شنبه 13 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدخاتمی: در18ماه سران فتنه عقب‌نشینی نكردند - علت یادآوری مداوم رهبری درباره فتنه، ایلنا

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه با تاكید بر این‌كه بمب اتم در دكترین نظام اسلامی جای ندارد، تاكید كرد: بمب اتم ما علی‌محمدی‌ها و شهریاری‌ها و دیگر چهره‌های علمی كشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به آغاز سال 1432 هجری قمری و محرم حسینی اظهار داشت: عجیب است كه هر داغی كهنه می‌شود اما داغ حسین همچنان در یادها وجود دارد و در حال حاضر نیز در جای‌جای كشور پارچه‌های مشكلی عزای حسینی آماده شده است.
وی با سفارش همگان به برپایی باشكوه عزای حسینی خاطرنشان كرد: در این مراسم‌ها خطیب مجلس باید مجلس را كلاس درس‌های عاشورایی ببیند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمی ادامه داد: مداحان اهل بیت باید احساس تعهد كنند و به دنبال نصایح اخلاقی باشند چرا كه گاهی یك غزل بلند اخلاقی كه از سوی یك مداح خوانده می‌شود تاثیر بیشتری از یك سخنرانی یك ساعته دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خوشبختانه از چند سال پیش ارتقاء خوبی در سطح محتوا میان مداحان ارزشی پیدا شده است و بسیاری از مداحان سرشناس كشورمان در برابر روضه‌های دروغ موضع دارند.

وی همچنین درگذشت حاج‌علی محمد افراسیابی پدر پنج شهید سزاوار انقلاب را تسلیت گفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری شهادت استاد دكتر شهریاری را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در این جنایت بدون هیچ تردیدی رژیم صهیونیستی، امریكا و انگلیس متهم ردیف اول هستند و من بارها از همین تریبون اعلام كردم كه دشمنان ما به خوبی می‌دانند كه ما در پی بمب اتم نیستیم.

وی با تاكید بر اینكه ما از تولید بمب اتم نمی‌هراسیم، ادامه داد: ما در پی بمب اتم نیستیم به علت آنكه این موضوع با دكترین نظام اسلامی ما سازگاری ندارد چرا كه مكتب ما تاكید دارد كه در جنگ‌ها آب دشمن را مسموم نكنیم و زن‌ها، بچه‌ها و پیرمردها را نكشیم.

خاتمی افزود: چگونه می‌توانیم با وجود چنین مكتبی بمب اتم تولید كنیم؟ بمب اتم ما دكتر علی محمدی‌ها، شهریاری‌ها و عباسی‌ها هستند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دشمنان گفت: با بر زمین انداختن یك نورافكن فروزان علمی، دهها نورافكن جای آن را خواهد گرفت و این نشان از استیصال و ورشكستگی شما دارد.

به گفته وی در این جنایت دست همه جنایتكاران مشاهده می‌شد اما دست انگلیس آشناتر و واضح‌تر بود چرا كه انگلیس اعلام كرده است برای كنترل برنامه هسته‌ای ایران اعتقادی به دیپلماسی ندارد و به عملیات اطلاعاتی دست می‌زند و به حق است كه مردم به همان اندازه كه از آمریكا نفرت دارند از انگلیس نیز نفرت داشته باشند و در شعارهای خود این نفرت از انگلیس را نشان دهند.

خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه امروز به دیدارمقام معظم رهبری با 110 هزار نفر از بسیجیان اشاره كرد و گفت: رهبری در سخنان خود به فتنه سال گذشته اشاره كردند و به فتنه‌گرانی كه برای به دست گرفتن قدرت مصلحت كشور را نادیده گرفتند و به حقانیت روشن یك راه پشت كردند و دشمنان درجه یك انقلاب از آنها حمایت كردند، اشاره كردند.
وی ادامه داد: شاید این سوال در اذهان عمومی به وجود بیاید كه چرا مقام معظم رهبری تا این اندازه به مسئله فتنه می‌پردازند و در هر سخنرانی و مناسبت ویژه‌ای مسئله فتنه 88 را مطرح می‌كنند.

امام جمعه موقت تهران این سیره را سیره حضرت علی (ع) عنوان كرد كه پس از جنگ جمل در میدان عمومی شهر سخنرانی كردند و نه تنها از فتنه‌گران بلكه از كسانی كه در برابر فتنه ساكت نشستند انتقاد كردند.
خاتمی ادامه داد: حضرت علی افرادی را كه در برابر فتنه ساكت نشسته بودند مورد نكوهش قرار داد تا از این رفتار نادرست دست بر دارند.
به گفته وی هدف از این واگوئی‌های جریان فتنه بصیرت افزایی است تا در آینده شاهد چنین جریاناتی نباشیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در حدود 18 ماه فتنه، سران فتنه نه تنها عقب‌نشینی نكردند بلكه مدام حرف‌های آمریكا و اسرائیل شادكن زدند و گفتند كه اپوزیسون نظام هستند و قدرت آینده در دست آنان است.

خاتمی خطاب به آنان گفت: شما این آرزو را به گور خواهید برد.
وی افزود: مردم از سران فتنه امروز به همان اندازه كه از سران رژیم طاغوت نفرت داشتند، نفرت دارند.

امام جمعه موقت تهران به 16 آذر اشاره كرد و گفت: جنبش دانشجویی كشور نباید اجازه دهد كه كسانی كه میل به بیگانگان دارند این پرچم را از آنان بگیرند و امروز دفاع از این نظام مبارزه با آمریكا است و مقابله با آن همراهی با این جنایتكاران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016