چهارشنبه 8 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وحيد لعلی پور، همسر مهديه گلرو: چطور از داخل زندان می توان اذهان عمومی را تشويش کرد؟! کمپين بين المللی حقوق بشر

به دنبال تفهيم اتهام جديد به مهديه گلرو، فعال دانشجويی که در آذرماه سال ۸۸ دستگير و هم اکنون در زندان اوين است، وحيد لعلی پور همسرش، به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « من نمی دانم کسی که در زندان است چطور می تواند اذهان عمومی را تشويش کند. خيلی عجبيب است هيچ جای دنيا به کسی که حکمش صادر شده و در حال گذراندن حکم خود است دوباره تفهيم اتهام نمی کنند. او مگرچه کار می توانسته برای مشوش کردن اذهان عمومی از داخل زندان انجام دهد؟»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهديه گلرو، فعال دانشجويی و عضو شورای دفاع از حق تحصيل که از دو هفته پيش نيز ممنوع الملاقات شده و اکنون با بقيه زندانيان سياسی زن زندان اوين، در بند متادون اين زندان به سر می برد روز گذشته به اتهام تشويش اذهان عمومی در شعبه ۴ دادسرای اوين تفهيم اتهام شد. وحيد لعلی پور در خصوص دليل تفهيم اتهام جديد گفت: « نمی دانم، سعی می کنم که ديگر به دلايل فکر نکنم.»

وحيد لعلی پور در خصوص ممنوع الملاقات بودن اين زندانی به مدت دو هفته نيز به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « امروز با هر کس توانستم ارتباط برقرار کنم صحبت کردم تا بتوانيم مهديه را ببينيم يا حداقل بدانيم که ممنوع الملاقات بودن مهديه تا چه زمانی ادامه دارد اما هيچ کس جوابگو نبود. من به دادستانی، دادسرای اوين و زندان رفتم اما همه می گفتند که ما هم مثل شما بی خبريم. اکنون دو هفته است که از مهديه بی خبريم. نه تماسی و نه ديداری.»

همسر اين زندانی گفت: « ما فقط از خانواده های هم بندی های مهديه شنيده ايم که حالش خوب است و به اعتصاب غذای خود پايان داده است. يعنی هم بندی های مهديه در ملاقات هايی خود با خانواده هايشان از مهديه و ديگر زندانيان ممنوع الملاقات می گويند و خانواده های آنها نيز با ما تماس می گيرند و خبرها را می دهند. ما هم فقط می دانيم که مهديه حالش خوب است.»

مهديه گلرو ۱۱ آذرماه۸۸ به همراه همسرش در منزل بازداشت شد. همسر او که هيچ فعاليت سياسی يا مدنی نداشته است و ظاهرا برای تحت فشار قرار دادن مهديه برای اعتراف بازداشت شده بود پس از سه ماه با قرار وثيقه آزاد شد اما مهديه به اتهام مصاحبه با رسانه‌های بيگانه و اقدام عليه امنيت ملی و ارتباط با سازمان مجاهدين به دو سال و چهار ماه حبس تعزيری محکوم شد.

گفته می شود تفهيم اتهام جديد مهديه گلرو مربوط به نامه های منتسب به اين فعال دانشجويی باشد که به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو) در رسانه‌ها منتشر شد و در محافل دانشجويی داخل و خارج از کشور بازتاب داشت. بهاره هدايت و مجيد توکلی دانشجويان زندانی ديگر ی هستند که به دليل نوشتن نامه مشترک به مناسبت ۱۶ آذر در زندان برای عناوين مشابهی تفهيم اتهام شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016