جمعه 12 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدکاظم انبارلويی: درخشان‌ترين دوران علمی در طول يک صد سال گذشته طی را می‌کنيم، ايسنا

رييس مرکز سياسی حزب موتلفه‌ی اسلامی گفت: هم اکنون درخشان‌ترين دوران علمی را در طول يکصد سال گذشته طی می‌کنيم.

محمدکاظم انبارلويی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌که روز ۱۶ آذر به عنوان يکی از روزهای مهم کشور دو ويژگی مهم دارد، به بيان اين ويژگی‌ها پرداخت و اظهار کرد: دانشجويان در راه مبارزه با استکبار و جريان منحطی که در جهت انحراف از مسير بشريت شکل گرفت، گام برداشتند. هم‌چنين آنها اين نکته را نيز مدنظر قرار دادند که نبايد اجازه دهيم دولت‌هايی که مورد حمايت آمريکا هستند و می‌خواهند در کشور استبداد ايجاد کنند، پديد بيايند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی بابيان اين‌که حرکت‌های دانشجويی که با چنين ويژگی‌هايی شناخته می‌شوند، در مسير تاريخ ۱۶ آذر حرکت می‌کنند، اظهارکرد: طبيعی است که احزاب و گروه‌هايی که با آمريکا سر سازش ندارند و نسبت به بازتوليد ديکتاتوری در ايران دغدغه دارند، با اين جنبش دانشجويی همگرايی نشان خواهند داد.

انبارلويی در ادامه تصريح کرد: جنبش دانشجويی خود يک جريان نيرومند در کشور است و يک انديشه‌ی مقدسی را دنبال می‌کند که البته اين انديشه‌ی مقدس را احزاب ديگر نيز نمايندگی می‌کنند. بنابراين جنبش دانشجويی واحزابی که براين آرمان پای می‌فشارند، طبيعی است که با يکديگر تعامل دارند، اما به هر ترتيب احزاب و گروه‌هايی هم هستند که حامی منافع آمريکا بوده و در دانشگاه‌ها شروع به سربازگيری می‌کنند. ودر اين راستا آن‌چه که مورد مذمت از حضور احزاب در دانشگاه‌ها است حضور احزابی است که دستشان به خيانت به ملت آلوده است و به ملت پشت کرده‌اند و در واقع درصدد بازتوليد استبداد در ايران هستند.

انبارلويی افزود: هم‌اکنون ملاحظه می‌کنيد برخی از سران به اصطلاح جنبش دانشجويی که از برخی از احزاب وابسته به آمريکا تغذيه می‌کردند، در سرويس‌های جاسوسی آمريکا و انگليس حضور دارند و مامور هستند که در تلويزيون بی‌بی‌سی و راديو آمريکا دوران سربازی‌شان را طی کنند.

وی در ادامه دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: آن‌چه اکنون زير سقف کلاس‌های دانشگاه‌ها و در آزمايشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در جريان است در حقيقت يک انقلاب عظيم ملی است که فرآورده‌های علمی خود را هر از چندی در معرض ديد ملت ايران و نگاه جهانيان قرار می‌دهد، ما در رشته‌های گوناگون علمی اکنون در حال به جای گذاشتن رکوردهای جهانی هستيم.

رييس مرکز سياسی حزب موتلفه‌ی اسلامی با بيان اين‌که دانشگاه در همراهی با انقلاب و مردم پيشتازتر از ساير نهادها است، گفت: دانشگاه ما هيچ‌گاه خود را جدای از حاکميت ندانسته است و هيچ‌گاه از حاکميت جدا نيست و سند اين حرف نيز حرکت دانشگاه در مسير گفتمان پيشرفت، خدمات و عدالت محسوب می‌شود.

وی تصريح کرد: اکنون ملت ما در نگاه خود به دانشگاه به اين درجه از آگاهی رسيده است که طی آن هر روز منتظر است تا يک فرآورده‌ی علمی و تحقيقاتی که حصول کار دانشمندان کشور است به عرصه‌ی نمايش دربيايد و خوشبختانه به اين مطالبه‌ی مردم و نظام پاسخ مثبتی داده‌اند ومی توان گفت که ما درخشان‌ترين دوران علمی کشور را در طول يکصد ساله‌ی گذشته طی می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016