سه شنبه 23 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بسيج نيروی انتظامی برای برقراری آرامش کامل در کشور، احمدی مقدم: جريان فتنه ظرفيت اجتماعی ندارد، ايسنا

- رسميت پليس سايبری را بزودی اعلام می‌کنيم

فرمانده نيروی انتظامی با تاکيد بر اينکه ناجا همواره هوشيار است و با آمادگی مسائل را رصد می‌کند، گفت: امسال همه نيروها را کاملا بسيج کرده‌ايم تا در ايام محرم و در سوگواری، آرامش کامل بر کشور حاکم باشد.

به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا- منطقه فارس، سردار اسماعيل احمدی مقدم در حاشيه مراسم صبحگاه اعضای فرماندهی انتظامی فارس در شيراز و در جمع خبرنگاران، با بيان ابعاد مسايل سال گذشته برای مردم روشن شده است، گفت: هم اکنون جريان فتنه ظرفيت اجتماعی ندارد و نمی‌تواند مسائل پارسال را دنبال کند ، البته اين امر مانع از اين نيست که پليس وظايف خود را ناديده بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی مقدم در مورد ايست‌های بازرسی در مسير بندرعباس به شيراز و استفاده از سگ‌های موادياب در اتوبوس‌های درون جاده‌ای در اين مسير، گفت: ايست و بازرسی دائمی با تصويب شورای عالی امنيت ملی در استان‌ها ايجاد می‌شود اما متأسفانه بخشی از انتقال مواد مخدر در شرق فارس صورت می‌گيرد و طبيعتاً پليس بازديدهايی برای مقابله با انتقال مواد مخدر در اين مسير صورت می‌دهد.

وی اضافه کرد: همکاران پليس بايد حرفه‌ای عمل کرده و با چهره زنی‌ها، بازرسی‌های خود را هدفمند کنند چرا که همه مردم قاچاقچی مواد مخدر نيستند.

احمدی مقدم با تأکيد بر لزوم انجام فعاليت‌های اطلاعاتی برای شناسائی قاچاقچيان مواد مخدر اظهار کرد: برخوردها بايد هدفمند و مبتنی بر اطلاعات صورت بگيرد و جايی که اجتناب ناپذير است از بازرسی و سگ موادياب استفاده کنيم اما سگ‌ها نبايد با محل نشستن مسافران تماس داشته باشد.

وی با بيان اينکه مجازات به موقع و سريع عامل مهم بازدارنده از جرم است، در مورد استمرار مجازات‌های در ملأعام، اظهار کرد: مجازات سريع و به موقع از تکرار وقوع جرم جشن در جامعه جلوگيری می‌کند و تأييد و حمايت می‌کنيم که دستگاه قضايی با قاطعيت بيشتری به مجازات‌ها ادامه دهد.


رسميت پليس سايبری را به زودی اعلام می‌کنيم

وی در پاسخ به سؤال ديگری در مورد مقابله پليس با جرائم سايبری با اشاره به رشد جرائم رايانه‌ای در دنيا ابراز کرد: جرائم رايانه‌ای در کشور ما نوظهور است و برای مقابله با آن پليس سايبری پيش بينی شده و تمام ساختارهای آن راه اندازی شده است و به زودی رسميت آن را اعلام می‌کنيم.

وی با بيان اينکه حوزه جنايات سايبری خطرناک است، ادامه داد: جرائم سايبری ظرفيت بالايی دارد اگر هرچه سريعتر فعال نشويم، کشور آسيب می‌بيند.

فرمانده نيروی انتظامی در مورد وضعيت امنيت در استان فارس نيز گفت: فارس در جرائم خشن مثل قتل و آدم ربايی در گذشته دارای رتبه بالايی بود و اگرچه تا حدود خوبی اين جرائم کنترل شده است ولی همچنان شاخص بالايی دارد.

وی با بيان اينکه وضعيت امنيت فارس با گذشته قابل مقايسه نيست، از تلاش برای تجهيز بيشتر پليس در اين استان خبر داد و افزود: در گذشته شاهد گروه‌های خطرناکی از اشرار بوديم که با تلاش گسترده همه آنها نابود شدند اما گاه و بی‌گاه شاهد حوادثی از اين دست هستيم.

احمدی مقدم با اشاره به تشکيل يگان رزم برای مقابله با اشرار و قاچاقچيان در نقاط کوهستانی و دورافتاده فارس اظهار کرد: با توجه به اينکه بخشی از قاچاق کالا و مواد مخدر از دريا وارد شده و از طريق استان فارس توزيع می‌شود، تقويت واحدهای اطلاعاتی و يگان رزم در دستور کار فرماندهی پليس قرار گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016