چهارشنبه 10 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری تجمع اعتراضی در دانشگاه خواجه نصير در سالروز بازداشت ميلاد اسدی

در پی بيانيه دانشجويان دانشگاه خواجه نصير که در آن از "ميلاد اسدی دانشجوی" در بند اين دانشگاه به عنوان شرف و آبروی اين دانشگاه نام برده شده بود و دانشجويان عنوان داشته بودند که کاخ استبداد را ويران خواهند نمود و تا آخرين نفس در جهت نابودی استبداد دينی خواهند جنگيد روز گذشته ۹/۹/۸۹ همزمان با سالگرد بازداشت ميلاد اسدی گروهی از دانشجويان اين دانشگاه با بزرگداشت ياد همکلاسی در بندشان ميلاد اسدی اقدام به تجمعی اعتراضی نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از ابتدای صبح حضور نيروهای حراستی و اطلاعات در اطراف و داخل دانشگاه خواجه نصير مشهود بود به طوری که از ورود تعدادی از دانشجويان به داخل دانشگاه ممانعت به عمل می آمد.
اين دانشجويان در حدود ساعت دوازده ظهر در دانشکده برق و کامپيوتر اين دانشگاه ،دانشکده محل تحصيل ميلاد اسدی با در دست داشتن عکس هايی از "ميلاد اسدی" اقدام به برپايی ميزی نمودند که بدين وسيله ياد همکلاسی در بندشان را گرامی بدارند.



با گذشت دقايقی از برپايی اين ميز و در حاليکه توجه دانشجويان به اين موضوع جلب شده بود. ده تن از نيرو های حراستی و اطلاعاتی که غافل گير شده بودند با حمله به سمت دانشجويان و پاره کردن عکس های ميلاد اسدی و هل دادن ميز اقدام به برهم زدن اين اعتراض مسالمت آميز دانشجويان می کنند. در اين حين در اعتراض به اين حرکت حراست و برای گرامی داشتن ياد و خاطره "ميلاد اسدی" تعدادی از دانشجويان اين دانشگاه اقدام به هو کردن حراست و نيرو های اطلاعاتی و سر دادن شعار می نمايند.
« مرگ بر ديکتاتور» و «زندانی سياسی، آزاد بايد گردد» از جمله شعار های دانشجويان بود. دانشجويان بدون توجه به تهديد های لفظی حراست و نيروهای اطلاعاتی سرانجام با خواندن سرود« يار دبستانی من» تجمع خود را خاتمه می دهند.

گفتنی است پس از اين اعتراض خودجوش نيروهای امنيتی با تماس تلفنی با منزل برخی از فعالين اين دانشگاه خانواده اين دانشجويان را تهديد کرده اند.
هم اکنون ميلاد اسدی يکسال است که بدون حتی يک روز مرخصی در زندان به سر می برد. ميلاد اسدی به هفت سال حبس تعزيری محکوم شده است.
دانشگاه خواجه نصير در سال گذشته نقش به سزايی در اعتراضات دانشجويی داشت. که از جمله آن می توان به حضور صفار هرندی در تاريخ دهم آبان ماه سال گذشته در اين دانشگاه اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016