چهارشنبه 1 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصادره اموال يکی از شهروندان بهايی اصفهان پس از فوت وی، جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی بخش حقوق بشر - در تاريخ ۱ آبان ۱۳۸۹ منزل مسکونی متعلق به خانم «نيره گندم پاک کن»از شهروندان بهايی فوت شده در اصفهان توسط سازمان بنياد مستضعفين اصفهان مصادره شد.

قبل از انقلاب ۱۳۵۷ اين منزل توسط مالک آن خانم گندم پاک کن، به شرکت امنا (نونهالان) متعلق به جامعه بهايی واگذار شده بود، که پس از انقلاب سال ۵۷ تمامی اموال اين شرکت مصادره شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در سال های اوليه پس از انقلاب چندين بار مأمورين برای مصادره، به اين منزل مراجعه می کنند که با مقاومت و پافشاری خانم گندم پاک کن و اظهار اين مطلب که « تا وقتی زنده هستم می خواهم در منزل خودم زندگی کنم» اين مصادره تا سال ۱۳۸۹ به تأخير می افتد.

اين در حاليست که مأمورين هر ساله برای آگاهی از حيات صاحب اين منزل به آنجا مراجعه می کردند تا در صورت فوت ايشان، منزل را مصادره کنند، که در سال ۸۷ اين خانم بهايی فوت می کند و ۲ سال بعد مامورين با ارائه نامه ای به خانواده وحدتی که حدود ۱۵ سال از خانم گندم پاک کن به علت ناتوانايی ايشان در انجام امور شخصی مراقبت می کردند مراجعه کرده و اين خانواده را در صورت عدم تخليه منزل ظرف مدت يک ماه، تهديد به پلمب منزل می کنند و سرانجام در تاريخ ۱ آبان ۱۳۸۹ اين منزل مصادره می شود.

اين در حاليست که پس از انقلاب اسلامی ايران اموال بسياری از بهاييان مصادره شده و اين روند همچنان ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016