شنبه 4 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خواهرزاده حبيب الله ‌لطيفی: تلفن زندان از روز پنج شنبه قطع شده؛ اطلاعی از او نداريم، کمپين بين المللی حقوق بشر

- خانواده برای درخواست اعاده دادرسی به دادگاه رفته است

سوگند احمد زاده، خواهر زاده حبيب الله لطيفی، دانشجوی که حکم اعدام او در روز يکشنبه صادر شده است با اظهار اينکه اکنون همه خانواده به همراه وکيل اين دانشجو به دادستانی سنندج رفته اند تا مگر با تقاضايشان جلوی حکم را بگيرند به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « حال خانواده اصلا خوب نيست. همه الان به دادستانی رفته اند تا مگر بشود کاری کرد. به گفته وکيلش تنها کاری که می شود الان انجام داد در خواست اعادی دادرسی است با اين درخواست به شکل قانونی بايد جلوی حکم گرفته شود و برای بازبينی بيشتر پرونده به ديوان عالی کشور فرستاده شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مطلب مرتبط- صالح نيکبخت تاييد کرد: اعدام قريب الوقوع دانشجوی کرد حبيب الله لطيفی
سوگند احمد زاده در خصوص اينکه آخرين بار چه زمانی حبيب الله را ديده اند و آيا او از حکمش اطلاع دارد به کمپين بين المللی حقوق بشرگفت: « آخرين بار سه شنبه هفته گذشته بود که ملاقات کابينی داشتيم. اما روز پنج شنبه که حکم به وکيلش ابلاغ شده بود و آقای نيکبخت با ما تماس گرفت و گفت ديگر هيچ خبری از حببيب نداريم. تلفن های زندان قطع شده است و اين مسئله ما را بيشتر نگران می کند چون معمولا وقتی می خواهند کسی را اعدام کنند تلفن زندان را از چند روز قبل قطع می کنند تا هيچ ارتباطی با بيرون گرفته نشود. او معمولا پنجشنبه ها تماس می گرفت. نمی دانيم او از حکم اعدامش خبر دارد يا نه و حال و روزش چگونه است.»

سوگند احمد زاده در باره اتهام محاربه دايی محکوم به اعدامش نيز به کمپين گفت: « او فقط يک دانشجو بود . دانشجوی که در فعاليت های دانشجويی مانند تحصن ها و نشست ها شرکت می کرد و اين فعاليت ها همگی قانونی است. چطور يک دانشجو می تواند محارب باشد؟ حبيب بر اساس پرونده سازی اطلاعات سنندج متهم به محاربه شده است. خود حبيب در دادگاهش گفت که از او تحت شرايط خاص و زير شکنجه اعتراف های گرفته اند. اما اين اعتراف ها در ست نيست چون او تحت شرايط بدی مجبور به پذيرفتن هر آنچه آنها می گفتند شده است اما قاضی دادگاه حرف های او را نپذيرفت.»

خواهر زاده حبيب الله لطيفی به شاهدانی اشاره کرد که می توانند در دادگاه به نفع او شهادت بدهند و گفت: « حبيب شاهدانی دارد که حاضرند به دادگاه بروند و شهادت بدهند اتهام های که به او وارد شده مانند بمب گذاری در ماشين دادستان اشتباه است چون اصلا او در زمان حادثه در سنندج نبوده است. وکيل حبيب بارها از دادگاه خواست تا شاهدان او را به دادگاه فرا بخوانند اما دادگاه هيچ وقت اين کار را نکرد. اينها نشان می دهد که می خواستند پرونده حبيب را هر طور که می خواهد طراحی کند.»

سوگند احمد زاده در مورد واکنش حبيب به اولين باری که حکم اعدامش در ۱۷ مرداد ماه توسط سايت ها منتشر شد نيز گفت: « ما همه جا خورديم اما بعد از آن وقتی با حبيب حرف زديم او گفت در اطلاعات من را تهديد به اعدام کرده بودند بنابراين من انتظار اين حکم را هم داشتم و جا نخوردم.»

خواهر زاده اين دانشجوی محکوم به اعدام در خصوص آخرين وضعيت جسمی و روحی او نيز گفت: « روز سه شنبه که آخرين ديدارمان تا به حال به حساب می آيد وضعيت روحيش خيلی خوب بود اما همچنان از مشکل گوارشی رنج می برد که هر چقدر خودش و ما تقاضای درمان کرديم فايده نداشت. زندان که امکانات ندارد، اجازه هم نداده اند که حببيب به بيرون زندان برای درمان فرستاده شود. غير از اينها او درد کليه دارد. در همان روزهای اول بازداشتش نيروهای اطلاعات سنندج آنقدر او را با باتوم زده بودند که بر اثر همين ضربه ها او دچار خونريزی کليه شده بود و حالا کمی که هوا سرد شود دوباره کليه درد می گيرد.»

حبيب‏الله لطيفی در تاريخ يکم آبان ماه ۱۳۸۶ بازداشت شد و ۴ ماه در زندان انفرادی شود.او در ۱۰ تيرماه سال بعد در شعبه اول دادگاه انقلاب سسندج از سوی قاضی بابايی به جرم اقدام عليه امنيت ملی و نظام به عنوان محارب محکوم به اعدام شد. يکبار ديگر نيز در ۱۷ خرداد امسال حکم اعدام او در سايت های خبری منتشر شد.

در جزييات حکم اين محکوم به اعدام آمده است که او در ايجاد انفجارهای صوتی در ميدان آزادی شهر سنندج و همچنين “سه راهی غفور” در همين شهر مشارکت داشته و از آن فيلم تهيه کرده است. وی همچنين متهم شده که در انفجار اتومبيل دادستان سنندج مشارکت داشته و نيز در حادثه حمله به پاسگاه محله “کانی کوز له” در سنندج شرکت داشته و از آنها فيلم و عکس تهيه کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016