شنبه 13 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: در ميان بازرسان آژانس هسته‌ای، جاسوس وجود دارد، ايسنا

- ترورهای اخير توسط سرويس‌های اطلاعاتی موساد، سی‌آی‌ای و ام‌آی‌سيکس انجام شد

وزير اطلاعات با اشاره به ترورهای اخير اظهار کرد: اين ترورها قطعا توسط سرويس‌های اطلاعاتی موساد، سی آی ای و ام آی سيکس صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی در حاشيه‌ افتتاح نمايشگاه دستاورد دستگاه‌های اجرايی و نظارتی در امر مبارزه با فساد اداری، در جمع خبرنگاران تصريح کرد: سرنخ‌هايی به دست آورده‌ايم و دستگيری‌ای نيز انجام شده که اين گروه می‌خواستند اقدام ديگری انجام دهند ولی موفق نشدند و اذعان دارند که توسط سرويس‌های جاسوسی بيگانه آموزش ديده‌اند. در اين دستگيری سرنخ‌های بسيار قابل توجهی از اين‌که چگونه سرويس‌های اطلاعاتی از مزدوران ضدانقلابی که از اول انقلاب تاکنون با انقلاب ضديت داشته و حرکت‌های ضدانقلابی را دنبال کرده و حالت ورشکستگی پيدا کرده بودند و از آن‌ها به عنوان مزدور استفاده کردند، بدست آورده‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: متاسفانه در ميان بازرسان آژانس بين‌المللی هسته‌ای جاسوسان سرويس‌ها وجود دارند و بايد در اين زمينه پاسخگو باشند، سازمان ملل نيز بايد پاسخگو باشد چراکه در نتيجه تحريم‌ها نام دانشمندان ايرانی مطرح می‌شود که دشمن‌مان به دنبال آن‌ها هستند.

وزير اطلاعات ادامه داد: ان‌شاءالله اين سرنخ‌ها با پی‌گيری‌هايی که در حال انجام است توسعه می‌يابد و به عوامل اصلی نيز می‌رسد.

مصلحی در پاسخ به اين سوال که آيا اين دستگيری‌ها با ترورهای اخير مرتبط است؟ گفت: دقيقا ترورهايی که طراحی کرده بودند در همين راستا بوده و ترور ديگری که می‌خواستند انجام دهند ناکام مانده است.

وی در پاسخ به اين سوال که نتايج آن را اعلام کنيد، گفت: اين موضوع بستگی به اقدامات اطلاعاتی دارد که به نتيجه برسد. در اين زمينه موساد، سی‌آی‌ای و ام‌آی‌سيکس هر سه به يکديگر اطلاعات داده و با يکديگر در اين حرکت هماهنگ بودند. صحبت‌های اخير ام‌آی‌سيکس و انتشار اسنادی که صورت گرفت همه نشان‌دهنده‌ وجود حرکت‌های هماهنگ بوده است.

وزير اطلاعات درخصوص حفاظت از اساتيد و دانشمندان هسته‌يی اظهار کرد: ما اقدامات اطلاعاتی انجام می‌دهيم و مباحث حفاظتی اين عزيزان با دستگاه‌های ديگر است که آن‌ها نيز در حال پی‌گيری برنامه‌هايی در اين راستا هستند.

مصلحی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص انتقاد اخير رييس قوه‌ قضاييه درباره عدم همکاری نيروهای امنيتی در پرونده‌ کوی دانشگاه، اظهار کرد: نظر ايشان محترم است، اما اقداماتی که در اين راستا ما بايد به عنوان وزارت اطلاعات انجام می‌داديم را انجام داده‌ايم. اگر مشکلی دارند بيان کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016