دوشنبه 6 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرقت تمامی وسايل دفتر پلمپ شده مهدی کروبی عليرغم نظارت نهادهای امنيتی، سحام نيوز

سحام نيوز: در روز ۱۷شهريور ۱۳۸۸ دفتر کار مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی توسط نهاد های امنيتی پلمپ شد. نيروهای امنيتی در حالی در اين روز به اين دفترحمله کردند که روز قبل از آن مذاکراتی ميان آقای کروبی و نمايندگان قوه قضائيه در خصوص مدارک، اسناد و فيلم های تجاوزها و رسيدگی به اين ادعا برقرار شده بود و اسناد در اختيار آن نمايندگان قرار گرفته بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به يکباره نيروهای امنيتی به اين دفتر يورش برده و کارکنان و شخص آقای کروبی را از آنجا خارج می کنند. اين درحالی بوده است که حتی به آقای کروبی و مسئول دفتر ايشان اجازه ندادند که مدارک و وسايل شخصی ايشان را همچون شناسنامه و کارت ملی و دسته چک و غيره را با خود بردارند و از ساختمان خارج کنند. از آن روز تاکنون اين دفتراستيجاری پلمپ بوده وعليرغم پايان يافتن مدت اجاره اين ساختمان در ارديبهشت ماه سال جاری، هنوز از سوی نهادهای قضايی به صاحبش تحويل نگرديده است. آقای کروبی بارها در مصاحبه ها گفته بودند که اين ساختمان استيجاری است و بايد به صاحبش بازگردانده شود و اين رفتار نهادهای قضايی برخلاف شرع و اخلاق و قانون است.

اما ماجرای اين دفتر به همين جا ختم نمی شود. دو هفته قبل در ساعات اوليه صبح، گشت انتظامی به طور اتفاقی متوجه توقف۲وانت بار مقابل اين دفتر گرديد که افرادی در حال تخليه اين ساختمان پلمپ شده بودند. ماموران انتظامی به اين افراد مشکوک می شوند و از آنان توضيح می خواهند. يکی از سارقين خود را نماينده آقای کروبی معرفی می کند و با بيرون آوردن شناسنامه و کارت ملی آقای کروبی از جيب خود و نشان دادن آن به مامور نيروی انتظامی قصد تاييد ادعای خود را داشته است.

اما نيروی انتظامی با اطلاع از پلمپ بودن ساختمان توجيه اين افراد را نمی پذيرد و آنان را دستگير و به پليس امنيت منطقه شميران منتقل می کند. بلافاصله پليس امنيت جهت روشن شدن ماجرا در تماسی تلفنی، صحت ماجرا را از آقای کروبی جويا می شود که ايشان با اظهار تعجب، از وقوع چنين حادثه ای اظهار بی اطلاعی نمودند. نکته قابل توجه اينجاست که هنگاهی که نماينده ای از طرف آقای کروبی در پليس امنيتی حضور می يابد، سارقين بدون ذره ای نگرانی و ترس و با اعتماد بنفس کامل با وی روبرو می شوند! نماينده آقای کروبی خواستار روشن شدن ماجرا می شود و پليس امنيت اين افراد را تحويل وزارت اطلاعات می دهد. ليکن از آن روز تاکنون اين نهاد امنيتی پاسخی در خصوص ماهيت اين اقدام و هويت سارقين و نيز محل انتقال اين وسايل سرقتی، ارائه ننموده است.

لازم به توضيح است از جمله اقلام سرقتی از اين ساختمان می توان به ۶تن برنج و روغن نذری که برای ماه رمضان آن سال تهيه شده بود و نيز ميزان قابل توجهی وسايل دفتری همچون ميز، مبل، يخچال،فرش و دوربين فيلم برداری وغيره که در آن زمان در دفتر موجود بوده است اشاره نمود که تمامی اين اموال ريز و درشت توسط اين افراد به سرقت رفته است.

حال سوال اصلی اينجاست که چگونه می شود تمام وسايل ساختمانی با اين درجه از اهميت که تحت شديدترين تدابير امينتی بوده است توسط افرادی به ظاهرعادی مورد دستبرد قرار گيرد؟ و چرا اکنون پس از ۱۵ روز از وقوع اين حادثه، وزارت اطلاعات و نهادهای امنيتی در اين خصوص سکوت کرده اند و توضيحی در مورد سارقين و اهداف آنان ارائه نمی دهند؟

اميد است وزارت اطلاعات و نهادهای مربوطه با ارائه توضيحی شفاف در اين زمينه، هرگونه شائبه در خصوص اين سرقت را برطرف نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016