شنبه 27 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور اکراينی معدن: ممکن است معدنچيان اشکيلی زنده باشند، ايلنا

ـ درصورتی که سه معدنچی ديگر در زمان ريزش، خود را به داربست‌های موجود در فضای معدن رسانده باشند می‌توان نسبت به زنده ماندن آنها اميدوار بود
ـ در فضای داربست‌ها برای تنفس اکسيژن وجود دارد.


ايلنا: به گفته مشاور معدن اشکيلی کرمان درصورتی که معدنچيان در زمان ريزش، خود را به داربست‌های موجود در فضای معدن رسانده باشند می‌توان نسبت به زنده ماندن آنها اميدوار بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگارايلنا اداره کار و امور اجتماعی استان کرمان با اعلام جزييات مربوط به خبر ريزش معدن اشکيلی از احتمال زنده بودن سه حادثه ديده ديگر خبر داد.
هوشيار احمدی مسوول روابط عمومی اداره کار وامور اجتماعی استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار ايلنا گفت: مشاور اکراينی مسوولان معدن اشکيلی معتقد است در صورتی که سه معدنچی حادثه ديده ديگر در مجاورت داربست‌های معدن پناه گرفته باشند اکسيژن کافی برای تنفس داشته و بنابراين می‌توان نسبت به زنده ماندن آنها اميدوار شد.
وی در خصوص عمليات نجات اين کارگران گفت: اين عمليات که از ظهر روز قوع حادثه آغاز شده است تاکنون ادامه داد و تا اين لحظه نزديک به ۵۰۰ واگن ذغال از محل ريزش کارگران استخراج شده است.
احمدی يادآور شد: اين ميزان ذغال سنگ استخراج شده معادل ۱۰ روز کاری معدن است.
به گفته وی اين حادثه در عمق ۶۰۰ متری زمين و در زمان روی داد که کارگران پس اتمام استخراج در عمق ۳۰ متری زمين مشغول انجام عمليات خاک ريزی بودند.
عمليات خاک ريزی مرحله‌ای از کار معدن است که در آن معدنچيان به منظور جلوگيری از نشت گاز و ريزش معدن، حفره‌های به جامانده از عمليات استخراج را با خاک پر می‌کند.
به گفته احمدی تا شب سشنبه جسد يکی از معدنچيان توسط گروه امداد يافت شد و تا اين لحظه تلاش برای يافتن سه معدنچی گرفتار ديگر ادامه دارد.
وی در خصوص علت وقوع حادثه به خبرنگار ايلنا گفت: مسوولان بازرسی کار در محل حادثه حضور دارند اما هرگونه اظهار نظر را منطوط به اتمام بررسی‌ها دانسته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016