شنبه 4 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اصلاح قانون جديد مواد مخدر: مجازات مرگ برای توليدکنندگان شيشه، مهر

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با اعلام اينکه از اين پس و بر اساس قانون، مجازات شيشه برابر با مجازات ساير متهمان مواد مخدر از جمله هروئين و برابر مرگ است: افزايش روند کشفيات مواد روانگردان نشانه روند خطرناک افزايش اين مواد در کشور است.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسين آبادی در حاشيه ديدار با رئيس سرويس فدرال مبارزه با مواد مخدر روسيه در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اينکه در اصلاح قانون جديد مواد مخدر چه مجازاتی برای توليد کنندگان شيشه پيش بينی شده است گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر را در رابطه با مواد روانگردان به خصوص شيشه که از سال گذشته در کشور به عنوان تهديد جدی برای جوانان بود ابلاغ کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: بزرگترين مشکل پليس در برخورد با مواد روانگردان نبود قانون مشخص بود که از اين پس شاهد برخورد سخت و قاطع پليس با توليد و توزيع کنندگان مواد مخدر خواهيم بود.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: با تصويب و ابلاغ قانون مجازات شيشه برابر با مجازات ساير متهمان مواد مخدر از جمله هروئين و برابر مرگ است.

وی افزود: همچنين در قانون قديم مبارزه با مواد مخدر اعتياد جرم نبود اما در قانون جديد معتادانی که به مراکز ترک اعتياد مراجعه نکنند مجرم بوده و از سوی پليس دستگير و به مراکز ترک اعتياد فرستاده می شوند.

حسين آبادی با اشاره به برخورد با سرشبکه های اصلی قاچاق مواد مخدر تصريح کرد: قبل از تصويب اين قانون افرادی که در زمينه قاچاق مواد مخدر دستگير می شدند به اشد مجازات می رسيدند اما هدايت کننده ها و سرشبکه های اصلی قاچاق از اين مجازات در امان می ماندند و در صورت اعتراف متهمان نيز به عنوان مباشر در قاچاق مواد مخدر مجازات می شدند.

وی گفت: اما با تصويب اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر از اين پس سرشبکه ها و هدايت کننده های قاچاق مواد مخدر به يک و نيم برابر مجازات افراد دستگير شده محکوم می شوند که اين امر نقطه عطفی در برخورد با دانه درشت های قاچاق مواد مخدر است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: همچنين در اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر همکاری های بين المللی با ساير کشورها نيز ديده شده که طبق آن پليس می تواند با همکاری ساير کشورها محموله های قاچاق را تحت کنترل گرفته و شبکه های بين المللی را شناسايی و منهدم کند.

حسين آبادی با اشاره به همکاری دو کشور ايران و روسيه گفت: اين دو کشور همکاری نزديکی را از دو سال گذشته آغاز کرده اند که اکنون نيز رئيس سرويس فدرال مبارزه با مواد مخدر روسيه به دعوت وزير کشور برای بازديد از اقدامات ايران و امضای يادداشت تفاهم نامه همکاری به ايران آمده است.

وی در پاسخ به اينکه آيا ايران در اجلاس همکاری شانگهای حضور می يابد، گفت: سياست های ايران همکاری با ساير کشورها در مبارزه با مواد مخدر است بر همين اساس هر کشوری که بخواهد در اين زمينه با ايران همکاری کند ايران دست دوستی به سمت آنها دراز می کند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: قطعا ايران در اجلاس شانگهای شرکت می کند.

حسين آبادی در پاسخ به اظهارات رئيس پزشکی قانونی مبنی بر در راه بودن سونامی روانگردان ها در کشور اظهار داشت: وضعيت روانگردان ها در دو سال گذشته بسيار بحرانی شده و روند کشفيات اين مواد نيز روند بسيار خطرناکی بوده است.

وی گفت: کاهش قيمت روانگردان ها در کشور يکی از دلايل ضعف قانونی بود که اميدواريم در آينده نزديک با ابلاغ اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر به کنترل روانگردان ها بپردازيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016