چهارشنبه 17 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار غيرقانونی اشکان ذهابيان عضو دفتر تحکيم وحدت به زندان، جرس

جرس: روز گذشته چند مامور نيروی امنيتی و انتظامی با مراجعه به محل زندگی اشکان ذهابيان قصد بازداشت اين فعال دانشجوئی را داشتند.

بنا به گزارشات رسيده به جرس روز گذشته چند مامور امنيتی و انتظامی بدون ارائه حکمی قصد بازداشت اين عضو شورای عمومی دفتر تحکيم وحدت را داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک منبع مطلع در مازندران به جرس گزارش می دهد مامورينی که قصد بازداشت اشکان ذهابيان را داشتند به خانواده وی اعلام نمودند که تا فردا خود را به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان بابل معرفی کند. اين در حالی است دايره اجرای احکام شهرستان بابل هيچ گونه احضاريه مبنی بر اجرای حکم ۶ ماه حبس تعزيری اشکان ذهابيان که در شهريور سال جاری از سوی دادگاه تجديد نظر استان مازندران تائيد شده بود، ارائه نداده است.

با وجود اينکه طبق نص صريح قانون، ابلاغ احضاريه يا رأی دادگاه بايد حضوری و کتبی باشد اما در روالی غير قانونی احضارهای تلفنی يا شفاهی به رويه ثابت قوه قضائيه تبديل شده است و هيچ مرجع نظارتی در کشور به اين رويه های خلاف قانون اعتراضی نمی کند. حقوقدانان معتقدند اين رويه علاوه بر بی احترامی به قانون توسط نهادهای متولی قانون، از نظر امنيتی برای کشور خطرناک بوده و زمينه سوء استفاده های فراوانی را به وجود می آورد.

اشکان ذهابيان عضو شورای عمومی دفتر تحکيم وحدت و فعال دانشجوئی مازندران در حوادث پس از انتخابات در ۲۶ خرداد ۸۸ پس از ضرب و شتم نيروهای انصار دستگير شد و مدت يک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل در بند انفرادی سپری کرد. اين فعال دانشجوئی برای دومين بار به اتهام اقدام عليه امنيت ملی به واسطه تشکيل اتحاديه انجمن های اسلامی شمال کشور دستگير و راهی زندان شد.

حکم اين عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد در دادگاه انقلاب شهرستان بابل به رياست قاضی رضيان در بهمن سال گذشته و بدون حضور متهم برگزار شد و منجر به صدور ۶ ماه حبس تعزيری برای وی شد.

چندی پيش اين فعال دانشجوئی پس از سپری کردن دو سال محروميت از تحصيل، حکم اخراج خود را از دانشگاه فردوسی مشهد دريافت کرد در حالی که در هنگام اخراج تنها ۲۰ واحد تحصيلی برای دريافت مدرک کارشناسی وی باقی مانده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016