پنجشنبه 25 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما، ملک عبدالله و بان کی مون انفجارهای چابهار را محکوم کردند، مهر

رئيس جمهوری آمريکا، پادشاه اردن و دبيرکل سازمان ملل طی پيامهای جداگانه ای ضمن محکوم کردن انفجارهای تروريستی روز گذشته چابهار، با خانواده های قربانيان اين حملات ابراز همدردی کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه لس آنجلس تايمز، "باراک اوباما" رئيس جمهوری آمريکا انفجارهای تروريستی روز تاسوعا در بين عزاداران حسينی در شهر چابهار را اقدامی "ننگين و بزدلانه" ناميد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در بيانيه ای اعلام کرد: حمله تروريستی به مسجدی در چابهار را به شدت محکوم می کنم، کشتن مردم بيگناه در جريان عزاداری اقدامی پست بوده و عاملان آن بايد پاسخگوی اين اقدامشان باشند.

اوباما در ادامه به خانواده قربانيان و مجروحان اين حملات تسليت گفته و با آنان ابراز همدردی کرد.

خبرگزاری رويترز نيز گزارش داد که "بان کی مون" دبيرکل سازمان ملل با انتشار بيانيه ای حملات تروريستی چابهار را محکوم کرده و اين اقدام را "منزجر کننده" ناميده است.

وی همچنين مراتب همدردی خود را با مردم ايران و خانواده قربانيان اين حملات تروريستی اعلام کرده و به آنان تسليت گفت.

همچنين "ملک عبدالله دوم" پادشاه اردن در نامه‌ای رسمی به رئيس جمهوری اسلامی ايران اين حملات تروريستی را محکوم کرد. خبرگزاری فرانسه با انتشار اين خبر نوشت: عبدالله دوم در اين پيام رسمی، با مردم ايران ابراز همدردی و برادری کرده است.

در دو انفجار روز گذشته در مقابل مسجدی در چابهار دستکم ۳۹ نفر شهيد و ۹۰ تن ديگر مجروح شدند. در بين قربانيان اين حادثه شمار زيادی زن و کودک وجود دارند که برای شرکت در مراسم عزاداری سالار شهيدان به اين مکان آمده بودند.

گفتنی است ساعاتی پس از اين حادثه گروهک شيطانی جندالله با انتشار بيانيه ای مسئوليت اين اقدام وحشيانه را بعهده گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016