سه شنبه 2 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون اول قوه قضاييه: مهدی هاشمی دستگير و روانه زندان خواهد شد، ايسنا

دستگاه قضايی در اجرای عدالت بنای امتيازدادن به کسی ندارد

معاون اول قوه قضاييه گفت: دستگاه قضايی بنای امتياز دادن به احدی را ندارد و انتساب به شخصيت‌ها و افراد شناخته شده در جامعه به هيچ عنوان نمی‌تواند دستگاه قضايی را نسبت به اجرای قانون و عدالت دچار ترديد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدابراهيم رييسی در حاشيه همايش فرماندهان پايگاه‌های مقاومت بسيج و ائمه جماعت مساجد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در دستگاه قضايی هيچ امتيازی به افراد به خاطر موقعيت اجتماعی و سياسی و نوع انتسابشان وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: به خاطر اينکه کسی فرزند شخصی است يا در واقع کسی منتسب به جريان يا جايی است، به هيچ عنوان دستگاه قضايی بنا به اغماض و کوتاه آمدن ندارد.

حجت‌الاسلام رييسی خاطرنشان کرد: دستگاه قضايی دستگاهی مبتنی بر قانون و عدالت است و آنچه وظيفه خود می‌داند با جديت تمام دنبال می‌کند و مردم بايد در اين رابطه در جريان قرار بگيرند و تاکنون سعی شده در خصوص برخوردهايی که در دستگاه قضايی صورت گرفته است، اطلاع‌رسانی مناسبی شود.

وی ادامه داد: بحث‌هايی که در روزهای اخير در بعضی مطبوعات و رسانه‌ها مطرح می‌شود يا برخی گفته‌ها مبنی بر امتياز دادن دستگاه قضايی، صحت ندارد.

معاون اول قوه قضاييه در خصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: حکم جلب مهدی هاشمی صادر شده و وی دستگير و روانه زندان خواهد شد، بنابراين پرونده ايشان مانند بقيه پرونده‌های ديگر، عادلانه رسيدگی خواهد شد. در دستگاه قضايی قضات عادل کم نيستند و توسط قاضی عادلی که از طرف دستگاه قضايی تعيين شود، به پرونده مهدی هاشمی رسيدگی می‌شود.

وی در خصوص نامه بدون امضای مهدی هاشمی تصريح کرد: ايشان تفاوتی با ديگر متهمان از نظر دستگاه قضايی ندارد و چون ايشان از نظر دستگاه قضايی در معرض اتهام قرار دارند اتهام ايشان مانند تمامی افراد در معرض اتهام رسيدگی خواهد شد.

حجت‌الاسلام رييسی همچنين عنوان کرد: هدفمند کردن يارانه‌ها تحولی بزرگ در اقتصاد کشور ماست و همکاری همه لايه‌های اجتماعی و قوای سه گانه و دستگاه‌های مربوط و نيز رسانه‌ها را می‌طلبد بنابراين همه بايد کاری بکنند که اين تحول بزرگ اقتصادی مانند تمامی موفقيت‌هايی که تاکنون نظام ما داشته است، موفق شود.

وی ادامه داد: قانون هدفمند کردن يارانه‌ها را مجلس تصويب کرده و دولت در ميدان اجرا قرار گرفته است و دستگاه قضايی هر گونه کمکی را که بتواند، به مجموعه اجرايی ارائه می‌کند.

معاون اول قوه قضاييه رمز موفقيت هدفمند کردن يارانه‌ها را در تبيين و روشنگری رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها نقش موثری در روشنگری جامعه و مردم دارند بنابراين چون مردم بهترين همکار در اين ميدان هستند، اگر به مردم آگاهی داده شود و موضوع برای آن‌ها کاملا روشن شود می‌توانيم با نيروی مردم که ياران و همکاران در اجرای اين تحول بزرگ هستند، به موفقيت برسيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016