دوشنبه 22 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاريجانی: ايران تنها کشور دموکراتيک نمونه خاورميانه است، مهر

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: ايران تنها کشور دموکراتيک نمونه خاورميانه است.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد لاريجانی امروز دوشنبه در گردهمايی بررسی حقوق بشر در دوران معاصر که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در سالن مطالعات وزارت امورخارجه برگزار شد ، به جريان براندازی و کودتا با استفاده از ابزار حقوق بشر اشاره کرد و گفت: در جريان انتخابات پارسال که مقدار زيادی ادبيات ضد جمهوری اسلامی در آن وجود داشت ، ما به عنوان يکی از متهمان حقوق بشر شناخته شديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در اين انتخابات نمونه کاملی از جريان سافتاژ ( فعاليت های نرم ) دشمنان عليه ايران را داشتيم در حالی که ما تنها کشور دارای دموکراسی نمونه در خاورميانه هستيم.

لاريجانی گفت: به عنوان مثال در کداميک از کشورهای منطقه افراد با رأی مردم به حکومت می رسند و با رأی مردم از نردبان حکومت پايين می آيند ؟

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه افزود:۳۰ سال است ما نظامی دموکراتيک داريم و اين نظام بر روی عقلانيت کامل می چرخد.
وی افزود: هيچ نظامی در دنيا کامل نيست و اين روشن است اما در اين روند دموکراتيک کشور ما ، آمريکا و انگليس با چه وسعتی دخالت کردند و در جريان انتخابات ، وقيحانه از روندی حمايت کردند که بعد معلوم شد کودتای انتخاباتی و به عبارتی کودتای مفتضحانه طراحی شده است که با همه قوا از آن پشتيبانی کردند.

لاريجانی گفت: هر کسی که در اين حرکت غيرقانونی و خيانت و جنايت شرکت کرد ، زير چتر حقوق بشر قرار می گيرد . چرا بايد حقوق بشر با براندازی و کودتا مساوی شود؟

وی اضافه کرد: چه طور اين افراد که مخالف نظام شدند حقوق بشری ، زير چتر حقوق بشر قرار می گيرند؟ چرا ما مسلمانان که به دين و نظام اسلامی پای بنديم هيچ وقت حقوق بشری حساب نمی شويم؟

لاريجانی تصريح کرد : من فکر می کنم اين ظلم بزرگی به حقوق بشر است.

وی افزود: البته من دفاع نمی کنم و مدعی نيستم که در هيچ نقطه کشور ما مشکل و نقض حقوق بشری صورت نمی گيرد و اين ادعايی از هر کشوری و هر کسی بسيار احمقانه است.

لاريجانی گفت: من می گويم ملت ما بايد حق داشته باشد در کنار تجربه غربی ، نظام مدنی با انديشه اسلامی به وجود آورد و کشورهای غربی حق ندارند برای ما تصميم بگيرند و يا از کسانی که باعث قتل شدند و کار خلاف قانون انجام دادند به اسم مدافعان حقوق بشر حمايت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016