یکشنبه 5 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع در مقابل زندان برای نجات حبيب‌الله لطيفی در ساعات آخر، کمپين بين المللی حقوق بشر

يکی از فعالان حقوق بشری کردستان به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که هم اکنون خانواده حبيب الله لطيفی به همراه جمعی از مردم سنندج در برابر زندان سنندج تجمع کرده اند. هنوز هيچ خبری از آخرين تصميمات آقای صادق لاريجانی رييس قوه قضاييه شنيده نمی شود و اميدها برای رهايی اين زندانی عقيدتی از اعدام کمتر می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طی چهل وهشت ساعت گذاشته تلاش های گسترده ای توسط دو وکيل حبيب الله لطيفی يعنی نعمت احمدی در تهران و صالح نيکبخت که راهی سنندج شده صورت گرفته است. نعمت احمدی از يک سو با حضور در دفتر صادق لاريجانی و دادن نامه عفو و نيز اعتراض به روند دادرسی و حداقل تاخير حکم برای بررسی مجدد پرونده در تهران به پيگيری پرونده موکلش پرداخت. نعمت احمدی ساعاتی قبل به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که اميدوارم است حکم حداقل به تاخير بيافتد چرا که اين مجازات سزاوار موکلش نيست. او گفت بسيار غمگين است و تصور اينکه چنين حکمی برای حبيب الله لطيفی اجرا بشود را نمی تواند بکند. از سوی ديگر جلسات متعددی در بين مقامات قضايی و حتی استانداری سنندج برگزار شده است. به گفته يک منبع آگاه، مامورين وزارت اطلاعات که حکم اعدام براساس ادعاهای انها صادر شده است برای اجرای حکم پافشاری می کنند. در حالی که برخی از مقامات قضايی استان طی روزهای گذشته برای تغيير وضعيت نرمش نشان داده بودند. اما در چندين ساعت مانده به اجرای حکم معلوم نيست پشت درهای بسته تصميم نهايی چه بوده است و آيا اين فعال دانشجويی از حکم اعدام رهايی يافته است يانه.

طی ساعات گذشته در سنندج و برخی ديگر از شهرهای استان کردستان مردم بر روی بام ها خواستار لغو حکم اعدام اين دانشجوی کرد شده اند. او گفته است که اعترافاتی که در خصوص اتهامات مطرح شده توسط وزارت اطلاعات داشته زير فشار بازجويی و شکنجه بوده است. وکلای وی نيز پيشتر از اين به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفته بودند که مراحل دادرسی پرونده وی که منجر به صدور حکم اعدام شد دارای ايرادات قانونی است و اساسا دادگاه انقلاب نمی تواند با يک قاضی حکم اعدام يک فرد را صادر کند.

به گفته يکی از شاهدان عينی در محل، گفته ميشود که در صورت اعدام حبيب الله لطيفی کسبه شهر سنندج دست به اعتصاب خواهند زد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016