چهارشنبه 10 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه خانواده محمدصديق کبودوند به سازمان های بين المللی: صدای کبودوند را را بشنويد و برای رهايی وی از نامزدی وی برای نوبل صلح اقدام کنيد

به نقل از: سازمان حقوق بشر کردستان

دبير کل سازمان ملل متحد
کميساريای عالی حقوق بشر ملل متحد
رئيس شورای ملل متحد
کمسيون حقوق بشر اروپا
سازمان عفو بين الملل
سازمان ديدبان حقوق بشر
گزارشگران بدون مرز
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

وجدانهای بيدار

با احترام

محمد صديق کبودوند ۴۸ ساله روزنامه نگار و مدير مسئول هفته نامه پيام مردم و بنيان گذاری سازمان غير دولتی حقوق بشر در کردستان که امروزه به پدر معنوی حقوق بشر کردستان معروف است در ژوئن ۲۰۰۷ بازداشت و پس از هفت ماه شکنجه شديد در سلول انفرادی به جرم تشکيل و اداره (سازمان دفاع ازحقوق بشر کردستان)به ۱۱ سال حبس محکوم و محبوس گرديده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان مطبوع وی در چهار چوب معاهدات بين المللی حقوق بشر و بر اساس معاهده ۲۱ ميثاق حقوق مدنی و سياسی که دولت ايران ملزم و متعهد به آن گرديده دراوايل ۲۰۰۵ تشکيل شده است.

اين سازمان که منشور آن اعلاميه جهانی حقوق بشر است طی سالهای فعاليت تمام اهتمام خود را در دفاع و حمايت از حقوق زنان کودکان و زندانيان ،اقليتها و مردم کرد و حقوق و آزاديهای اساسی کليه شهروندان ايرانی به کار بسته است و از دولت و جامعه متقاضی رعايت و احترام به حقوق بشر بوده است.

اما محمد صديق کبودوند که خود در زندان اوين تهران محبوس است طی نزديک به ۴ سال حبس به بيماريهای مختلف قلبی ،عروقی و فشار خون و مغز و اعصاب و پروستات حاد مبتلا شده و چند بار دچار سکته ناقص قلبی و مغزی شده و هم اکنون تحت نظر پزشکان است ، تعدادی از متخصصان گزارش های مبنی بر عدم توانايی تحمل حبس برای ايشان صادر کرده اند با اين حال دستگاه های قضايی اطلاعاتی و امنيتی جمهوری اسلامی با بی توجهی کامل به گزارشهای پزشکی و وضعيت ايشان وی را هم چنان در بند نگه داشته اند.

کبودوند در دادگاهی غير استاندارد و به شکلی تبعيض آميز و به طور غير قانونی به حبس سنگين محکوم شده است و طی سالهای حبس همانند ديگر مردم کردستان مورد تبعيض و آپارتايد رسانه ای و حمايتی در داخل قرار گرفته و از نظر حمايت در خارج از کشور با تبعيض و تنگ نظری های گروه های ذينفع لابی گر در محافل مختلف روبرو بوده است .

ما خانواده کبودوند از آن جنابان تقاضا داريم صدای کبودوند را به عنوان پدر معنوی حقوق بشر کردستان و خانواده و مردمش را بشنويد و برای رهايی ايشان از زندان غير قانونی و با حمايت از وی در نامزدی دريافت جايزه صلح نوبل ۲۰۱۱ اقدام مقتضی را به عمل آوريد .

۳۰ نوامبر ۲۰۱۰
خانواده کبودوند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016