سه شنبه 16 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جو شديد امنيتی در دانشگاه آزاد تبريز در روز دانشجو، دانشجونيوز

دانشگاه آزاد تبريز امروز ، شانزدهم آذر شاهد امنيتی ترين وضعيت در طول حيات خود بود. اين جو امنيتی که از چند روز پيش با گسيل نيروهای حراستی و انتظامی به دانشکده های اين دانشگاه بخصوص دانشکده فنی و بازرسی و کنترل دانشجويان در دربهای ورودی دانشگاه آغاز شده بود، صبح امروز به اوج خود رسيد ، بنحوی که تعداد زيادی از نيروهای اطلاعاتی - امنيتی با حضور در محوطه دانشگاه و همچنين دفاتر تشکل های مستقل دانشجويی اقدام به ارعاب و تهديد علنی دانشجويان می کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابر گزارش ارسالی به دانشجونيوز عليرغم اين جو شديد امنيتی و تهديدهای صورت گرفته دو تشکل دانشجويی «کانون وحدت دانشجويان» و «انجمن اسلامی دانشجويان» امروز بيانيه هايی جداگانه در گراميداشت روز دانشجو و در اعتراض به شرايط خفقان حاکم بر کشور و بخصوص دانشگاه ها و عدم صدور مجوز برای بزرگداشت روز دانشجو توسط تشکل های مستقل و منتخب دانشجويی منتشر و در سطح دانشگاه بصورت وسيعی توزيع کردند که البته در مواردی باعث درگيری نيروهای امنيتی با اعضای اين تشکل ها شد.

پيش از اين نيز فعالان دانشجويی دانشگاه آزاد تبريز بهمراه فعالان دانشجويی ديگر دانشگاه های تبريز با صدور بيانيه ای نسبت به جو خفقان حاکم بر دانشگاه های کشور اعتراض کرده بودند.

پيشتر نيز هئيت نظارت بر تشکل های دانشجويی اين دانشگاه مانع از برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو توسط تشکل های دانشجويی اين دانشگاه شده و «نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه» را مسئول برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو اعلام کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016