جمعه 10 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان مهدی طائب در مهديه تهران: موسوی طبق دستور حرف می زد، آقا از احمدی نژاد حمايت کرده بود، فارس

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام مهدی طائب، گفت: حجت الاسلام طائب با بيان اينکه موسوی در فتنه پس از انتخابات طبق دستور حرف می‌زد، گفت: او در طول تبليغات تلويزيونی نيز طوری در مورد رقيبش سياه‌نمايی کرد که گويی ايران در لب پرتگاه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سياسی باشگاه خبری فارس «توانا»، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی طائب در اجتماع بزرگ امت حزب‌الله و هيئت‌های مذهبی که شب گذشته به مناسبت سالگرد حماسه ۹ دی، در مهديه تهران برگزار شد، با بيان اينکه فتنه، يک هدف را بيشتر دنبال نمی‌کرد، اظهار داشت: هدف آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی بود. نظام دستاورد عينی حرکت حضرت اباعبدالله الحسين در روز عاشوراست، يعنی انتقام سيلی‌ای که دشمن در روز عاشورا به گمان خود زد و حسين بن علی را از اسلام گرفت، در اين انقلاب تحقق پيدا کرد و البته پاسخ اصلی آن سيلی هنگامی تحقق پيدا می‌کند که حضرت بقيه الله اعظم(عج) ظهور کنند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه دشمن طراحی کرده بود تا اين مقدمه‌سازی را از بين ببرد، گفت: آنها فکر کردند که که اين امر جز با سرنگونی جمهوری اسلامی ممکن نيست و نظام جمهوری اسلامی نيز سرنگون نمی‌شود الا اينکه دو مطلب تحقق پيدا کند.

طائب افزود: اول اينکه حجت زمان يعنی ولی فقيه را از راس اين نظام از کار بيندازند و دوم ضمانت اجرايی ولايت فقيه را که در قانون اساسی به آن اشاره شده از آن بگيرند.

وی ادامه داد: اگر اين دو مطلب تحقق پيدا کند اين نظام زمين خواهد خورد، اما تا هنگامی که اين دو مطلب در نظام هست هرقضيه ای اتفاق بيفتد مهم نيست و تجربه تاريخی نيز اين را نشان داده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما در زمانی کوتاه، نخست وزير، رئيس جمهور، رئيس قوه قضائيه و فرماندهان نظامی خود را از دست داديم اما به دليل اينکه ولی فقيه يعنی امام(ره) و ولايت فقيه در قانون اساسی بود، نظام ما کمترين لطمه‌ای نخورد.

طائب تصريح کرد: فتنه ۸۸ آمده بود قله را بيندازد و اين قانون را تغيير دهد، ولی موفق نشد چون ملت به صحنه آمدند و در روز ۹ دی مهر «باطل شد» به فتنه زدند و خطاب من به کسانی است که در همه دنيا حرف‌های من را می‌شنوند.

وی با بيان اينکه من نمی‌خواهم در فضا صحبت کنم و می‌خواهم آنها را روی زمين بياورم، گفت: بايد ديد روز ۹ دی در اين تهران چه اتفاق افتاد. به اعتراف رسانه‌های خارجی در اين روزحداقل ۳ ميليون نفر به خيابان آمدند و عکس‌های حضرت آقا را به دست گرفتند و فقط برای ولايت شعار دادند.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر در تهران بحث انتخابات و تعارض بين دو کانديدا بود، در ۹دی مردم ثابت کردند تعارض بين دو کانديدا نيست و يک کانديدا دروغ می‌گفته که تعارض من با کانديدای ديگر است و اين را همان‌هايی که به او رای داده بودند نيز فهميندند.

طائب ادامه داد: در تهران آقای احمدی نژاد يک ميلون و ۸۰۰ هزار رای داشت در ۹ دی جمعيتی که آمده بودند، جماعت اهل رای بودند.

وی افزود: در ۲۲ بهمن فراوانی جمعيت زياد است و جمعيتی که سنشان مناسب رای نيست زياد می آيند، خانوادگی می‌آيند و بچه‌های ۵ و ۶ ساله که حق رای ندارند نيز می‌آيند و فراوانی را بالا می‌بردند اما در روز ۹دی از اين خبرها نبود.

طائب افزود: بقيه افرادی که به طرف مقابل احمدی نژاد رای داده بودند دچار اشتباه شدند و فکر می کردند اين آقايی که ياحسين می گويد راست می‌گويد اما در روز ۹ دی مردم فهميده بودند اين آقا دروغ می‌گويد و با يارانش برای براندازی آمده‌اند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه در روز ۹ دی، مردم از سران فتنه تبری جستند، گفت: اين روز پيام محکم و روشنی برای سران فتنه و استکبار بود و اگر موسوی ذره‌ای خلوص داشت و با مردم و انقلاب بود، بايد در اين روز با ديدن آن جمعيت، می‌آمد عملا استغفار می‌کرد و اگر اخلاص داشت، توبه می‌کرد ولی او جزو مهره‌های عاجزی است که برای استکبار جهانی کار می‌کنند.

وی ادامه داد: من امروز نمی‌خواهم آنها را به مردم معرفی کنم، می خواهم شما مردم را به دنيا معرفی کنم. او که عددی نيست. معلوم می‌شود اين جريان بالادستی دارد.

طائب خاطرنشان کرد: من عدد اين افراد را کمتر از اين می‌بينم اينها مهره‌هايی هستند عاجز که يک تعدادشان دانسته و تعدادی ندانسته در کمال حماقت، مهره‌هايی برای استکبار جهانی هستند و عددی نيستند و کوچکتر از اين ‌حرف‌هايند.

اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: استکبار، با سرمايه گذاری صدها ميليارد دلاری، برنامه‌های زيادی را طی ۲۰ سال تا به اين فتنه انجام داده بود تا نتيجه گيرد. اين‌ها خط جلوی برنامه بودند او اصل بود و وقتی واقعيت‌ها را ديد، باز برنگشت و معلوم می‌شود استقلال ندارد و کسی به او خط می دهد.

وی با طرح اين سوال خطاب به سران فتنه که چرا با ديدن حماسه ۹ دی توبه نکرده‌ايد، از خاتمی و کروبی پرسيد: شما بايد بياييد ببينيد در اين پازلی که دشمن برای اسقاط نظام پهن کرده بود،که بر خون شهيدان استوار شده و بالا آمده بود، آمده بودی اين‌ها را زمين بزنيد. شما در اين پازل يا «پازل چين» بوديد يا عضو اين پازل شده بوديد.

طائب همچنين افزود: بيهوده مشت به سندان نزنيد که مردم تصميم خود را گرفته‌اند و نمی‌توانند از آن برگردند و به خدا تعهد داده‌اند که مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه اين مردم خوب فهميده‌اند عاشورا مقدمه ساز ظهور امام زمان (عج) بود، خطاب به سران فتنه گفت: می‌خواهم يک چيز بگم که متوجه شوی. ديدی مردم چگونه ولی فقيه را حفظ کردند و ما افتخار می‌کنيم که امام ما به مرگ طبيعی از بين ما رفت؛ چرا؛ اگر امام شهيد بوده معنايش اين بود دست دشمن به آنان رسيده و افتخار می‌کنيم ايشان به مرگ طبيعی از دنيا رفت و اين درحالی بود که اين دشمن که حرف من را گوش می‌کند می فهمد ولی اين آقايانی که خود را به خواب خرگوشی زده‌اند نيز گوش کنند.

اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح کرد: امام با قلب تپنده استکبار در افتاد که اسرائيل است و آمريکا و اينها ازناب اويند. می‌گويند هرچه می‌خواهی به ما بگو ولی به اسرائيل نگو. امام به اسرائل چه گفت که هيچ کس نتوانست رو دست آن بگويد و اين را امام موقعی گفت که به حسب ظاهر، ايران حلقه به گوش يهود بود و در همين مهديه شراب فروشی می کردند اما درآن زمان امام فرمود اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود.

طائب ادامه داد: برخی از کسانی که مثلا می خواستند خيرخواهی کنند گفتند که آقا را هميجا متوقف کنند تا با امريکا و شوروی، انگليس و شاه مقابله نکند اما امام با همه آنها درافتاد.

وی تصريح کرد: اينجا نتوانستند امام را شهيد کنند و وقتی امام به نجف تبعيد شد پدر شهيد حکيم آمد پيش امام و گفت حرف شما خوب است اما اين مردم ياری نمی‌کنند امام فرموده بود: يک طلبه را دستگير کرده بودند مردم ۱۵ هزار شهيد دادند از اين بيشتر ياری کنند؟

اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: آنها نتوانستند امام را شهيد کنند چون ۱۵ هزار قلب در برابر گلوله دشمن ايستاد و گفت اگه می خواهی امام را بزنی ما را بزن.

طائب افزود: من به استکبار و کسانی که خود را به خواب خرگوشی زده‌اند می‌گويم برويد مطالعه کنيد، ببيند اين ويژگی تنها برای آن زمان نبود بلکه اين ويژگی تاريخ ماست. ببينيد تا به حال يک حجت الهی، يعنی مرجع تقليدی که صاحب رساله بوده و مردم از او تقليد می کردند، نيست که شهيد شده باشد.

وی گفت: نظرتان به شيخ فضل الله نرود ايشان در آن موقع مرجع تقليد نبود و در بی تفاوتی مردم شهيد نشد بلکه داستان پيچيده بود، آن زمان ابزار تبليغی وجود نداشت. شيخ شهيد شد و بعد که مردم فهميدند در رابطه با شيخ فضل‌الله بازی خورده اند، چنان سيلی‌ای زدند که صدايش در اين انقلاب درآمد.

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به حرکت پيامبر (ص) از مکه به مدينه، گفت: پيامبر در برابر تقاضای مردم برای هجرت به مدينه، از مردم مدينه خواست تا قرارداد ولايت امضا کنند و قتی مردم پرسيدند، فرمود: اگر دشمن به ما حمله کرد نبايد بگذاريد دست دشمن به من برسد.

طائب افزود: اين تعهد بعدها دچار مشکل شد. آيه آمد که دين بايد جهانی شود، و اگر شما نياييد من بار را بر زمين نمی گذارم و بار را روی دوش کسانی می گذارم که آنها من را دوست دارند و من هم آنها را و ملاک کارشان نيز حب و عشق است.

وی اضافه کرد: فتنه‌گران، برای ۲۵ خرداد، پياده‌نظامی کينه‌توز نظير منافقين را تربيت کرده بودند تا با حضور در ميان توده‌های مردم از نظام خون بگيرند ولی اين افراد هرچه تلاش کردند تا در اين روز، شعارهايی عليه رهبری مطرح کنند، مردم همراهی نکردند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اين فرمايش امام مبنی بر اينکه اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود، اظهار داشت: امام با قلب تپنده استکبار، که همان اسرائيل است درافتاد و جمله‌ای را بيان داشتند که هيچ کس تا حالا از آن بالاتر نگفته و ايشان اين جمله را زمانی گفتند که حکومت ايران غلام حلقه‌به گوش آمريکا بود.

طائب با اشاره به اينکه دشمن، ولايت فقيه را هدف قرار داده بود، گفت: دشمن در اين قضيه تودهنی خورد و با وجود اينکه با تابلوی دين آمده بود، می‌خواست از رئيس جمهوری شروع کند و خود را تا براندازی نظام برساند.

وی تصريح کرد: موسوی طبق دستور حرف می‌زد و می فهميد چه می‌گويد، در طول تبليغات تلويزيونی نيز در مورد رقيبش سياه‌نمايی می‌کرد، چون آقا از احمدی نژاد حمايت کرده بود و بگونه‌ای وانمود کرد که ايران لب پرتگاه آورده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به او گفته بودند تو کارت را انجام بده يا رای می آوری يا رای نمی‌آوری. اگر رای آوردی می‌شوی رييس جمهور يعنی مردم به خائن بودن رقيبت رای داده‌اند و بعد بساط محاکمه را پهن می‌کنی تا در اين چهار سال گذشته چه کسی از او حمايت کرد و چه کسی نگذاشت زمين بخورد، کد می آورد اينجا رهبری حمايت کرد در حالی که ما در فلان نماز جمعه گفتيم اين دارد خيانت می کند و در فلان دانشگاه و جلسه اقتصادی گفتيم خائن است.
آنکه اين را نگه داشته، يا می دانسته خائن است يا نمی دانسته. اگر می دانست که خائن است و بايد برود و اگر نمی دانست هم بايد برود؛ خوب بعد چه کسی را به جای او بياوريم. کسی را لازم نداريم، قانون اساسی ما وحی منزل نيست، خودمان نوشتيم، تجربه ثابت کرد ولی فقيه نمی خواهيم همه پرسی قانون اساسی، حذف ولايت فقيه ولی‌اش رفت و ولايت هم رفت به هدف رسيده‌ای.

وی ادامه داد: آنها به او گفتند اگر رای نياوردی چه؟ تو اينقدر درباره رقيبت بد گفتی و آن کمک دنده‌ات کروبی هم آنقدر بد گفت که يک رقيبی درست شده و محال است مردم رای داده باشند. اين تقلب است؛
رهبر را می گذاری بر سر دوراهی يا انتخابات را امضا می کند يا امضا نمی کند. اگر امضا کرد تقلب را امضا کرده و بايد برود و اگر امضا نکرد، مجددا انتخابات برگزار می‌شود؛ اگر رای نياوردی دوباره همين مسير را می‌روی.

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به مصاحبه موسوی اشاره کرد که در پاسخ به اين سوال که اگر مجددا مطابق درخواستی که داری انتخابات برگزار شد و رای نياوردی چه می‌کنی، گفته بود دوباره می‌گويم تقلب شده است و گفت: موسوی به اين طريق لو داد دنبال چه است.

وی افزود: دو سيستم نظرسنجی که يکی آمريکايی و ديگری اروپايی بود، پنج روز قبل از انتخابات در سطح بين‌المللی انجام شد و مشخص کرد که آرای موسوی، از ۹ ميليون بيشتر نيست و لذا قبل از برگزاری انتخابات با نوشتن نامه به رهبری، بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند که اين نامه در رسانه‌های خارجی زودتر از ساير رسانه‌ها منعکس شد.

طائب اضافه کرد: موسوی که می‌دانست رای نمی‌آورد در شب انتخابات، اعلام پيروزی کرد و طبق دستور، صبح روز يکشنبه و بعد از اطلاعيه رهبر انقلاب که از مردم تشکر کرده بودند، گفت رهبر انقلاب عادل نيست!

وی با بيان اينکه فتنه‌گران دو گروه بودند، اظهار داشت: يک دسته از قشر روحانی بودند، نظير کروبی و اسدالله بيات که گفتند رهبر انقلاب ديگر عادل نيست و دسته ديگر بوق تقلب را برداشتند و ادعای تقلب ۱۱ ميليونی را مطرح کردند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شنيع‌ترين کارهايی که توسط فتنه‌گران بعد از ۲۵ خرداد انجام شد، گفت: آنها با شهيدسازی، خانمی را که در کانادا زندگی می‌کرد در تهران شهيد کردند، پروژه شهيدسازی را اجرا کردند و با اين کارها آبروی شهيد و شهادت را بردند و يکی ازبدهکاری‌های خاتمی و کروبی به شهدا اين است.

وی با اشاره به تعدادی از بازداشتی‌های پس از انتخابات، نظير تاج زاده و بهزاد نبوی، که ادعای تقلب کرده بودند، گفت: اين افراد در برابر ادعای خود هيچ مدرکی ارائه ندادند و بعد شايع کردند که بازداشتی‌ها کتک خورده‌اند، مگر می‌شود پيرمردی نظير بهزاد نبوی را کتک زد، خودشان بهتر از همه می‌دانستند که تقلب نشده و ادعای تقلب ساخته خود آنها است.

حجت‌الاسلام طائب تمام مشکل استکبار را رژيم صهيونيستی دانست و تصريح کرد: اين رژيم بين دو دندان جهان اسلام يعنی حماس و حزب‌الله قرار دارد.

وی با اشاره به دوران اصلاحات که در سالهای ۷۸ و ۷۹ مطبوعات افسارگسيخته به وجود آمدند، اظهار داشت: اين مطبوعات نوشتند که حزب‌الله لبنان را دستی از ايران حمايت می‌کند که بايد آن دست را قطع کرد.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اطلاعيه‌ای که خاتمی، اخيرا داده و در آن خواستار آزادی زندانی‌ها شده، خطاب به وی، اظهار داشت: بهتر است مقداری فکر کنی! يادت رفته شعار آزادی مطرح ‌کردی حال اينکه خود نمی‌دانستی برای چه اين شعار را می‌دهی!

وی در ادامه خطاب به خاتمی گفت: حداقل کمی از آقای چاوز ياد بگير، رئيس جمهور ونزوئلا در سازمان ملل با حضور رئيس جمهور آمريکا، با نشان دادن جرج بوش گفت که شيطان بزرگ همين است؛ اگر خواب هستيد و نمی‌فهميد بدانيد که از خط خودی خيلی جلو رفته‌ايد و خواب شما را فقط مرگ می‌تواند از بين برد.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: يک موقع مقام رهبری فرمودند «برخی نيروی دشمن نيستند. تو خاکريز خودی بودند تو يه خواب رفتند و زمانی بيدار شدند که دشمن عقب رفته بود و آنها شروع کردند به زدن اشتباه نيروهای خودی.

طائب خطاب به سران فتنه افزود: اين خواب تو را فقط مرگ حل می‌کند. می ميری آنوقت نمی‌فهمی چه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016