شنبه 13 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه دانشجويان دانشگاه خواجه نصير خطاب به صفار هرندی در آستانه حضورش در دانشگاه عباس پور

[ویدئو: حضور صفار در دانشگاه خواجه نصیر و اعتراض دانشجویان]

آقای حسين صفار هرندی
با سلام
خبر حضور شما در دانشگاه عباسپور به دعوت بسيج آن دانشگاه برای مناظره با آقای محمد رضا خاتمی در آستانه ۱۶ آذر ، برای ما دانشجويان دانشگاه صنعتی خواجه نصير يادآور آبان ماه سال ۱۳۸۸ می باشد. حضور شما در دانشگاه خواجه نصير در سال گذشته، آن هم نه به دعوت دانشجويان ، اساتيد و حتی مسئولين وقت دانشگاه بلکه باز هم به دعوت نهاد شبه نظامی بسيج ، روزی به ياد ماندنی را برای دانشگاه خواجه نصير رقم زد. روزی که دانشگاه زنده بودن خود را با تمام وجود فرياد زد. جايی که ديگر از آن دانشجونماهای نان به نرخ روز خور که برای مجلس گرمی ساعت ۶ صبح از امام حسين و امام صادق ، با اتوبوس به اين طرف و آن طرف می روند تا در سخنرانی های شما و همفکرانتان حنجره پاره کنند خبری نبود. ای کاش در حضور دوستانمان در دانشگاه عباسپور شهامت تاييد کارهای خود در يک سال گذشته را داشته باشيد و رو به کلی گويی و هزل نياوريد و اعتراف کنيد که بعد از آن ماجرا چه تلاش هايی که نکرديد برای مرهم نهادن بر کابوس های شبانه خود و انتقام گيری از دانشجويان منتقد. از توبيخ و تهديد و تعليق و ستاره¬دار کردن گرفته تا بازداشت و شکنجه و زندان.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار صفار هرندی !!
معتقديم دم زدن در هوای آزاد را نمی خواهيد و خوش تر آن داريد که اين مرزو بوم در قرن ۲۱ چون دوران هارون الرشيد اداره شود. اما بدانيد که فرياد آن روز ، صدای فرد نبود که با تهديد و تطميع از بين برود. وقتی دانشجو را منافق می خوانيد ، وقتی انجمنش را تعطيل می کنيد، شوراهايش را محدود می کنيد و نشرياتش را توقيف، دانشجو نمی تواند ساکت بنشيند و فرياد نکشد. دانشجو مديون هيچ جريانی نيسست که مثل برخی ها تحت هر شرايطی سنگ شما را به سينه بزند. نمی شود – والبته توان آن را هم نداريد – تمام آرمان های او را زير پا له کنيد و سپس انتظار سوت و کف داشته باشيد.
بازداشت ۱۵ تن از دوستانمان در يک سال گذشته، احضار های متعدد به کميته های انضباطی و صدور احکام فله ای تعليق برای دانشجويان و توبيخ و ممنوع الورود کردن دانشجويان و ممانعت از تحصيل دوستانمان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ، همه و همه از برکات حضور شما در دانشگاه ما بود. ميهمانی نا خوانده که طلب .... .
سردار صفار هرندی !!
با اين همه، بايد بدانيد که در يک سال گذشته ، با همه ی فشارهايی که از سوی نيروهای امنيتی و اطلاعاتی بر بدنه دانشجويی وارد آمده است ، در زير پوست زندگی مان چيزی در جريان افتاده است که ندهيم چنين غمی را به هزار شادمانی!! در همين يک سال در شناخت صدف از خزف راه ها پيموده ايم و همين، تا اين جای کار ما را بس است. همچنان مانند آن روز معتقديم که گفتنی را بايد گفت حتی اگر به مزاق امثال شما خوش نيايد و دوباره تلاش کنيد همچون يکسال گذشته دوسيه ای بر دوسيه هايمان اضافه کنيد. هميشه کسانی چون شما بوده اند که زور زده اند که آفتاب را رنگ آبی بزنند و شب را درخشان کنند ولی افسوس که فراموش کرده اند : هر کسی آن درود عاقبت کار، که کشت.
باور کنيد که آن روز برای نجاتتان آمده بوديم و قدرمان را ندانستيد و به جای خود شکستن، آيينه شکستيد. پس تا هنوز فرصت هست به خود رحم کنيد که روزی فرا می رسد که ديگر نمی توان انتظار عفو و بخشش از خدا و بندگان خدا را داشت .
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
اين ره که تو می روی به ترکستان است

در پايان ما دانشجويان دانشگاه صنعتی خواجه نصير اعلام می داريم که با تمام مهرورزی های انجام گرفته از سوی دولت فاشيستی محمود احمدی نژاد هنوز بر سر آرمان خود ايستاده ايم و تا آخرين نفس از دانشگاه به عنوان آخرين سنگر آزادی دفاع خواهيم کرد.

همچنين لازم به ذکر است که پس ازحضور صفار هرندی در دهم آبان ماه سال گذشته در دانشگاه خوا جه نصير و اعتراض دانشجويان بيش از هفده نفر از دانشجويان اين دانشگاه بازداشت شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016