سه شنبه 23 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به دنبال درخواست فعالان کارگری و سياسی، رضا شهابی اعتصاب غذای خشکش را به اعتصاب تر تغيير داد، کمپين بين المللی حقوق بشر

حسن شهابی، برادر رضا شهابی عضو زندانی هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اظهار اينکه از ديروز برادرش به اعتصاب غذای خشک خود پايان داده است اما همچنان در اعتصاب تر به سر می برد به کمپين بين المللی حقوق بشر درايران گفت: « ديروز ساعت ۴ و نيم عصر با برادرم تلفنی حرف زدم. او گفت به درخواست عده ای از فعالان کارگری و سياسی و همين طور خانواده اش که از وضعيت او نگران بودند از امروز به اعتصاب خشک خود پايان می دهد اما در اعتصاب تر خواهد ماند.»

حسن شهابی د ر خصوص وضعيت پرونده برادرش نيز گفت: « ديروز به دادستانی تهران مراجعه کردم که گفتند پرونده او به دادگاه انقلاب فرستاده شده و حالا بايد فردا به دادگاه انقلاب بروم و پرس وجو کنم.» برادر اين زندانی عقيدتی درخصوص درخواستش از سازمان های حقوق بشری گفت: « اميدوارم با اطلاع رسانی اين سازمان ها دولت متقاعد شود که او از زندان آزاد شود و به خانه برگردد . او دو بچه کوچک دارد که بدون پدر برايشان زندگی سخت است.»

وی با بيان اينکه وضع جسمی برادرش مناسب نيست ، گفت: « اين را می شد از صدايش هم فهميد که خيلی سخت و مقطع مقطع حرف می زد. از اين به بعد هم که فقط آب می نوشد و حتما بر مشکلاتش اضافه می شود. مشکلات گورارشی ، عفونت لثه و کمردردش هم که باقی است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا شهابی که چهار سال پيش از شرکت اتوبوسرانی تهران اخراج شد در حال حاضر به عنوان تنها منبع در آمد خانه در زندان به سر می برد در حاليکه مستاجر و دارای دو فرزند است.

رضا شهابی ۲۲ خرداد ماه امسال در محل کارش بازداشت شد و ۴۰ روز را در بند انفرادی بود اما تا اين زمان جرم او مشخص نشده است. او به دليل فعاليت های صنفی خود چهار سال پيش نيز از کار اخراج شد. همچنين اين زندانی دو مرتبه قرار بود با قرار وثيقه آزاد شود که هر دو بار با آزادی او مخالفت شد. اولين بار مبلغ قرار وثيقه ۶۰ ميليون تومان و دومين بار به ۱۰۰ ميليون تومان تغيير يافت.

در حال حاضر به جز آقای شهابی، منصور اسانلو، ابراهيم مددی، مرتضی کمساری، غلامرضا غلام حسينی و علی اکبر نظری از فعالان کارگری زندانی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016