شنبه 13 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۰ سال زندان برای عماد بهاور در مصاحبه با مادر وی، کمپين بين المللی حقوق بشر

"در زندان از پسرم خواستند جلوی دوربين تلويزيون برود واو هم قبول نکرد"

طاهره طاهريان، مادر عمادر بهاور،مسوول شاخه جوانان نهضت آزادی که اخيرا به ده سال حبس محکوم شده است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « خبر اين حکم را خود عماد در زندان به من داد و او بود که به من دلداری می داد. اين حکم بسيار غير مترقبه بود و همه شوک شديم.آخر يک دانشجو چه جنايتی کرده است که بايد چنين مجازاتی را تحمل کند. من فکر می کنم اين حکم از يکسال پيش تعيين شده است، وقتی نيروی امنيتی به خانه ما يکسال پيش آمد تا عماد را با خودش ببرد با غيظ گفت من به اين ۱۰ سال حکم می دهم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادر عماد بهاور با اظهار اينکه ۹ سال از اين محکوميت به دليل عضويت در نهضت آزادی است، گفت: « اکثر اعضای نهضت آزادی در بيرون از زندان هستند اگر آنقدر فعاليت در اين حزب بد است پس چرا بقيه اعضايش بيرون از زندان است. اين نشان می دهد که فعاليت در اين حزب مشکلی نبوده ، مشکل فقط لجبازی بعضی ها بوده ، در زندان از عماد چيزهای می خواستند که مثلا جلوی دوربين تلويزيون برود وعماد هم قبول نکرده ، چون گفته است من حرفی ندارم ، کاری نکردم که بروم جلوی تلويزيون. چه بگويم جلوی دوربين. حالا لج کرده اند و ده سال حکم داده اند.»

مادر اين دانشجوی محکوم به ده سال زندان در خصوص وضعيت جسمی و روحی فرزندش پس از ۹ ماه سپری کردن در زندان گفت: «آخرين باری که عماد را ديدم دو هفته پيش بود.دوشنبه هفته گذشته به دليل آلودگی هوا بدون اينکه به ما اطلاع بدهند دو ساعت زودتر در زندان را بستند و ما پشت در زندان مانديم بدون اينکه عزيزانمان را ببينيم. ولی هفته پيش حالش خدا را شکر خوب بود. اما عماد اصولا حرف نمی زند تا مبادا من را ناراحت کند هميشه می گويد حالش خوب است و هيچ مشکلی ندارد. »

طاهره طاهريان که مانند خانواده های ديگر زندانيان سياسی بارها برای گرفتن وقت ملاقات حضوری و مرخصی برای عماد پيگيری کرده است گفت: « در اين ۹ ماه عليرغم پيگيری هايم فقط يکبار موفق به ملاقات حضوری پسرم شدم اما مشکل اصلی بند ۳۵۰ اوين قطع بودن تلفن هايش است . اين بند ماههاست که تلفنش قطع شده والان من ۱۵ روز است که از پسرم هيچ خبری ندارم.»

مادر عماد بهاور درخصوص انتظارش از سازمان های فعال در حوزه حقوق بشر گفت: « ما خانواده ها انتظار داريم که اگر می توانند اين مسائل را پيگيری کنند. ما به شدت ضربه ديده ايم. بچه من گناهی نکرده است او فقط دانشجو و عضو ساده نهضت آزادی بوده است.اصلا من نه به عنوان مادر عماد بلکه به عنوان يک شهروند حق دارم که مسئولان مملکتم را ببينم اما عليرغم تلاش هايم در اين ماه ها يکبار هم موفق نشدم آنها را ببينم تا درباره مسئله پسرم حرف بزنم.»
طاهره طاهريان در خصوص پيگيری حکم برای مرحله تجديد نظر گفت : « متاسفانه از روزی که فهميديم تهران تعطيل بود . شنبه وکيلش می رود تا قاضی را ببيند و برای مرحله تجديد نظر اقدام کند . ما واقعا خواستار تجديد نظر جدی در اين حکم هستيم چون عماد واقعا کاری نکرده است که در اوج جوانی مستحق ۱۰ سال زندان باشد.»

عماد بهاور ۷ آذر ماه از سوی قاضی صلواتی، رييس شعبه پانزده دادگاه انقلاب به تحمل ده سال حبس تعزيری محکوم شد.

او در هفتم خرداد ۱۳۸۸ توسط دادگاه انقلاب بازداشت شد و پس از ۹۶ ساعت آزاد، اما پس از اعلام نتايج انتخابات دوباره دستگير شد و تحت فشار روانی برای اقرار تلويزيونی قرار گرفت. بهاور روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه پس از تحمل ۴۶ روز زندان انفرادی از زندان آزاد شد.

اما دوباره در ۱۶ اسفند در حالی که به دادگاه انقلاب برای آخرين دفاعيات احضار شده بود، دوباره بازداشت شد و هم اکنون در بند ۳۵۰ اوين به سر می برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016