یکشنبه 5 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوضاع نامساعد جسمی بهاره هدايت پس از يک هفته اعتصاب غذا، کلمه

بهاره هدايت، دانشجوی زندانی که از يک هفته پيش در اعتراض به ممنوع‌الملاقات شدن خود دست به اعتصاب غذا زده بود، در پی اوضاع نامساعد جسمی به بهداری منتقل شده است.

برخی گزارش‌های رسيده از زندان اوين به کلمه، حاکی است که بهاره هدايت در روزهای گذشته بارها در بهداری زندان اوين مشاهده شده است. با اين حال با توجه به قطع بودن تلفن‌های زندانيان سياسی و ممنوع‌الملاقات بودن وی، هيچ‌گونه اخبار موثق و تأييد‌شده‌ای در مورد وضعيت سلامتی او در دست نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که طبق اعلام همسر اين فعال دانشجويی، وی در زندان به بيماری سنگ کيسه صفرا مبتلا شده است و طبق نظريه پزشکان حاضر در زندان نياز به عمل جراحی دارد.

هفته گذشته خانواده‌های بهاره هدايت و مهديه گلرو با مراجعه به زندان اوين متوجه شدند که اين دو فعال دانشجويی به دلايل نامعلوم ممنوع‌الملاقات شده‌اند.

به گفته ساير افراد هم‌بند با اين دو زندانی سياسی، مسئولان زندان دليلی را برای قطع ملاقات‌های اين دو زندانی اعلام نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد پيام‌های اين دو فعال دانشجويی به مناسبت ۱۶ آذر که بازتاب گسترده‌ای در ميان محافل دانشجويی داخل و خارج از کشور داشت، دليل ممنوع‌الملاقات شدن آنها باشد.

مسئولان زندان اعلام کرده‌اند که بهاره هدايت و مهديه گلرو تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الملاقات خواهند بود.

گفته می‌شود بهاره هدايت پس از اطلاع از اين موضوع، از شنبه هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.

خانواده اين دو فعال دانشجويی، پس از آنکه موفق به ديدار با عزيزان خود نشدند، با مراجعه به دادستانی، خواهان اطلاع از شرايط آنان شدند. با اين وجود، مقامات دادستانی نيز هيچ‌گونه پاسخ روشنی به آنان نداده‌اند.

بهاره هدايت و مهديه گلرو که يک سال است در زندان به سر می‌برند، تاکنون حق استفاده از مرخصی را نداشته‌اند و مدتهاست که از ملاقات حضوری با خانواده خود محروم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016