دوشنبه 15 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مذاکرات هسته‌ای ايران و ۱+۵ در ژنو آغاز شد، ايلنا

- کاترين اشتون با ورود به محل حضور سعيد جليلی گفت که اميدواريم هيئت‌های مذاکره‌کننده، گفت‌وگوهای خيلی خوبی داشته باشند
- جليلی هم در اين ديدار کوتاه تاکيد کرد که اميدواريم گفت‌وگوهای صريح، روشن و مفيدی داشته باشيم.


ايلنا: مذاکرات هيئت ديپلماتيک ايران و ۱+۵ در شهر ژنو آغازشد.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، پيش از شروع جلسه، «کاترين اشتون»، مسئول سياست‌خارجی اتحاديه اروپا و اعضای گروه ۱+۵ به محل حضور «سعيد جليلی»، دبير شورای عالی امنيت ملی کشورمان وارد شد و با ابراز خرسندی از آغاز گفت‌وگوهای ژنو، گفت: «اميدواريم هيئت های مذاکره‌کننده، گفت‌وگوهای خيلی خوبی داشته باشند.
جليلی هم در اين ديدار کوتاه تاکيد کرد: «اميدواريم گفت‌وگوهای صريح، روشن و مفيدی داشته باشيم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق اين گزارش،‌ نخستين دور مذاکرات کاترين اشتون و سعيد جليلی قرار است فردا نيز ادامه يابد.
اشتون از سوی گروه ۱+۵ متشکل از ايالات متحده، روسيه، چين، انگليس و فرانسه ـ‌اعضای دايم شورای امنيت سازمان ملل‌ـ همراه با آلمان، سرپرستی مذاکرات را برعهده دارد و نمايندگان اين کشورها هم در مذاکرات حضور دارند.
در هيئت نمايندگی ايران، «علی باقری»، معاون امور بين‌الملل دبيرخانه شورای امنيت ملی، «ابوالفضل زهره‌وند»، معاون رسانه‌ای دبيرخانه شورا و «علی آهنی»، معاون اروپای وزارت امور خارجه عضويت دارند.
مذاکرات دو روزه ژنو نخستين دور گفت‌وگوهای دو طرف در سطوح بالا از زمان ديدار نمايندگان گروه ۱+۵ و ايران در ژنو در سپتامبر سال گذشته و گفت‌وگوهايی است که چند هفته پس از آن برای بررسی پيشنهاد آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در وين برگزار شد.
پيشنهاد آژانس شامل مبادله بخش عمده‌ای از ذخيره اورانيوم غنی‌شده ايران با سوخت مورد نياز رآکتور اتمی تهران بود که مورد قبول گروه ۱+۵ قرار گرفت اما جمهوری اسلامی به آن پاسخ قطعی نداد.
در ماه ژوئن سال جاری، شورای امنيت سازمان ملل قطعنامه جديدی شامل تشديد تحريم‌های تجاری و مالی بين‌المللی را عليه ايران تصويب کرد که به گفته مقامات غربی، فشارهای شديدی را بر شرايط اقتصادی اين کشور وارد کرده است اما مقامات ايران اين تحريم‌ها را بی‌اثر دانسته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016