پنجشنبه 25 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از وضعيت ابوالفضل عابدينی نصر در زندان، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: ابوالفضل عابدينی نصر روزنامه نگار مستقل و از مدافعان حقوق بشر است که در شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به تحمل ۱۱ سال حبس تعزيری محکوم شده و هم اکنون در زندان از بيماری های ناراحتی قلب، کبد و اعصاب رنج می برد.

بنا به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: ابوالفضل عابدينی که فعاليت روزنامه نگاری خود را در سال ۱۳۸۲ با کار در روزنامه های محلی خوزستان ازسر گرفت. به دليل حرفه روزنامه نگاری در حدفاصل سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶چندين بار توسط نيروهای امنيتی استان خوزستان بازداشت شده که منجر به صدور حکم يک سال حبس تعزيری از سوی دادگاه انقلاب اهواز گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بعد از گذارندان نيمی از دوران محکوميت، با استفاده از آزادی مشروط از زندان آزاد و فعاليت های حقوق بشری خود را در سال ۸۶ در همکاری با مجموعه فعالان حقوق بشر آغاز کرد و تا سال ۱۳۸۸ به عنوان دبير روابط عمومی مجموعه فعالان فعاليت های خود را ادامه داد.

بعد از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری، در تاريخ ۱۸ تير ۱۳۸۸ در اهواز دستگير و به مدت ۴ ماه در بازداشت به سر برد. در هنگام بازداشت تحت شکنجه های فيزيکی قرار گرفت تا اينکه در آبان ماه ۱۳۸۸ بعد از برگزاری دادگاه با قيد وثيقه از بازداشت موقت آزاد شد.

لازم به ذکر است که وی در دادگاه مذبور با اتهاماتی همچون تبليغ عليه نظام، همکاری با مجموعه فعالان حقوق بشرو حزب پان ايرانيست ، ارتباط با دول متخاصم رو به رو شد.

پس از آزادی از زندان مجدداً در تاريخ ۱۱ اسفند ماه، همزمان با حدود بيست نفر از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر دستگير شد. و بلافاصله به زندان اوين تهران منتقل گرديد.

مدت زمان کوتاهی از بازداشت اخير وی گذشته بود که شعبه يک دادگاه انقلاب اهواز حکم وی را در خصوص اتهامات فوق الذکر به شرح زير صادر نمود.

_با اتهام تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با رسانه های بيگانه به تحمل يک سال حبس تعزيری.

_با اتهام همکاری با مجموعه فعالان حقوق بشر و عضويت در حزب پان ايرانيست به تحمل ۵ سال حبس تعزيری.

_با اتهام ارتباط با دول متخاصم به تحمل ۵ سال حبس تعزيری محکوم شد.

اين در حالی است که ابوافضل عابدينی هيچ کدام از اتهامات خود را نپذيرفته و دفاعيات حقوقی محمد اوليايی فر، وکيل مدافع وی طی استعلامی که از وزارت امور خارجه مبنی بر اينکه جمهوری اسلامی با هيچ دولتی در حالت تخاصم نيست ، مورد پذيرش دادگاه انقلاب اهواز واقع نشد. و در دادگاه تجديد نظر استان اهواز، عيناً همان رای مورد تاييد شعبه تجديد نظر کننده قرار گرفت.

ابوالفضل عابدينی هم اکنون در زندان اوين نگهداری می شود و از بيماريهايی همچون ناراحتی کبد، قلب و اعصاب رنج می برد.

در آخرين پيگيری هايی که خانواده اش جهت تقليل حکم يا استفاد از مرخصی برای وی انجام داده اند، با مرخصی در ازای توديع وثيقه يک ميليارد و يکصد ميليون تومانی، موافقت شده است. در حالی که نامبرده توانايی تامين چنين وثيقه سنگيينی را نداشته و به دليل ابتلا به بيماری های مذکور، سلامتی وی درمعرض خطر قرار گرفته است.


ابوالفضل عابدينی بيشترين فعاليت های حقوق بشری اش را در خصوص پيگيری مسايل سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه و سنديکای کارکنان اتوبوسرانی تهران انجام داد . وی همچنين از برگزارکنندگان تجمع مسالمت آميز تابستان ۸۷، در مقابل دادگستری استان کردستان ، جهت تقاضای لغو حکم اعدام فرزاد کمانگر بود.

در حال حاضر تنها دو تن از بازداشت شدگان يازدهم اسفند ماه ۸۸ کماکان در زندان به سر می برند، ابوالفضل عابدينی دبيرسابق روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر و سيد مهدی خدايی، دبيرسابق کميته دانشجويی مجموعه.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016