پنجشنبه 18 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال حداقل ۴ نفر از دانشجويان دانشگاه اميرکبير به زندان اوين، دانشجونيوز

دانشجويان دانشگاه اميرکبير که در روز ۱۶ آذر توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بودند به زندان اوين منتقل شده اند.

به گزارش دانشجونيوز، درپی برگزاری مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه پلی تکنيک تهران حدود ۱۵ نفر از دانشجويان اين دانشگاه توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده اند. ۱۰ تن از آنان پس از بازجويی در دفتر پی گيری وزارت اطلاعات آزاد شده اند و مابقی بازداشت شدگان به زندان اوين منتقل شده اند. دانشجويان آزاد شده از ضرب و شتم شديد خويش در دفتر پی گيری وزارت اطلاعات خبر داده اند. از دانشجويان منتقل شده به زندان اوين می توان به هادی شاکری و محسن محبوبيان اشاره کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در روز ۱۶ آذر، حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشجويان دانشگاه اميرکبير اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. اين دانشجويان شعارهايی چون "مرگ بر ديکتاتور"، " الله اکبر"، يا حسين ميرحسين" و ...سر دادند. همچنين اين دانشجويان حلقه ای را به نشانه همبستگی با دانشجويان زندانی در محوطه دانشگاه تشکيل دادند و سرود يار دبستانی خواندند.

بنابرگزارشات ارسالی توسط دانشجويان اميرکبير، نيروهای گارد ضد شورش و لباس شخصی از صبح روز ۱۶ آذر دانشگاه اميرکبير را در محاصره خود در آورده بودند. همچنين نيروهای لباس شخصی در تمام نقاط دانشگاه مستقر شده بودند. نيروهای بسيجی و مامورين حراست دانشگاه نيز برای برخورد با تجمعات احتمالی در آمادگی و هماهنگی کامل بوده اند و به صورت پيوسته از طريق بی سيم و موبايل با يکديگر در تماس بوده اند. نيروهای بسيج و حراست به ضرب وشتم دانشجويان پرداخته اند و حتی گاها نيروهای انتظامات خود راسا اقدام به دستگيری دانشجويان معترض کرده اند. همچنين بنابراين گزارشات، ذوقی از مامورين انتظامات دانشگاه در سرکوب و بازداشت دانشجويان معترض نقش برجسته ای را ايفا کرده است.

بنابر گفته دانشجويان دانشگاه اميرکبير، بازداشت های صورت گرفته در خارج از محوطه دانشگاه عمدتا به صورت اتفاقی و از سر عصباينت و سردرگمی بوده است، کماآنکه بسياری از بازداشت شدگان از دانشجويانی بوده اند که در تجمعات شرکت نداشته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016