شنبه 6 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه نسرين ستوده، فردا هفتم آذر برگزار می شود، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: نسرين ستوده، وکيل دادگستری و فعال جنبش زنان با اتهام اقدام عليه امنيت ملی، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت و همکاری با کانون مدافعان حقوق بشر، فردا، يکشنبه ۷ آذرماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباسی محاکمه می شود. اين دومين جلسه رسيدگی به دادگاه نسرين ستوده است که قرار بود روز چهارشنبه ۳ آذرماه برگزار شود که به دليل اعلام تعطيلی عمومی روز چهارشنبه، دومين جلسه رسيدگی به پرونده نسرين ستوده به فردا، ۷ آذرماه موکول شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين وکيل دادگستری و برنده جايزه بين المللی حقوق بشر ايتاليا که از روز ۱۳ شهريور ماه در زندان اوين در بازداشت است، اکنون هشتاد و چهارمين روز خود را در سلول انفرادی می گذراند. وی از روز ۳ مهر تا ۲۴ آبان ماه (به غير از چند روز آن را) در اعتصاب غذا بوده است که ۹ روز از اين روزها را در اعتصاب غذای خشک بوده است. وی در اولين جلسه دادگاه خود يعنی در روز ۲۴ آبان ماه بنابه درخواست های مکرر خانواده و وکلايش دست از اعتصاب غذا برداشت.

پس از برگزاری اولين جلسه دادگاه نسرين ستوده در ۲۴ آبان ماه، و شکستن اعتصاب غذايش در اين روز، خانواده وی تنها توانسته اند يک بار تلفنی با وی صحبت کنند و از آن زمان تاکنون با وی ملاقاتی نداشته اند.

اخيرا رئيس کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار بيانيه ای نسبت به وضعيت پرونده نسرين ستوده اظهار نگرانی کرده است. و همينطور عفو بين الملل با صدور بيانيه ای با استناد به فراخوان کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار آزادی نسرين ستوده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016