چهارشنبه 1 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی‌خبری مطلق از نازنين خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی، تداوم نگهداری وی در سلول انفرادی، کلمه

با وجود گذشت ۵۰ روز از بازداشت نازنين خسروانی، روزنامه نگار دربند، او به جز يک تماس تلفنی، هيچ ارتباط ديگری با خانواده اش نداشته است.

به گزارش کلمه، اين موضوع و تداوم نگهداری خسروانی در سلول انفرادی، موجب نگرانی بيش از حد خانواده اين روزنامه نگار شده است. آنها در مدت بازداشت نازنين، هر هفته برای ملاقات وی به زندان اوين مراجعه کرده اند اما هر بار مسئولان بند ۲۰۹ با برخوردهای نامناسب، به خانواده او گفته اند که وی ممنوع الملاقات است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده نازنين خسروانی که تنها در روزهای اول بازداشت وی، يک بار به مدت دو يا سه دقيقه به صورت تلفنی با او صحبت کرده اند، بی خبری برايشان بسيار نگران کننده است و از مسئولان قضايی خواسته اند که اجازه تماس يا ملاقات وی را با خانواده اش فراهم کنند.

اعظم افشاريان، مادر نازنين خسروانی، چند روز پيش و در پی روزها بی خبری از دخترش، نامه ای را خطاب به رئيس قوه قضاييه نوشت. او در اين نامه به شرح پيگيری های متعدد خود برای اطلاع يافتن از وضعيت دخترش پرداخت و تاکيد کرد که هدفش از ارسال نامه به قاضی القضات جمهوری اسلامی، ارائه يک پرسش بلاجواب از سوی
ساير مقامات قضايی به مقام ارشد قوه قضاييه جمهوری اسلامی است، تا شايد با پاسخ به آن، دامن اين نظام از اتهام عدم کفايت در ارائه يک رفتار منطقی و انسانی پاک شود.

اعظم افشاريان همچنين در اين نامه از رياست قوه قضاييه پرسيد: آيا انسانيت اجازه بی خبر گذاشتن چهل و چند روزه يک خانواده از دخترش را می دهد؟ آيا اين برخورد با شرع مقدس همخوانی دارد؟

نازنين خسروانی، سابقه همکاری با روزنامه های اصلاح طلب بنيان، شرق، کارگزاران، بهار و نوروز را داشته است. او در زمان بازداشت در جايی مشغول به کار نبود، چرا که همه اين روزنامه ها توقيف شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016