پنجشنبه 11 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار مهدی کروبی با خانواده مهديه گلرو در آستانه سالروز بازداشت وی، سحام نيوز

در اين ديدار که در آستانه سالروز بازداشت (۱۱ آذرماه ۸۸) مهديه گلرو دانشجوی محروم از تحصيل دربند صورت گرفت خانواده و جمعی از فعالين دانشجويی حضور داشتند.

آقای وحيد لعلی پور همسر مهديه گلرو به شرح ماوقع جريانات در يک سال گذشته پرداخت. وحيد لعلی پور ابتداٌ به شرح چگونگی بازداشت خود و همسرش پرداخته و عنوان کرد طی ۳۱ روز انفرادی بدون تفهيم اتهام تنها چند بازجويی ساده داشته است و با توجه به اينکه در فعاليت های سياسی هيچ دخالتی نداشته به ۲ سال حبس تعزيری به اتهام اتهامات! همسرش محکوم شده است.

وی در ادامه به شرح مصائب خود و همسرش خانم گلرو پرداخت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهديه گلرو، دانشجوی دانشگاه علامه که در پی انتقادات خود به محمود احمدی نژاد در سال ۸۵ از تحصيل محروم شد همراه تنی چند از دانشجويان کميته دفاع از حق تحصيل را تشکيل دادند. وی پس از بازداشت در يازدهم آذرماه ۸۸، ۶۵ روز را در انفرادی گذراند که در اين مدت به طور فشرده مورد بازجويی قرار می گرفت، هنگامی که ما هر دو در اوين بسر می برديم مهديه گلرو برای دست يافتن به درخواست مکرر و حق مسلم خود برای ديدار با همسرش دست به اعتصاب غذا زد که اين باعث بروز عفونت روده در وی شده است و همچنان با اين بيماری دست به گريبان است. با توجه به اينکه نيمی از دوران حبس خود را طی کرده است با در خواست آزادی مشروط وی مخالفت می شود و حتی از دادن مرخصی درمانی به وی امتناع می کنند و نيز در داخل زندان امکانات درمان وی را فراهم نمی کنند و حتی از تحويل دارو توسط خانواده به وی جلوگيری می شود.

گلرو هم اکنون در بند متادون زندان اوين در يک اتاق ۳۰ متری به همراه پانزده زن زندانی ديگر بسر می برد، شرايط اين بند عينا شبيه بند امنيتی ۲۰۹ می باشد و زندانيان تنها روزی ۱ ساعت اجازه استفاده از محوطه هواخوری را دارند و تلفن اين بند مدتهاست که از سوی مسئولين زندان قطع شده است.

آقای لعلی پور در ادامه افزود که همزمان با روز دادگاهش همسرش مهديه گلرو مجددا مورد بازجويی قرار می گيرد. از وی خواسته می شود که استعفای خود را از شورای دفاع از حق تحصيل اعلام نموده و در يک اعتراف نمايشی تلويزيونی شرکت نمايد و همچنين يک عفونامه امضاء کند، وی تهديد می شود عواقب عدم همکاری وی با نهادهای امنيتی مستقيما در رای دادگاه شوهرش تاثير خواهد داشت. مهديه گلرو هيچ يک از موارد را نپذيرفت.

مهدی کروبی پس از شنيدن سخنان همسر و خانواده خانم مهديه گلرو ضمن ابراز تاسف و همدردی با اين خانواده اظهار داشت وضعيت دانشجويان و عزيزان دربند ما بدين شکل باقی نخواهد ماند و جريان فکری حاکم فعلی با اين شرايط قادر به ادامه نيست.

وی با اشاره به سخنان اخير احمد جنتی که عنوان کرده بود ”جنبش سبز آتش زير خاکستر است” ابراز داشت وجود و حضور عميق نارضايتی در توده ی مردم از جريانات جاری به هيچ وجه قابل انکارنيست و بدان خود آقايان صريحا اذعان دارند.

وی در ادامه افزود که هم اکنون درگير سه نگرانی شدی دهستيم؛ دانشجويان، جوانان و تمام کسانی که در اين جريانات دچار لطمات جبران ناپذير شدند، نظام و از همه مهمتر آتيه کشور عزيزمان ايران.

کروبی اظهار داشت در سال گذشته اصلا انتخاباتی نداشتيم و با اشاره به در پيش بودن زمان انتخابات مجلس افزود که اين روزگار سخت گذرا خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016