فروهر را دشمنی نجيب دانستند ،حال سوال اين است که آيا حاکميت نيز با اين "دشمن نجيب" از موضع نجابت برخورد کرده و اگر نه با زنده آن شادروان، لااقل با مرده و جسم به خاک سپرده وی برخوردی از سر نجابت داشته است؟ اين چه دشمن نجيبی است که آقايان حتی اجازه برگزاری سالگرد را هم برايش نميدهند؟ آيا آقايان خدای ناکرده ميخواهند به صدزبان بگويند که خود نجابت از دست داده اند؟!»

بانوان سميرا جمشيدی و ضيايی نيز از سوی سازمان زنان جبهه ملی ايران مراتب «همدردی و همدلی خويش» با پرستو فروهر را ابراز داشتند.

در اين ديدار همچنين محمد کريمی و اکبر فهيمی از سوی سازمان دانش آموختگان جبهه ملی حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016