سه شنبه 30 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن ميردامادی: آماده مناظره درباره مسائل مهم سياسی کشور هستم، کلمه

محسن ميردامادی، دبيرکل زندانی جبهه مشارکت ايران اسلامی، در نامه‌ای به حجت الاسلام سيد عباس نبوی، به سخنان او در برنامه تلويزيونی «ديروز، امروز، فردا» واکنش نشان داد و خواستار مناظره با وی شد. اين پيشنهاد ميردامادی، واکنشی به ادعای عباس نبوی در برنامه يک‌طرفه‌ی مذکور است که ادعا کرده بود منتقدان وضع موجود حاضر به بحث و مناظره نيستند.

به گزارش کلمه، ميردامادی در نامه خود، ضمن اعلام آمادگی برای گفت‌و‌گو و مناظره با نبوی و هر فرد صاحب صلاحيت ديگری در مورد هر مسأله مهم سياسی کشور و مسائل مختلف دوران سی ساله پس از انقلاب، نوشته است: هرچند درحال حاضر اينجانب بدون ارتکاب هيچ خلافی در زندان هستم و امثال من به دلائلی واهی از همه حقوق سياسی و اجتماعی خود محروم شده ايم و گرفتار ظلم و محدوديتهای بسياری هستيم؛ اما درصورت موافقت با اين پيشنهاد طبعاً با توجه به تجارب گذشته صدا و سيما و رئيس آن در مورد ديگران، می توانيد هماهنگی لازم را با مسئولين زندان اوين به عمل آوريد تا برای مدت چند ساعت اينجانب را از زندان به محل مناظره بياورند.

متن نامه محسن ميردامادی به سيد عباس نبوی را به نقل از سايت جبهه مشارکت بخوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی

جناب آقای حجت‌الاسلام سيد عباس نبوی
با سلام

پنجشنبه مورخ ۱۸/۰۹/۸۹ در برنامه «ديروز، امروز، فردا» که از شبکه سوم صدا و سيما به مناسبت روز دانشجو پخش شد، درباره تحولات پس از انقلاب و چگونگی تشکيل دفتر تحکيم وحدت از همکاری تعدادی از دانشجويان از جمله خود شما و همچنين اينجانب در تشکيل اين سازمان سخن گفتيد. در بخشی از اين سخنان تصريح کرديد «افرادی که اکنون ديدگاههای اعتراضی و انتقادی به مسائل روز و به خصوص مسائل اخير داشته اند حاضر به بحث و مناظره نيستند که دليل آن مشخص نيست.»

بنده با شناختی که از جنابعالی از همان سالها دارم و شما را فردی منصف می دانم، باور دارم که برداشت شما صحيح نيست و برخلاف اين نظر، اطمينان دارم که تمامی شخصيتهای متعهد و منتقد که نام بعضی از آنها در اين برنامه برده شده – از جمله دکتر شکوری راد؛ که روز قبل از برنامه به جهت صحبتهايی که در مناظره آخرشان کرده بودند بازداشت شده بودند – کاملاً آماده استفاده از هر فرصتی برای بيان ديدگاهها و انتقادهايشان هستند اما به دليل محدوديتهای بسيار و بی سابقه ای که برای اين افراد ايجاد شده چنين امکانی در صدا و سيمای جمهوری اسلامی و نيز بسياری ديگر از عرصه های عمومی کشور وجود ندارد.
به عنوان يک مثال اخير، مطلع شدم که به مناسبت ۱۶ آذر قرار بوده در روز ۱۴ آذر، جنابعالی با مهندس عبدی در دانشگاه علم و صنعت مناظره داشته باشيد که علی‌رغم هماهنگی‌های قبلی، در آخرين ساعات با حضور ايشان مخالفت شده است و اين چيزی جز يک‌طرفه به قاضی رفتن از جانب شما نيست.

به هر حال اينجانب آمادگی خود را برای گفت‌و‌گو و مناظره با جنابعالی و هر فرد صاحب صلاحيت ديگری در مورد هر مسأله مهم سياسی کشور و مسائل مختلف دوران سی ساله پس از انقلاب اعلام می کنم و به عنوان فردی که به انقلاب اسلامی و اصول آن اعتقاد داشته و دارم آمادگی دارم در چارچوب همان اصول و ارزشها در همان برنامه صدا و سيما – و يا عرصه های عمومی ديگر اجتماع – مناظره ای داشته باشم.

هرچند درحال حاضر اينجانب بدون ارتکاب هيچ خلافی در زندان هستم و امثال من به دلائلی واهی از همه حقوق سياسی و اجتماعی خود محروم شده ايم و گرفتار ظلم و محدوديتهای بسياری هستيم؛ اما درصورت موافقت با اين پيشنهاد طبعاً با توجه به تجارب گذشته صدا و سيما و رئيس آن در مورد ديگران، می توانيد هماهنگی لازم را با مسئولين زندان اوين به عمل آوريد تا برای مدت چند ساعت اينجانب را از زندان به محل مناظره بياورند.

بی ترديد برگزاری چنين برنامه ای گام بلندی در جهت آزاد انديشی که در برنامه ۱۸/۰۹/۸۹ سيما نيز مورد بحث بود می باشد.

با احترام؛

محسن ميردامادی
زندان اوين
۱۹/۰۹/۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016