یکشنبه 23 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عسگر اولادی: در فتنه سال گذشته خواصی که حکم حکومتی را قبول نکردند مردود شدند، هاشمی رفسنجانی در طرف ديگر اصولگرايی است، ايلنا

ـ برخی می‌خواهند هاشمی رفسنجانی را شهروندی بی‌شناسنامه معرفی کنند، ايلنا
ـ ورود مهدوی‌کنی و يزدی به جريان وحدت اصولگرايان
ـ به رئيس‌جمهور گفتم شما در يک سمت اصولگرايی و آيت‌الله رفسنجانی نيز در طرف ديگر اصولگرايی است
ــ اسلام منهای روحانيت مثل طب بدون طبيب است.


ايلنا: دبير‌کل جبهه پيروان خط امام و رهبری در خصوص جلسات اصولگريان با محوريت وحدت در اين جريان گفت: در تهران جلسات با مديريت آيت‌الله مهدوی‌کنی و در قم با مديريت آيت‌الله يزدی در خصوص وحدت اصولگرايان برگزار می‌شود و مسائلی در خصوص وحدت اصولگرايان و اتاق فکری در اين زمينه تشکيل شده است .
دبير‌کل جبهه پيروان خط امام و رهبری در جمع اصولگرايان استان خراسان رضوی به بيان مطالبی در خصوص ديدار شخصيت‌های اصولگرا ، با رئيس‌جمهوری پرداخت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی ، حبيب‌الله عسگر‌اولادی ، اظهار داشت : حدود دو ماه پيش بنده با آقای حبيبی به عنوان نمايندگان جبهه پيروان خط امام و رهبری به دفتر رئيس جمهوری دعوت شديم و با ايشان ملاقاتی را انجام داديم که قرار بود اعضاء جبهه خط امام و رهبری هم باشند . آقای حبيبی در آن جلسه مطالبی را مطرح کردند و از رئيس‌جمهور تقدير کردند که در دوره هشتم انتخابات مجلس شورای اسلامی کار خوبی را در جهت‌، وحدت انتخابات رئيس‌جمهوری انجام دادند .
وی افزود : آقای حبيبی اين مسأله را مطرح کردند که نتيجه ،جلسات وحدت اصولگرايان، تشکيل جبهه متحداصولگرايی شد ، و نتيجه آن اين شد که اکثريت مجلس هشتم اصولگرا شدند.
عسگراولادی بيان داشت: من نيز به آقای احمدی‌نژاد گفتم که کار شما در وحدت اصولگرايان در دوره قبلی انتخابات مجلس کارشجاعانه ای بود، آقای احمدی نژاد گفتند من وحدت اصولگرايان را کار خوبی می‌دانم و قرار شد در اولين فرصت جلسه‌ای پنج نفره از اعضاء جبهه پيروان خط امام و رهبری به ديدار ايشان برويم .
وی ادامه داد : پس از مدتی آقای احمدی‌نژاد در تماسی با من قرار جلسه‌ای ۳۰ نفره از شخصيت‌های اصولگرا را مطرح کردند و اين جلسه با حدود ۲۴ نفر تشکيل شد . در آن جلسه از آقای احمدی‌نژاد خواستم انگيزه دعوت را خود ايشان بگويند .
دبير‌کل جبهه پيروان خط امام و رهبری تصريح کرد : جلسه حدود دو ساعت‌و‌نيم به طول انجاميد و بحث‌های بسيار زياد و صريحی مطرح شد و آقای احمدی‌نژاد نيز با چهره‌ای شاد و فعال به همه انتقاداتی که به ايشان وارد شد جلسه را ختم کردند و از انتقادات ناراحت نشدند .
وی افزود : در اين جلسه در خصوص محوريت جامعتين ( جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم ) مطالب بسيار خوبی مطرح شد که من به آقای احمدی‌نژاد گفتم، نمی‌توان اين مطالب را به يک جلسه اکتفا کرد و با اين فراوانی شخصيت‌ها جلسات بايد ادامه پيدا کند . آقای احمدی‌نژاد نيز استقبال کرد و قرار شد آقايان حدادعادل ، دکتر ولايتی و من جلسات را ادامه‌ دهيم.
عسگراولادی اظهار داشت : خوشبختانه جامعتين با مذاکرات مقدماتی هیأت‌هايی را برای وحدت اصولگرايان انجام داده و همچنين از جبهه پيروان خط امام رهبری نمايندگانی در اين جلسات مشترک حضور دارند .
وی ادامه داد : در تهران جلسات با مديريت آيت الله مهدوی‌کنی و در قم با مديريت آيت الله يزدی در خصوص وحدت اصولگرايان برگزار می‌شود و مسائلی در خصوص وحدت اصولگرايان و اتاق فکری در اين زمينه تشکيل شده است .
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد که ؛ پس از سفر مقام معظم رهبری به قم تشکيل هئيت‌هايی از جامعتين اولين عکس العمل برای وحدت ملّی است .
عسگراولادی همچنين در اين کانون در خصوص ديدار با آقای احمدی‌نژاد و آيت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت : در ديدار با آقای احمدی نژاد خواستار باز‌تعريف اصولگرايی شدم و به ايشان گفتم که آقای احمدی‌نژاد در يک سمت اصولگرايی و آيت‌الله رفسنجانی نيز در طرف ديگر اصولگرايی است ، راه درست شاخص مقام معظم رهبری درباره اصولگرايی است.
وی افزود : در جلسه ای که با آيت الله هاشمی رفسنجانی داشتم همان نقدهايی که به آقای احمدی نژاد گفته بودم را بيان کردم .
دبير‌کل جبهه پيروان خط امام و رهبری تاکيد کرد : ۴ اصل اسلام ، نظام جمهوری اسلامی ، امامت و ولايت فقيه چهار معيار اصولگرايی است و در استفتايی از مقام معظم رهبری در خصوص ويژگی‌های اصولگرايی سوال کرده بودند که معظم له فرمودند: هر‌کسی حکم حکومتی ولی فقيه را قبول داشته باشد اصولگرا است .
عسگراولادی همچنين در بخش ديگری از سخنان خود در خصوص اسلام منهای روحانيت، اظهار‌داشت : اسلام منهای روحانيت و اسلام منهای سياست دو روی يک سکه بی‌اعتقادی به نظام الهی در حکومت است و برای بی‌دين کردن نظام است ، امام خمينی (ره) نيز تعبير جالبی درباره اين مسأله داشتند که اسلام منهای روحانيت مثل طب بدون طبيب است .
وی با اشاره به خواص مردود در فتنه سال گذشته خاطر نشان کرد : خواصی که حکم حکومتی را قبول نکردند مردود شدند ، وقتی حکم حکومتی مقام معظم رهبری سلامت انتخابات بود و آنهايی که قبول نکردند مردود هستند .
دبير‌کل جبهه پيروان خط امام و رهبری درباره مواضع آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نيز تصريح کرد : آيت‌الله هاشمی رفسنجانی يک مجتهد سياسی است و در طول زندگی خود در زمان امام (ره)و در حال حاضر همواره تابع ولی فقيه است .
وی افزود : در قضيه وقف دانشگاه آزاد پس از اعلام نظر مقام معظم رهبری، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی اعلام کردند که من نظر رهبر معظم انقلاب را در دانشگاه آزاد می پذيرم .
عسگراولادی اظهار داشت : برخی سخت گيری‌هايی در مورد آيت‌الله هاشمی رفسنجانی انجام می دهند ، می‌خواهند ايشان را شهروندی بی شناسنامه کنند که نبايد اينطور باشد‌. ‌آيت‌الله هاشمی رفسنجانی يک شهروند با شناسنامه کامل است و در زمانی که مقام معظم رهبری حکمی داشته باشند ايشان تسليم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016