پنجشنبه 9 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

‌آيت‌الله‌ خامنه‌ای: گناه بزرگ دست‌اندرکاران فتنه اميدوارکردن دشمن است، ايسنا

حضرت آيت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان گيلان، همت، بصيرت، آگاهی و هوشياری مستمر را عوامل اصلی پيشرفت ملت به سمت قله‌های تعالی دانستند و تأکيد کردند: ملت ايران همانگونه که در هشت سال جنگ تحميلی با ابتکار، فداکاری، شجاعت و حضور در صحنه، بر دشمن غلبه کرد، در هشت ماه جنگ نرم هم با عنايت خداوند متعال از خود مهارتی مثال زدنی نشان داد و در نهم دی سال گذشته به برکت ياد حضرت سيدالشهدا عليه السلام و با همت، بصيرت، آگاهی، و هوشياری خود، بساط فتنه گران را جمع کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،حضرت آيت الله خامنه‌ای، جبران عقب ماندگی‌های تاريخی، و رسيدن ملت ايران به جايگاه شايسته علمی خود را نيازمند همت، عزم و اميد به آينده دانستند و افزودند: تنها راه رسيدن به قله‌های سعادت و پيشرفت، حفظ مستمر همت، عزم و اميد به آينده است، و ملت ايران در سی سال گذشته نشان داده است، توانايی پيشرفت و حرکت جهشی را دارد.

ايشان با تأکيد بر اين‌که شعارهای ملت ايران جهانی و هدف او قطع کامل دست مستکبران از کشور است، خاطرنشان کردند: علت اصلی عصبانيت مستکبران از اين ملت و توطئه بر ضد آن، همين موضوع است و فتنه سال گذشته جلوه ای از توطئه دشمنان بود.

رهبر انقلاب اسلامی هدف از فتنه سال گذشته را گمراه کردن مردم با طرح شعارهای حق ولی با محتوای باطل دانستند و تأکيد کردند: ملت ايران در نهم دی سال گذشته، در حرکتی کاملاً خودجوش فتنه گران را ناکام کردند و مشت محکمی بر دهان آنان زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت الله خامنه ای حماسه نهم دی سال ۸۸ را نشانه ای از بيداری و هوشياری مردم خواندند و افزودند: دشمنان ملت ايران و کسانی که تصور می کنند می توانند ميان مردم و نظام اسلامی فاصله بياندازند بايد اين پيام نهم دی را بفهمند و بدانند که نظام متعلق به خود مردم است و نگاهبان اصلی اين نظام اسلامی، مردم هستند.

ايشان افزودند: سردمداران دولتهای مستکبر و در رأس آنها امريکا در مقابله با نظام اسلامی شيوه های مختلفی همچون توطئه، اظهارات مزورانه، دشمنی صريح، و شعار برای ملت، بکار می برند که همه اين موارد نشان می دهد، آنها هنوز تحليل و شناخت صحيحی از ملت ايران ندارند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر لزوم حفظ همت ملت، خاطرنشان کردند: امسال که سال همت مضاعف نامگذاری شده است، خوشبختانه نشانه های اين همت مضاعف در کشور ديده می شود و مسئولان کارهای خوبی در بخشهای مختلف انجام می دهند اما اين همت مضاعف بايد بصورت مستمر و در سالهای آينده نيز وجود داشته باشد تا ملت ايران با دستيابی به قله های پيشرفت و کمال مادی و معنوی، دشمن را از خود مأيوس کند.

حضرت آيت الله خامنه ای تنها راه خلاص شدن از شرّ دشمنان را، مأيوس شدن آنها دانستند و افزودند: گناه بزرگ برخی از دست اندرکاران فتنه سال گذشته، اميدوار کردن دشمن است.

ايشان با يادآوری انتخابات با عظمت سال گذشته و حضور خيره کننده مردم در اين انتخابات، خاطرنشان کردند: اين حضور عظيم مردم، می توانست ملت ايران را در بسياری از ميدانهای سياسی موفق کند، اما فتنه گران با ايجاد فتنه و اميدوار کردن دشمن، به انقلاب اسلامی و ملت صدمه زدند.

رهبر انقلاب اسلامی فتنه سال ۸۸ را چالشی بزرگ خواندند و افزودند: در اين چالش بزرگ، از يک طرف دشمن از فتنه گران حمايت می کرد و حتی اسم آنها را بر زبان می آورد و از طرف ديگر ملت ايران با استحکام کامل در صحنه حضور پيدا کرد.

حضرت ايت الله خامنه ای تأکيد کردند: ملت ايران همانگونه که در طول ۸ سال جنگ تحميلی با ابتکار، شجاعت و فداکاری در ميدان حاضر شد و دشمن را شکست داد، در هشت ماه جنگ نرم نيز با همت، بصيرت، و هوشياری در همه صحنه ها حاضر شد و حقيقتاً از خود مهارت نشان داد.

ايشان افزودند: آنچه که اتفاق افتاد، دست قدرت الهی بود که دلهای مردم را به سمت خود جلب و به سوی راه صحيح هدايت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر حفظ و تقويت ارتباط با خدا در کنار افزايش همت، بصيرت و هوشياری، خاطرنشان کردند: نهم دی ماه سال گذشته يکی از موارد جلب رحمت الهی بود و مردم به برکت ياد حضرت سيدالشهدا عليه السلام به صحنه آمدند و بساط فتنه گران را برچيدند.

حضرت آيت الله خامنه ای وظيفه مردم بويژه مسئولان و قشرهای آگاه و هوشيار و جوانان را سنگين خواندند و تأکيد کردند: همواره بايد به لطف و هدايت الهی تکيه و تلاش شود تا به آن سرنوشت خوبی که خداوند متعال برای ملت ايران مقدر کرده است برسيم.

ايشان در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تاريخی، دينی و مبارزاتی مردم گيلان، همت مردم اين خطه را نمونه بارزی از همت ملت ايران دانستند و افزودند: با وجود آنکه رژيم طاغوت، تلاش گسترده ای برای فاسد کردن عقيده مردم گيلان انجام داد، اما مردم اين سامان با همت، ايمان و عقيده خود در مقابل تلاشهای آن رژيم ايستادند و مردم گيلان، از لحاظ دينداری، اخلاص، جهاد، و حضور در صحنه از استانهای برجسته کشور هستند.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تجليل از شخصيت مبارز و مجاهد شهيد ميراز کوچک خان جنگلی، در بيان سابقه درخشان مردم گيلان خاطرنشان کردند: مقابله با عوامل گروههای ملحد و ضد دين، حضور تأثيرگذار در پيروزی انقلاب اسلامی، رشادت جوانان مؤمن و بسيجی اين استان در دوران دفاع مقدس، و نقش آفرينی انديشمندان، دانشگاهيان و علمای گيلان در مقاطع مختلف از جمله سوابق دينی، انقلابی و علمی مردم اين استان است.

حضرت آيت الله خامنه ای با يادآوری نقش آفرينی مردم رشت در مقابله با فتنه سال گذشته، آن را نشانه ديگری از همت و بصيرت مردم گيلان دانستند و افزودند: رشت جزو معدود مناطقی بود که يک روز زودتر از حرکت خودجوش ملت، در هشتم دی سال ۸۸ به صحنه حضور مردم در مقابل فتنه گران تبديل شد.

در ابتدای اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قربانی نماينده ولی فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت ضمن بيان بخشهايی از سوابق دلدادگی مردم گيلان به اهل بيت عليهم السلام و ترويج مکتب آن بزرگواران، و اشاره به مراجع و علمای بزرگی که از اين منطقه برخاسته اند، گفت: مردم مؤمن گيلان همواره پرچمدار مبارزه با استعمار و استبداد بوده اند و ميرزا کوچک خان جنگلی نمونه بارز آن است، ضمن آنکه استان گيلان در طول ۸ سال دفاع مقدس، هشت هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016