جمعه 3 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالح نیکبخت تایید کرد: اعدام قریب الوقوع دانشجوی کرد حبیب الله لطیفی، کمپین بین المللی حقوق بشر

صالح نیکبخت، وکیل حبیب الله لطیفی در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت که حکم اعدام این دانشجوی کرد به او ابلاغ شده و قرار است که روز یک شنبه اعدام شود.

حبیب الله لطیفی دانشجوی کرد که به اتهام محاربه محکوم به اعدام شده است هم اکنون در زندان سنندج به سر می‌برد. منابع گوناگون از بیماری‌های عفونت روده، ناراحتی قلبی و نارسایی شدید کلیه این متهم خبر داده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران خواستار توقف اجرای این حکم ناعادلانه و بازبینی پرونده بدست یک قاضی مستقل از نیروهای امنیتی می‌باشد. کمپین بر این باور است که همگان باید قویا به این حکم اعتراض کرده چرا که نیروهای اطلاعاتی-امنیتی که نفوذشان در قوه قضاییه روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود، بدنبال اعدامهای سیاسی فراگیر می‌باشند و هرگونه سکوت در قبال این اعدام سیاسی می‌تواند عواقب وخیمی برای وضعیت زندانیان سیاسی بدنبال داشته باشد.

حبیب الله لطیفی در اول آبان ۸۶ دستگیر شده و به زندان سنندج منتقل شد. در تاریخ ۱۷ خرداد امسال حکم اعدام او در سایت‌های خبری منتشر شد. همچنین خانواده این دانشجو چندین بار تقاضای عفو کرده‌اند که هنوز به آن رسیدگی نشده است.

در جزییات حکم این محکوم به اعدام برای اثبات جرم محاربه اعمالی به اومنصوب شده است که وی قویا تکذیب کرده است اما قاضی همچنان حکم را صادر کرده است. بنا بر این ادعا در حکم آمده است که او در ایجاد انفجارهای صوتی در میدان آزادی شهر سنندج و همچنین «سه راهی غفور» در همین شهر مشارکت داشته و از آن فیلم تهیه کرده است. وی همچنین متهم شده که در انفجار اتومبیل دادستان سنندج مشارکت داشته و نیز در حادثه حمله به پاسگاه محله «کانی کوز له» در سنندج شرکت داشته و از آن‌ها فیلم و عکس تهیه کرده است.

در حالی که وکیل وی صالح نیکبخت پیش از این در مصاحبه‌ای با سایت خبری روزآنلاین گفت که موکلش حبیب لطیفی در دفاعیات خود در دادگاه این اتهامات را رد کرده و گفته است که در روز انفجار اتومبیل آقای دادستان سنندج و حمله به پاسگاه «کانی کوزله» که منجر به کشته شدن یکی از پرسنل آنجا شد، نه تنها در این حوادث مداخله‌ای نداشته بلکه در سنندج نبوده و در جایی دیگر زندگی می‌کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016