سه شنبه 2 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين وضعيت ستاره داران در تبعيد؛ مجيد دری و ضيا نبوی، جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی

خانواده های دانشجويان زندانی در تبعيد، ضياء نبوی و مجيد دری در آخرين ملاقاتی که در اهواز و بهبهان با فرزندانشان داشتند، روحيه آنها را خوب و وضعيت جسمی شان را نا مناسب توصيف کردند. مجيد دری در اين ملاقات پيشاپيش فرارسيدن روز دانشجو را به ياران دبستانی خود تبريک گفته و تاکيد کرده است که « دستگيريها و تهديدها نميتواند جلوی فکر آزاد ما را بگيرد »

به گزارش جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی، خانواده ی سيد ضيا نبوی، چهارشنبه ی گذشته، پس از ماه ها توانستند با اين دانشجوی محروم از تحصيل به صورت حضوری در زندان اهواز ملاقات کنند. به گفته منابع نزديک به خانواده نبوی، در اين ديدار مسئولين زندان اهواز از خانواده سيد ضياء نبوی در قبال رفتارهای زشت و زننده خود در طول مدت تبعيدش به زندان اهواز عذر خواهی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هر چند خانواده اين دانشجوی زندانی، در آن ملاقات روحيه او را خوب توصيف کرده اند اما به شدت وضعيت سلامتی فرزندشان ابراز نگرانی کرده اند.
از طرفی ديگر خانواده سيد ضياء نبوی، به شدت نگران محمد کيانی يکی از فعالين خوزستانی هستند که اخيرا هنگامی که برای سيد ضياء نبوی کتاب می برد، توسط نيروهای ناشناس ربوده شد، هيچ اطلاعی از وضعيت اين فعال خوزستانی در دست نيست.


محمد کيانی، پيشتر نيز در حين بردن لباس برای مجيد دری ديگر دانشجوی محروم از تحصيل که به زندان بهبهان تبعيد شده است،مورد ضرب و شتم نيروهای ناشتاس قرار گرفته بود.
سيد ضيا نبوی ، دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل که شب ۲۵ خرداد ماه سال گذشته در منزل يکی از دوستانش دستگير شد ، در دادگاه بدوی به رياست قاضی پيرعباسی به ۱۵ سال حبس محکوم شد که ۱۰ سال آن به تبعيد در شهرستان ايذه به دليل همکاری با سازمان مجاهدين خلق اعلام گرديد.اگرچه که بارها سيد ضيا نبوی شديدا ارتباط خود را با اين سازمان رد کرد و گفت تنها دليل دادگاه برای صدور چنين حکمی حضور چند تن از اعضای خانواده او در اشرف است.
پيشتر ژينوس شريفی، وکيل اين فعال دانشجويی نيز درباره حکم گفته بود: « اين حکم انتقام‌گيری از ضيا برای فعاليت‌های او در شورای دفاع از حق تحصيل است. دادگاه يکی از دلايل همکاری ضيا با سازمان را مصاحبه با سايت خبرنامه اميرکبير عنوان نموده است چرا که آنها مدعی‌اند خبرنامه از سوی سازمان مجاهدين خلق اداره می‌شود. »

در همين ارتباط چهارشنبه ی گذشته، خانواده ی مجيد دری، ديگر دانشجوی زندانی در تبعيد بعد از يک هفته مجدد به ملاقات او در زندان بهبهان رفتند.
در اين ديدار که بعد از مدت ها، بيشتر اعضای خانواده حضور داشتند، به خاطر بعد مسافت (۱۱۰۰ کيلومتر) و همچنين سرباز بودن برادر کوچکتر و شاغل بودن برادر ديگر مجيد، امکان ملاقات حضوری برای تمامی اعضای خانواده فراهم نبود.
خانواده ی اين دانشجوی محروم از تحصيل، از همکاری مردم و مسئولين زندان بهبهان در جريان اين ملاقات تشکر کردند.
گفته می شود بعد از بازگشت خانواده دری به محل زندگی، وضعيت جسمی مادر اين فعال دانشجويی بد و راهی بيمارستان شده است. با اين حال روحيه ی خوبی دارد و اعلام کرده که به ديدن مجيد زنده است.


مجيد دری که از شکستگی دنده اش (در زندان اوين) هنوز رنج می برد، دچار مشکل شکستگی عينک نيز شده که در وضعيت جسمانی وی تأثير بدی (به علت داشتن ميگرن) می گذارد.
به گفته ی خانواده اين دانشجوی زندانی، روحيه مجيد خوب بوده و در جريان آن ملاقات برای همه ی زندانيان در بند ۳۵۰ اوين اظهار دلتنگی کرده است. او پيشاپيش ۱۶ ام آذر را به ياران دبستانيش تبريک گفته و آرزو کرده است که به زودی همگی زير سقف ايران آزاد بتوانند روز دانشجو رو جشن بگيرند و ديگر از ۱۶ ام آذر به عنوان روز کتک خوردن و اذيت شدن دانشجويان ياد نشود. او از زندان بهبهان خطاب به مسئولين گفته است « دستگيريها و تهديدها نميتواند جلوی فکر آزاد ما را بگيرد. »


مجيد دری دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه علامه که چندی پيش به زندان بهبهان تبعيد شد، در طی جلسات دادرسی اجازه ورود به دادگاه را نيافت و وکيل وی از دفاع نسبت به اتهام محاربه به اين بهانه که سندی مبنی بر ايراد اتهام وجود ندارد، منع شد اما در نهايت با استناد به همين مورد اتهامی در دادگاه بدوی ۱۱ سال و در دادگاه تجديد نظر وی را به ۶ سال حبس در تبعيد محکوم کردند.
بر همين اساس، مجيد دری شکايت نامه ای تنظيم نموده بود که دادسرای انتظامی قضات از دريافت شکوائيه رسمی مجيد دری از قاضی پرونده‌اش، سر باز زد و علاوه بر آن خانواده دری را که برای تحويل شکايت‌نامه مراجعه کرده بودند، تمسخر و تهديد به بازداشت کردند.

منبع : جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016