پنجشنبه 18 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نسرین ستوده باید بیدرنگ و بدون قید و شرط آزاد گردد، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

جمهوری اسلامی نسرین ستوده وکیل مدافع زندانیان سیاسی و از فعالین اجتماعی را از سیزدهم شهریور ماه ١٣۸۹ تا کنون در سلول انفرادی بعنوان گروگان نگهداشته است.

نسرین در مقابله با بدرفتاری و اتهامات واهی که به او نسبت داده شده بود٬ دست به اعتصاب غذا زد٬ با بی پاسخ ماندن اعتراضاتش و عدم اجرای وعده‌هایی که مقامات و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی برای پایان دادن به اعتصاب غذا و اجرای خواسته های برحقیش داده بودند٬ بمدت ۹ روز اقدام به اعتصاب غذای خشگ کرد!

نسرین و وکلای مدافعش در دو جلسه دادگاه٬ به حکم ناعادلانه قرار بازداشت اعتراض کردند و خواهان لغو این حکم گردیدند٬ اما قاضی پرونده حکم قرار بازداشت را مجددا تمدید کرد.

در پی این اقدام و در اعتراض به انواع بدرفتاری وخشونت علیه خودش و سایر زندانیان سیاسی از روز دوشنبه پانزدهم آذر ماه اعلام كرد مجددا برای بار دوم دست به اعتصاب غذای خشك خواهد زد! او اعلام کرد در اعتراض به وضعيت بازداشت خودش و ديگر زندانيانی كه با احكام ناعادلانه در زندان به سر می‌برند تا رسيدن به خواسته‌های هایش اعتصاب غذای خشك را مجدد از سر میگيرد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برخی خواستهای نسرین ستوده که در سایتهای اینترنتی هم منعکس گردیده تماما خشونت و بدرفتاری غیر انسانی درزندانهای جمهوری اسلامی را برملا میسازد!
او به وضعیت باز داشت خود اعتراض دارد و اعلام کرده است:

١ــ بازداشت موقت او کماکان پس از نود و پنج روز با داشتن دو فرزند خردسال همچنان ادامه دارد.
۲ــ وعده‌های چندين مسئول امنيتی و قضايی مبنی بر تبديل قرار بازداشت و آزادی و عدم اجرای آنها.
٣ــ برگزاری جلسه دادگاه با تخلفات و موضعگيری‌های جانبدارانه قاضی رسيدگی كننده در حضور وكلا و روسای كانون وكلا, , اتحاديه سراسری كانونهای وكلا و ديگر همكاران, خارج شدن دادگاه از دايره بیطرفی و در واقع اعلام عملی مجرم بودن وی قبل از اتمام رسيدگی و ختم جلسات دادگاه.
٤ــ ناپديد شدن دوازده فقره نامه و لايحه ارائه شده توسط وی كه در پرونده مفقود شده است!
٥ــ تهديد وكلای مدافعش در جلسات دادگاه.
٦ــ اعلام سنگين‌تر شدن جرم نسبت داده شده به وی بدليل انتخاب وكلايی كه به زعم مسئولان دستگاه قضایی مورد قبول يا اعتماد دادگاه نيستند!
۷ــ نگهداری و اعمال فشار از طريق تحميل شرايط طاقت فرسای سلول انفرادی در بند ۲۰۹ اطلاعات٬ زندان اوین٬ از زمان بازداشت تاكنون بمدت ۹٥ روز, در حاليکه كه او از سلول انفرادی به دادگاه اعزام شده و عليرغم اتمام جلسات دادگاه مجددا به انفرادی بازگردانده شده است.
۸ــ جلوگيری از ملاقات حضوری فرزندان خردسالش كه امكان ملاقات كابينی با وی را ندارند بجز یک مورد در طول ۹٥ روز بازداشتش كه آنهم بدليل درگيری مامورين با خانواده اش موجبات آزار و اذیت بيشتر آنها گرديده است.
۹ــ اعمال محدوديت‌های مختلف از جمله محروم کردن وی از داشتن قلم و كاغذ.
١۰ــ مخفی کردن فوت پدرشان و ممانعت از دادن مرخصی در مراسم خاكسپاری. در حاليكه در يازدهمين روز از فوت پدرشان٬ بازپرس شعبه با آگاهی و وقوف از فوت ايشان در جلسه بازپرسی آن را مخفی كرد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی٬ تمامی تلاش خود را در سطح بین المللی بكار خواهد بست تا با افشای رفتارهای ضد بشری جمهوری اسلامی نسبت به زندانیان سیاسی موجبات فشار جهانی برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی فراهم بياورد. این حکومت خونریز برای بقای خود دست به هر جنایتی خواهد زد!

مردم شرافتمند! آزادیخواهان!
برای آزادی فرزندانمان از چنگال هیولای جمهوری اسلامی راهی جز اعتراض علنی و حضور مستمر و شبانه روزی درمقابل زندانها و بیدادگاهها و پافشاری برای رهایی آنها نیست!
ما صدای رسای همه زندانیان سیاسی هستیم٬ این بخشی از مصاف سرنوشت ساز ما با حاکمیت ضد بشری و قرون وسطایی جمهوری اسلامی است.
ما از همه نهادهای مدافع حقوق بشر می خواهیم جمهوری اسلامی را برای آزادی بی قید وشرط نسرین ستوده و کلیه زندانیان سیاسی تحت فشار قرار دهند!
نسرین ستوده باید بیدرنگ آزاد گردد و تحت مراقبتهای ویژه پزشکی قرار گیرد!

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
هفدهم آذرماه ١٣۸۹ ٬ هشتم دسامبر ۲۰١۰

گفتنی است در سومین ماه از بازداشت نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشریِ زندانی، وی روز دوشنبه ۱۵ آذرماه، طی تماس با خانواده اش اعلام كرد که در اعتراض به وضعیت بازداشت خود و دیگر زندانیان كه با احكام ناعادلانه در زندان به سر می‌برند، اعتصاب غذایی خشك تا رسیدن به خواسته‌های برحق و قانونی‌اش را آغاز کرده است.

نسرین ستوده پیش از این نیز طی سه ماه گذشته دو بار در اعتراض به شرایط خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده است و در یک مرحله نه روز در اعتصاب غذای خشک به سر برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016