چهارشنبه 8 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی: دو نامزد شکست خورده با لجبازی در صف ضدانقلاب قرار گرفتند، مهر

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: راهپيمايی تاريخی و بی سابقه ۹ دی پاسخی کوبنده از سوی ملت به ۸ ماه فتنه‌گری خائنانی بود که به دروغ از طرف مردم حرف می زدند و خود را نماينده ملت و بی شمار تصور می کردند.
به گزارش خبرنگار سياسی مهر، حوادث عاشورا و خشم مقدس مردم ايران اسلامی در مقابله با جريان فتنه که در راهپيمايی سراسری نهم دی ماه بروز پيدا کرد نقطه عطفی در جريان انقلاب بود، که نه تنها مهر پايانی بر فتنه گرايی های فتنه گران زد بلکه سبب فصل جديدی از حيات طيبه نظام اسلامی را در پيوند رهبری و مردم رقم زد.

در خصوص اين حماسه مردمی با دکتر احمد توکلی رئيس مرکز پژوهش ها و نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت و گويی داشتيم، که ادامه آن در سطور زير می آيد.

* به عنوان سوال ابتدايی بفرماييد که از حادثه روز عاشورا چطور خبردار شديد و چه اخباری از آن روز داريد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از منابع گوناگون، تلفن دوستان ، سايت ها و از اواخر شب از اخبار صداوسيما و از سايت يوتيوب. درباره حوادث اين روز می‌توانم بگويم آن فجايع باعث رسوايی و روسياهی هميشگی ضد انقلاب، منافقين و هم‌پيمان‌های داخلی‌شان شد.

* همانطور که می‌دانيد شدت و عمق فجايع و حوادث اين روز با حوادث و اتفاقات ماه‌های قبل آن قابل مقايسه نيست، علت اين بی‌حرمتی‌ها و شدت عصيان اغتشاشگران را چه می‌دانيد؟

حادثه روز عاشورا يک اغتشاش طبيعی نبود. حرمت‌شکنی‌های بی سابقه، تعرض جسورانه به ماموران نيروی انتظامی، قتل علی موسوی، ۲ خودروی شبيه به خودروهای نيروی انتظامی که در خيابان وليعصر با چند نفر تصادف می کنند، نشان دهنده يک نقشه حساب شده از آن سوی مرزها بود که توسط پياده نظام منافقين و ضد انقلاب عملياتی شد.

* برای هر يک از عوامل داخلی و گروه‌های اصلاح طلب و هم چنين گروه‌های ضد انقلاب و نظام سلطه چه سهمی در پيدايش اين حادثه قائل هستيد؟

مشکل بتوان سهم دقيق هر يک را در آن حادثه شوم مشخص کرد ولی آنچه مسلم است، برخی چهره های دوم خردادی در آن جريان خود را هم رديف ضد انقلاب، منافقين و گروه جنايتکار تـُندر قرار دادند.

* آقايان موسوی و کروبی حمايت بسيار جدی را از اين اغتشاشگران صورت دادند به نحوی که آقای موسوی حرمت شکنان روز عاشورا را «مردم خداجو» خطاب کرد و آقای کروبی مدعی شد که نظام در اين روز عليه عده‌ای مردم معترض بی گناه ظلمی روا داشته که در حکومت‌های گذشته هم بی سابقه بوده است. نظر شما در خصوص اين دست موضع‌گيری‌های اين آقايان چيست؟

از سرنوشت اين دو نفر و موضع‌گيری‌های خائنانه شان خيلی متاسفم؛ ولی آنها عليه تمامی دعاوی سالهای طولانی عمر خويش حرکت کردند. در واقع با بی‌رحمی يافته‌های خويش را پنبه کردند يعنی خودزنی يا خودکشی. زشتی و پلشتی مواضع آنها در مورد حادثه خيانت‌بار عاشورا آنقدر آشکار است که محتاج بحث نيست.

* تحليل شما از جمعيت حاضر در راهپيمايی ۹ دی چيست و اگر با اين نظر موافقيد که اين راهپيمايی يک حادثه متفاوت در سالهای اخير به لحاظ تعداد و کميت و چه به لحاظ حضور سلايق مختلف بوده است، دليل اين تفاوت را در چه می‌دانيد؟

راهپيمايی تاريخی و بی سابقه ۹ دی پاسخی کوبنده از سوی ملت به ۸ ماه فتنه‌گرای خائنانی بود که به دروغ از طرف مردم حرف می زدند و خود را نماينده ملت و بی شمار تصور می کردند. چون پای ارزش‌های حسينی در ميان بود، همه قشری در صحنه بودند همانطور که در عزاداری‌های عاشورا شاهد هستيم .

۸ ماه بود که رهبری نظام می گفتند نتيجه انتخابات پای صندوقها تعيين می شود نه کف خيابان. اما آنها با توهم و غرور ناشی از حمايت غرب مدعی بودند در اکثريت اند و در تظاهرات خيابانی معلوم می شود که آنها بيشترند. آن خائن آنقدر به اين توهم و لجبازی ادامه داد تا در روز عاشورا يعنی ۶ دی ۸۸ جريان او کلا در اختيار منافقين و گروه تندر قرار گرفت. مردم هم که ۸ ماه دندان روی جگر گذاشته بودند، با ديدن گستاخی آن افراد شرور، تحملشان تمام شد و در سراسر کشور به خيابانها ريختند تا يکبار برای هميشه نشان دهند با چه کسی هستند. به نظر من افرادی که ۹ دی ۸۸ به خيابان ها آمدند، از همه گروه های سياسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و اکثراً مردم بی‌خط سياسی بودند و آن راهپيمايی تاريخی يک خروش ملی عليه دشمنان ايران و دشمنان اسلام بود

* وضعيت فتنه‌گران و گروه‌های حامی آنها را در فضای پس از ۹ دی و ۲۲ بهمن سال ۸۸ چگونه ارزيابی می‌کنيد؟

شخصاً اميدوار بودم هر دونامزد شکست خورده و مدعی پيروزی، به دامن نظام باز گردند اما آنقدر با خودشان دشمنی و با حقيقت لجبازی کردند که هم رديف ضد انقلاب قرار گرفتند.

* در پايان خاطره خود را از حضور در راهپيمايی ۹ دی ماه و مشاهده جمعيت آن روز برای ما بازگو کنيد.

در نيمه‌های راهپيمايی، وقتی حوالی چهارراه وصال بودم، متوجه شدم که دوربين‌های موجود نمی‌تواند اقيانوس مواج ملت را به خوبی نشان دهد فوری با قائم مقام رئيس صدا و سيما تماس گرفتم و گفتم عظمت اين جمعيت را فقط با هلی‌کوپتر و از بالا می‌توان نشان داد. تا دير نشده هلی‌کوپتر بفرستيد تا در تاريخ بماند چه جمعيتی برای دفاع از اسلام و نظام به خروش آمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016