پنجشنبه 9 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزيراطلاعات: از دفتر عليرضا بهشتی جزوه براندازی دين از ايران به دست آمد، ايلنا

- کمونيست‌ها، توده‌ای‌ها و انجمن حجتيه در جريان فتنه نقش داشتند
- طرح هدفمند کردن يارانه‌ها براساس خواسته رهبر معظم انقلاب اجرا شد
- با مديريت رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه، به وضعيت بهتری رسيده‌ايم.


ايلنا : وزير اطلاعات با بيان اين‌که سران فتنه عددی نيستند، خواستار شناخت مديران داخلی و خارجی فتنه شد وگفت: در منزل يکی از سران رده اول فتنه، جزوه بسيار تکان‌دهنده‌ای به دست آمد که در آن طرح براندازی دين از ايران، پيش از انتخابات تاکنون ترسيم شده بود.
به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام حيدر مصلحی در سلسله‌های نشست‌های اجتماعی،‌ سياسی و فرهنگی حوزه علميه قم در مدرسه فيضيه قم به بيان تعريفی از فتنه پرداخت و گفت: فتنه ايجاد شرايطی در يک جامعه است که براساس آن قدرت تشخيص حق از باطل تضعيف می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به مؤلفه‌های ايجاد‌کننده فتنه اشاره کرد و سنجش حق از باطل با اشخاص، مبارزه خودی‌ها عليه حکومت، لغزش خواص، به هم ريختن مرز بين دوست و دشمن، وجود عقبه مردمی و جابه‌جا شدن متن با حاشيه را از جمله اين مؤلفه‌ها برشمرد.
مصلحی با بيان اينکه فتنه‌گران، اصل را رها کرده و به فرع می‌پردازند،خاطرنشان کرد: کسانی که در مبارزه با جريان حق قرار دارند همواره با صراحت به مقابله با آن برنمی‌خيزند؛ چراکه می‌دانند مبارزه مستقيم با حق سبب پس زدن آن از سوی مردم می‌شود.
وی در ادامه به مديريت عالی مهار فتنه ۸۸ از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد وبا بيان اينکه در طول سی‌و دو سال از عمر انقلاب با فتنه‌های رنگارنگی مواجه بوده‌ايم، اظهار داشت: امام راحل در اوايل انقلاب با قاطعيت و صلابت در برابر فتنه‌ها ايستاد و امروز پس از گذشت بيست سال از رحلت امام، تمام فتنه‌ها تنها با مديريت رهبر معظم انقلاب نقش برآب شده است.
وزير اطلاعات با بيان اين‌که جريان فتنه از ابتدای انقلاب تاکنون جريانی واحد با مديريتی واحد بوده است، افرادی که به عنوان سران فتنه مطرح هستند را عددی ندانست و بر شناخت مديران داخلی و خارجی فتنه تأکيد کرد.
وی با اشاره به سابقه بيست ساله فتنه در برخی از سران، اظهار داشت: از منزل يکی از سران رده اول فتنه که در واقع اتاق فکر آنان بود، جزوه بسيار تکان‌دهنده‌ای به دست آمد که در آن طرح براندازی دين از ايران، پيش از انتخابات تاکنون ترسيم شده بود.
مصلحی با بيان اين‌که سران فتنه در اين طرح می‌خواستند از حوزه‌های علميه، مراجع و شخصيت‌های علمی به عنوان ابزار برای رسيدن به اهدافشان استفاده کنند، گفت: اين جزوه از دفتر عليرضا بهشتی به دست آمد و پس از اين‌که برای مطالعه و بررسی در اختيار يکی از بزرگان قرار گرفت، تدوين کنندگان آن مشخص شدند.
وی ادامه داد: پس از بررسی جزوه مشخص شد که ادبيات آن ادبيات حزب توده است که البته جزوه برای بررسی بيشتر در اختيار برخی نيروهای وزارت اطلاعات که درباره حزب توده فعاليت می‌کنند، قرار گرفت و اين موضوع ثابت شد.
وزيراطلاعات با بيان اين‌که جفای در حق کشور و نظام است که آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد را يک دعوا و درگيری انتخاباتی بدانيم، گفت: فتنه سابقه بيست ساله دارد که از جنس چالش نرم و مواجه با ابزارهای سخت انتظامی بود؛ از اين‌رو رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه از آن به فتنه عميق ياد کردند.
وی با بيان اين‌که رهبر معظم انقلاب در مقطعی روش مدارا با سران فتنه را به کار گرفتند، به کارگيری روش مدارا و قاطعيت از سوی رهبر معظم انقلاب را در سه مقطع قابل بررسی دانست وگفت: حفظ جريان غير‌پيروز در چارچوب نظام، محوری‌ترين رهيافت مقام معظم رهبری پس از انتخابات تا خطبه نماز جمعه ۲۹ خرداد بود.
مصلحی ابراز داشت:رهبر معظم انقلاب سعی کردند تا از شکسته شدن جمهوريت نظام جلوگيری کنند، اما از سی خرداد تا حادثه عاشورا، بحث اتمام حجت و جذب حداکثری نظام را دنبال کردند تا فتنه‌گران متوجه خطاهای خود شده و به آغوش نظام باز گردند.
وی با بيان اين‌که مقطع سوم پس از راهپيمايی نهم دی و بيست و دوم بهمن رقم خورد، تصريح کرد: سران فتنه علی رغم فرصت‌هايی که نظام به آنها داد، به روند اقدامات خود ادامه دادند و از کشتی نظام و انقلاب خارج شدند.
وزير‌اطلاعات در ادامه ناکام گذاشتن استراتژی فشار از پايين و چانه‌زنی از بالا، حفظ و صيانت از وحدت و انسجام جامعه، تأکيد بر فصل‌الخطاب بودن قانون و افشای محورهای فضای شبهه‌ناک فتنه را از جمله مديريت‌های عالی مقام معظم رهبری در مهار فتنه برشمرد.
وی با بيان اين‌که رهبر معظم انقلاب افق‌های دور فتنه را به روشنی می‌ديدند و برای دفع آن راهنمايی می‌کردند، اقتدار مردم و رهبری، انزوای سياسی و مردمی جريان فتنه، انسجام بيشتر بين مردم از يک سو و بين مردم و نظام از سوی ديگر، شکست سنگين ضد انقلاب استکباری و دنباله داخلی آن و بالا رفتن ضريب امنيتی کشور و افزايش جايگاه و موقعيت منطقه‌ای جمهوری اسلامی را از نتايج مهار فتنه عنوان کرد.
مصلحی به نقش کمونيست‌ها، توده‌ای‌ها و انجمن حجتيه در جريان فتنه اشاره کرد و با بيان اين‌که از سوی فتنه‌گران ظلم بزرگی به نظام شد، گفت:اگرچه بسياری از حرکت‌هايی که بايد پشت سر گذاشته می‌شد به سبب اين مباحث عقب افتاد و در مباحث منطقه‌ای و بين‌المللی لطمه بزرگی خورديم، اما با مديريت رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه، به وضعيت بهتری رسيده‌ايم.
وی با بيان اين‌که امروز اقتدار جمهوری اسلامی ايران در دنيا بی‌نظير است، سفر رييس‌جمهور به لبنان و مذاکرات آقای جليلی درباره مسأله هسته‌ای را از اقتدار کشور دانست و گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ايران با مديريت رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه رقم خورد و اين اقتدار برای دنيا پيام سنگينی داشت.
وزيراطلاعات در بخش ديگری از سخنان خود به جنگ نرم و جهاد نرم اشاره کرد و با بيان اين‌که برخی که در جهاد اکبر دچار مشکل بودند در فتنه ۸۸ تحت‌تأثير جنگ نرم و مؤلفه‌های آن قرار گرفتند به مقايسه جنگ نرم و جنگ سخت پرداخت و گفت:هنر انديشيدن، گفتن، شنيدن، نوشتن، يادگيری واعتمادسازی در جنگ نرم و جهاد نرم وجود دارد، اما حرف نخست را در جنگ سخت، رشادت و سينه‌چاکی در برابر دشمن می‌زند.
وی با اشاره به اهداف پديده جنگ نرم در جمهوری اسلامی، ايجاد نارضايتی‌های تعمدی عمومی با القای وضعيت نامناسب اقتصادی، به وجود آوردن نهادهای مدنی غيردولتی همسو با خود، استفاده از عمليات گسترده روانی و رسانه‌ای از روش‌های مختلف و ناکارآمد جلوه دادن دستگاه‌های اداری کشور در انجام امور مردم از جمله اين اهداف دانست.
مصلحی خاطرنشان کرد: غربی‌ها در بحث جنگ نرم به دنبال تغيير بنيادی باورها، الگوهای رفتاری، نگرش و سبک زندگی مردم کشورهای اسلامی هستند؛ چراکه می‌دانند زمانی که گسست‌های فرهنگی در جهان اسلام شکل گيرد، جلوه‌هايی از افول مقاومت در آن‌ها ايجاد می‌شود.
وی با بيان اين‌که دشمنان با ايجاد تفرقه درصدد تجزيه سياسی، ايدئولوژيک، فرهنگی و استراتژيک کشورهای اسلامی هستند، گفت: امروز در حالی شاهد انتظار جهان اسلام از انقلاب اسلامی هستيم که بسياری از سران کشورهای اسلامی در خواب غفلت به سر می‌برند.
وزير اطلاعات با اشاره به استفاده از الگوی شبيخون فرهنگی و ارسال پيام‌ها، فيلم‌ها و تصاوير مستهجن و تحريک کننده از سوی غرب، ابراز داشت: استکبار تلاش می‌کند با استفاده از مفاهيم و واژه‌های عصر رنسانس مانند سکولاريسم، عقلانيت، آزادی بی حد و حصر، نقد سنت‌گرايی و پرداختن به امور دنيا، زمينه‌های واکنش اپوزيسيون و وابستگان به خود را فراهم کند.
وی با بيان اين‌که ماهيت جنگ نرم با جنگ سخت يکی است و هر دو نابودی جمهوری اسلامی ايران را دنبال می‌کنند، استفاده از نيرو و امکانات يک جامعه عليه خودش، القای غير صلح‌آميز بودن فناوری هسته‌ای، سرمايه‌گذاری و ايجاد رسانه‌های ديداری، شنيداری و شبکه‌های تبليغاتی برای القای چهره سياه از جمهوری اسلامی، ايجاد فضای رسانه‌ای درباره دخالت ايران در عراق و لبنان به عنوان حامی تروريست، سازماندهی موضوعاتی درباره حقوق بشر، راه‌اندازی سايت‌های اينترنتی برای اجرای جنگ رسانه‌ای، سوء استفاده از اجرای برخی طرح‌ها مانند امنيت اجتماعی و ايجاد تقابل بين‌سران کشور و ترويج اسلام‌هراسی در کشورهای غربی را از جمله نقشه‌های آمريکا برای عملياتی کردن جنگ نرم عليه جمهوری اسلامی ايران برشمرد.
مصلحی در بخش ديگری از سخنان خود به مقوله هدفمندکردن يارانه‌ها اشاره کرد و با بيان اين‌که در سند چشم‌انداز بيست ساله جمهوری اسلامی بر طرح هدفمندی يارانه‌ها تصريح شده است، گفت: هرچند اين طرح در برنامه سوم و چهارم توسعه مطرح بود، اما کسی جرأت نکرد آن را اجرا کنند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح هدفمندی يارانه‌ها شجاعتی می‌خواست که منشأ اين شجاعت در مرحله اول مقام معظم رهبری و پس از ايشان، دولت نهم و دهم بود که به ميدان آمد با توجه به تمام اظهارنظرهای منفی در اين زمينه، براساس خواسته رهبر معظم‌انقلاب دست به جراحی بزرگ اقتصادی کشور زد.
وزير اطلاعات با بيان اين‌که از زمان تصويب قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، هر شب ستادی به اين نام برگزار می‌شود و تا ساعت ۱۱ ادامه دارد، گفت: در اين جلسات تمام موضوعات مهم با کار کارشناسی دقيق مورد بررسی قرار می‌گيرد و به سبب حضور مردم در اجرای اين طرح، جامعه در آرامش به سر می‌برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016