سه شنبه 30 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سنگال متکی را بدون گارد و تشريفات رها کرد، ندای سبز آزادی

ندای سبز آزادی: در حاليکه چند روز از عزل جنجالی منوچهر متکی از وزارت خارجه می گذرد برخی منابع خبری در مجلس شورای اسلامی از ناگفته های جديدی درباره اين ماجرا خبر می دهند .

اين برای اولين بار است که گفته می شود متکی به هنگام ديدار با رئيس جمهور سنگال از وی شنيده است که از سمتش عزل شده است . در همين حال روز گذشته در راهروهای مجلس گفته می شد که وزارت خارجه سنگال به اطلاع متکی رسانده است که چون ديگر وزير خارجه دولت ايران نيست ، تشريفات تدارک ديده شده برای يک وزير خارجه را برای وی در نظر نمی گيرند و لذا بدون گارد امنيتی و با يک ماشين غير تشريفات متکی را به هتل محل اقامتش هدايت کرده اند ! چرا که از ديدگاه آنان عزل وزير خارجه حامل پيام در حين انجام ماموريت يک توهين به کشورشان تلقی شده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين حال نايب رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی با انتقاد از شيوه عزل آقای متکی از وزارت امور خارجه تصريح کرد: عزل وزير امور خارجه در حين ماموريت و سفر به خارج از کشور امر غير اخلاقی است و از لحاظ عرف کاری پسنديده نيست.

حسين ابراهيمی نايب رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شفاف در خصوص عزل متکی از وزارت خارجه، اظهارداشت: عزل و نصب از اختيارات دولت و رييس جمهور است و هرزمانی که رييس جمهور اراده کنند می توانند وزير را برکنار کنند و قانون نيز اين اجازه را داده است.

وی با بيان اينکه رييس دولت اختيار عزل و نصب وزرا را دارد ،تاکيد کرد: اما در نوع برداشت ها ملاحظاتی داريم و هيچ مشکلی وجود نداشت که آقای متکی از اين سمت برکنار شود و بايد محترمانه توديع می شدند.

اين نماينده مجلس روش عزل متکی را مناسب ندانست و خاطر نشان کرد: به اين صورت که متکی برای رساندن پيام رييس جمهور از کشور خارج شود و به ماموريت برود و در حالت مذاکره با رييس جمهور سنگال متوجه عزل خود شود اين امر غير اخلاقی و از جهت عرف کاری پسنديده نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016