یکشنبه 21 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله لاريجانی: در جريان فتنه بعد از انتخابات افرادی با سابقه و گذشته همراهی امام و انقلاب، در دام فتنه افتادند، ايلنا

اگر کسانی مدعی هستند که در روز عاشورا يا حسين يا حسين می‌گفتند بايد از آنان پرسيد اين ياحسين آنان در مسير حق بوده يا در مسير باطل و قطعاً می دانند که امويان نيز در جنگ صفين قرآن را بر سر نيزه کردند.


رييس قوه‌قضاييه با تاکيد بر اينکه « فرق است بين کسانی که اشتباه خود را جبران می‌کنند با کسانی که در اشتباه و عناد خود غوطه‌ور می‌شوند» گفت: در جريان فتنه بعد از انتخابات ديديم که کسانی گاه شبيه بنی‌‌اميه عمل کردند و قرآن بر سر نيزه کردند و در روز عاشورا با شعار يا حسين بر تنها حکومت شيعی جهان شوريدند و از ولی زمانه سرپيچيدند و جريان منافقانه‌ای راه انداختند و حال بيانيه می‌دهند که در عاشورا مظلوم واقع شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا آيت‌الله آملی لاريجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی گفت: گوشه‌ای بسيار مهم و ماندگار در تاريخ عاشورا بصيرت و آگاهی انسانی به نام «حّر» است که راه را به امام زمانش بسته بود اما با بصيرتی که خداوند متعال به او اعطا کرد از مسير اشتباه برگشت و در تحصيل کمال انسانی، راهی را طی کرد که کم نظير است تا جايی که حضرت اباعبدا...الحسين عليه‌السلام خطاب به وی فرمود: « انت حر کما سمتک امک»
رئيس قوه قضاييه افزود: آزادی به اين معنا برای هر کسی رخ نمی‌دهد که انسانی بتواند اين چنين از بندهای مادی و معنوی آزاد شود.
وی افزود: صحنه ديگر عاشورا خلوص و ايثار است. اصحاب حضرت در ايثار هيچ کم نگذاشتند واقعاً اين صحنه‌ها را کجا می‌شود پيدا کرد. صحنه‌ای که برادری برای برادر از خلوص و ايثار هيچ باقی نگذارد. آنچه که اصحاب حضرت در عاشورا خلق کردند در کل تاريخ نمونه‌ای نداشته است. در مورد حضرت ابوالفضل سلام‌ا... عليه آورده‌اند که ايشان «فلما رأی وحده الحسين قال يا اخی هل من رخصه فبکی الحسين بکائاً شديدا» اباعبدا... مظلوميت او را می‌ديد.
لاريجانی با اشاره به اينکه گاهی حتی معارف عرفانی نيز ممکن است سد راه آزادی و کمال انسان شود تاکيد کرد: حادثه عاشورا سرشار از بصيرت انسان‌هايی است که در اوج فشارها و تهديدات و تطميع‌های دشمنان، امام زمانشان را رها نکردند و هر کدام نمونه‌ای بی‌بديل از آزادگی و بصيرت را در تاريخ جاودانه کردند و اين بصيرت عميق الگويی پايدار برای تمام انسانها و مومنانی است که در مسير زندگی خود با موانع و مشکلات و انحرافاتی مواجه می‌شوند.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به جريان فتنه بعد از انتخابات گفت: در جريان فتنه بعد از انتخابات ديديم که افرادی با سابقه و گذشته همراهی امام و انقلاب، در دام فتنه افتادند و با همه فرصت و مجالی که به آنها داده شد اما باز هم در اشتباه خود باقی ماندند و هر روز بيانيه دادند و هنوز نيز بر عصبيت خود باقی هستند.
رئيس قوه قضاييه افزود: اگر کسانی مدعی هستند که در روز عاشورا يا حسين يا حسين می‌گفتند بايد از آنان پرسيد اين ياحسين آنان در مسير حق بوده يا در مسير باطل و قطعاً می دانند که امويان نيز در جنگ صفين قرآن را بر سر نيزه کردند اما اصحاب واقعی با بصيرت کامل در صحنه در کنار ولی زمان باقی ‌ماندند و خطا نکردند، در حاليکه آنان نيز می‌توانستند فريب قرآن‌های بر سر نيزه را بخورند و بدون بصيرت و شناخت، از مسير حق و حقيقت خارج شوند.
در ادامه جلسه در خصوص مشکلات و شرايط گزينش و استخدام کارمندان قوه قضاييه وشرايط رسيدگی به تخلفات کارکنان اداری دستگاه قضايی بحث و بررسی و مقرر شد در جلسه مشترک معاونت اداری‌ ـ‌ مالی قوه قضاييه و هيئت‌های رسيدگی به تخلفات اداری در دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته به قوه قضاييه اين شرايط بررسی و گزارش نهايی آن جهت ارائه به جلسه مسئولان عالی قضايی تهيه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016