چهارشنبه 1 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زاکانی، نماينده تهران: فتنه بزرگی در پيش است، حلقه تدبيری فراتر از قوه قضاييه در مورد عوامل فتنه تصميم‌گيری می‌کند، ايسنا

آنچه که باعث شد از فتنه سال گذشته پرافتخار بيرون بياييم، کثرت اهل بصيرت بود.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرضا زاکانی، نماينده مردم تهران در خانه ملت، در نشستی با عنوان "پشت پرده فتنه در عاشورای ۸۸ "که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد،با بيان اين مطلب، افزود: به گواهی تاريخ حق همواره بيشترين آسيب را از ناحيه درونی ديده است و انحرافات درونی مشکلات بسياری به وجود آورده است.

عضو کميسيون اصل نود مجلس، افزود: تنها بصيرت داشتن کافی نيست، بلکه بايد همت، غيرت و تبعيت از ولايت فقيه نيز باشد؛ چرا که اگر اينها نباشد رهبری مسائل را بيان می‌کند، اما پاسخی چه از عوام و چه از خواص دريافت نمی‌کنيم.

وی همچنين گفت: فتنه سال گذشته هم جنبه درونی و هم بيرونی داشت و کفر و نفاق همه با هم به ميدان آمده بودند، اما عواملی سبب شد که از اين گردباد خارج شويم و عموم مردم توانستند، حق را بيابند و از آن تبعيت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زاکانی در ادامه با بيان اين‌که مردم نسبت به خواص پيشتاز بودند، ادامه داد: در اين فتنه عده‌ای قبول شدند، عده‌ای دچار ترديد شدند و بعدها خود را به غافله رساندند و عده‌ای نيز رفوزه شدند.

عضو کميسيون اصولگرايان مجلس، ادامه داد: اگر اعتقاد و اعتماد به رهبری نباشد، رکود و سستی خواهيم ديد و دنياطلبان هر چه می‌خواهند، انجام می‌دهند. يکی از ويژگی‌های جامعه ما اعتقاد به خدا و پذيرش ريسک حضور در صحنه است.

وی با بيان اين‌که در فتنه حق و باطل ممزوج می‌شوند، افزود: تغييرات تدريجی است و فی‌البداهه رخ نمی‌دهد و همين موضوع ضرورت تداوم امر به معروف و نهی از منکر را نشان می‌دهد.

نماينده مردم تهران در خانه ملت، ادامه داد: فتنه بزرگ‌تر آن است که می‌بينيم و فتنه‌گران کسانی بودند که دچار هوای نفس و خودپرستی شدند و در سناريوی بزرگ‌تری اين کار را انجام دادند.

زاکانی خاطر نشان کرد: آسيب‌ها تنها در زمان ضعف رخ نمی‌دهد، بلکه در زمانی که در اوج قدرت هستيم نيز ممکن است آسيب ببينيم، مانند رای ۴۰ ميليونی که می‌توانست مشکلات بسياری را حل کند، اما برعکس هزينه‌های زيادی برای آن پرداخت شد.

اين عضو کميسيون اصل نود مجلس، ادامه داد: کسانی که شرايط سال قبل را به وجود آوردند و نظام را به دروغ و جنايت متهم کردند و بويژه سردمداران در حادثه عاشورا دخيلند.

وی در بخش ديگری از سخنانش گفت: موسوی در مناظرات تنها به دو نکته تاکيد می‌کرد و می‌گفت "آمده‌ام جلوی دروغ‌گويی‌ها را بگيرم" و "به دنبال قانون‌گرايی هستم" و اين سناريويی از قبل تعيين شده بود و می‌خواستند در صورت پيروزی حرکت را به سمتی ببرند که اتفاقی را که در هشت سال اصلاحات نتوانستند، انجام دهند در اين انتخابات رقم بزنند و اگر موفق نشدند ،بازی را بهم بزنند.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس، ادامه داد: آنها آمدند به قول خودشان جلوی يکه‌تازی‌ها، دروغ‌گويی‌ها و زياده‌خواهی‌ها را بگيرند، اما خودشان صدها برابر گرفتار شدند و شرايطی به وجود آوردند که جنايت بزرگ رقم خورد.

زاکانی با بيان اين‌که مقدمات عاشورای ۸۸ کمتر از مقدمات عاشورای ۶۱ هجری قمری نيست، گفت: کسانی که در سال گذشته دچار مشکلاتی شدند دو گروهند. عموم آنها بعد از عاشورای ۸۸ متنبه شدند و نهم دی به صحنه آمدند، ولی خواص نسبت به گذشته کمتر بازگشت در روش و منش خود داشتند.

نماينده مردم تهران در خانه ملت، افزود: خواص دو دسته‌اند. در گروه اول عده‌ای مانند کروبی و موسوی به حرکات قبلی خود ادامه می‌دهند و عده‌ای نيز بدون اين‌که نسبت به گذشته ابراز پشيمانی کنند، در پی حرکت جديدی هستند و شنيده‌ايم افرادی چون عبدالله نوری و کرباسچی در پی بازگشت اين‌چنينی‌اند.

وی ادامه داد: گروه دوم کسانی‌اند که متنبه شدند و ما در مقابل آنها مسووليم و بايد با عدالت با آنها رفتار کنيم. آنها نيز بايد از گذشته ابراز پشيمانی کرده و بر چارچوب‌ها پافشاری کنند.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی، تاکيد کرد: نظام نبايد نسبت به اينها کوتاهی کند؛ چرا که اينها در حق ملت ظلم کرده‌اند و حتما نظام درباره آنها اغماض نخواهد کرد.

زاکانی با انتقاد از کسانی که قوه قضاييه را به اغماض در مورد فتنه‌گران متهم می‌کنند، گفت: حلقه تدبيری فراتر از قوه قضاييه در مورد عوامل فتنه تصميم‌گيری می‌کند. اين‌که فعلا با عوامل فتنه برخورد نمی‌شود تدبير اين گروه است.

عضو کميسيون اصل نود مجلس، در ادامه سخنانش گفت: کسانی که به نظام تهمت تقلب در انتخابات را نسبت دادند و آبروی نظام را بردند، نتوانستند هيچ دليلی بر ادعای خود بياورند.

وی ادامه داد: در جلساتی که بعد از انتخابات با موسوی داشتيم، او هيچ دليلی برای تقلب در انتخابات ارائه نکرد و تنها می‌گفت "اگر من کوتاه بيايم آنها از من عبور می‌کنند".

نماينده مردم تهران در خانه ملت، ادامه داد: ما ۲۷ خرداد خدمت هاشمی رفسنجانی رسيديم تا از او بخواهيم که به صحنه بيايد و روشنگری کند. او از ما در مورد موسوی پرسيد و گفت "موسوی تمام حرف‌هايش را صريح نگفته است. موسوی، خاتمی و سيدحسن خمينی بعد از انتخابات با من تماس گرفته‌اند تا ملاقاتی با من داشته باشند و ظهر شنبه (۲۳ خرداد) آمدند. آنها دنبال ابطال انتخابات بودند و راه‌های قانونی را قبول نداشتند".

زاکانی در پاسخ به سوال يکی از دانشجويان در مورد نحوه برخورد قوه قضاييه با عوامل فتنه و سخنان دادستان تهران در مورد مدير مسوول روزنامه ايران، گفت: يک تغيير رويکرد جدی در قوه قضاييه می‌بينم. آيت‌الله آملی لاريجانی هم در انتصابات متفاوت است و هم مسيرش معلوم است.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس، با بيان اين‌که نظر آملی لاريجانی در مورد فتنه‌گران اين است که آنها مجرمند، تاکيد کرد: من در قوه قضاييه اشکالی می‌بينم و آن کمی سعه‌صدر است. اگر کسی مطلبی در وبلاگ می‌نويسد يا دانشجويی بيانيه‌ای می‌دهد، بايد با سعه‌صدر با آنها برخورد شود.

وی در مورد سوال يکی از دانشجويان در مورد علی لاريجانی نيز، گفت: لاريجانی گفتن تبريک به ميرحسين موسوی را تکذيب می‌کند. او در انتخابات سال گذشته ابتدا موضع نداشت و ما به اين موضوع انتقاد داشتيم، ولی بعدها موضع گرفت.

عضو کميسيون اصل نود مجلس، با تاکيد بر اين‌که ما رويه مشخصی داريم، اظهار کرد: چون لاريجانی رييس مجلس است ما به او کمک کرديم، اما به اين‌که رييس فراکسيون شود، انتقاد داشتيم، چرا که هم رييس مجلس و هم رييس فراکسيون بودن سازگار نيست.

وی خاطر نشان کرد: اين حرف‌ها از سوی کسانی مطرح می‌شود که خود متهمين حوادث پس از انتخاباتند و به نوعی عمليات روانی است؛ لذا بايد جلوی هر آنچه که مانع انسجام اصولگرايان می‌شود را بگيريم.

نماينده مردم تهران در خانه ملت، در مورد سخن لاريجانی درباره تظاهرکنندگان در روز قدس، گفت: هاشمی در جلسه‌ای به حداد، باهنر، نبوی، مظفر و برخی ديگر گفته بود که لاريجانی تعداد تظاهر کنندگان را برابر عنوان کرده بود ،ولی زمانی که من از لاريجانی پرسيدم او توضيح داد که من اين خبر را به نقل از محسن رضايی به هاشمی گفتم، ولی بعد از اين‌که از بچه‌های صدا و سيما پرسيدم آنها تعداد را ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر عنوان کردند و اين را به هاشمی نيز گفتم ولی ايشان اصلاح نکردند.

وی در مورد بهبهانی وزير راه نيز توضيح داد: من در مورد حرف‌هايم سند دارم و متاسفانه حرف‌هايم در مورد ايشان صحت دارد.

زاکانی دليل مخالفت با ورود کواکبيان، عليخانی و قنبری به کميسيون امنيت را اينطور عنوان کرد که من با حضور اينها مخالف نبودم، بلکه روش انتخاب و ورود آنها را مخالف آيين‌نامه می‌دانستم.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی در باره اتهاماتی که به معاون اول رييس جمهور وارد شده، اظهار داشت: من و چند تن ديگر از ايشان شکايت کرده‌ايم و نسبت به او انتقاد جدی دارم و او بايد پاسخگو باشد، اما نمی‌توانم در مورد شکايت توضيح دهم چون بيانش خلاف قانون و مصلحت نظام است.

وی در مورد انصار حزب‌الله همچنين گفت: اينها دوره‌های مختلفی داشته‌اند و افراد متفاوتی آمده و رفته‌اند، اما هم‌اکنون به عنوان يک مجموعه فرهنگی فعاليت می‌کنند.

عضو کميسيون اصل نود مجلس، در مورد درج مطلبی مبنی بر عدم ولايت‌پذيری رييس جمهور در يکی از سايت‌ها نيز گفت: کسی که وزير خارجه را اينطور عوض می‌کند، بايد علتی داشته باشد، ولی اگر کار اشتباهی می‌کنند، نيز بايد بپذيرند. من چنين مطلبی را نگفته‌ام.

زاکانی در مورد مشايی و رابطه او با احمدی‌نژاد نيز، گفت: حب بيش از حد باعث توجه بيش از حد احمدی‌نژاد به مشايی شده است.

وی افزود: مشايی و برخی ديگر با کارگزاران پيوستگی جدی دارند و پای بعضی از اين آقايان در نفت، خودروسازی و صنعت باز شده و ابايی از چيزی ندارند.

نماينده مردم تهران در خانه ملت، در مورد مهدی هاشمی و فائزه هاشمی نيز اظهار کرد: اين افراد پرونده‌هايی دارند و بايد از طريق قانون طی شود و بايد منتظر نظر قوه قضاييه باشيم، اما مهدی هاشمی به محض ورود به کشور دستگير خواهد شد.

زاکانی در پايان گفت: مقام معظم رهبری تمام راه‌هايی را که جلوی لغزيدن پای ديگران را بگيرد رفتند، اما فتنه بزرگ‌تری در پيش است که اتفاق افتادن يا نيفتادن آن به ما بستگی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016