سه شنبه 14 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار زندانی در دادگاه اوليه به ۴۴ سال زندان و ۲۵ سال تبعيد محکوم شده اند، جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی - علی عبادی، مهدی جليلی، احمد ميرزايی و محمد ميرزايی چهار زندانی هستند که با احکام سنگين روبرو شده اند.

به گزارش جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی، علی عبادی ۶۱ ساله، بعد از ۴۰۰ روز به زندان وکيل آباد مشهد منتقل و در آبان ماه ۱۳۸۹ به ۶ سال زندان و ۱۰ سال تبعيد به شهر خلخال محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به ذکر است عبادی که در فروردين ماه ۱۳۸۸ دستگير شده بود، ۳۰۰ روز را در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات مشهد تحت فشارهای روحی و جسمی سپری کرده است و بر اثر شکنجه‌های سخت در دوران بازداشت صدمات جسمی و روحی فراوانی نيز ديده است.

همزمان با بازداشت او پسر، دختر و داماد وی نيز بازداشت و جمعاً به ۱۵ سال زندان محکوم شده‌اند.

عبادی سابقه ی زندان در طی دهه های ۵۰ و ۶۰ را نيز دارد.

مهدی جليلی ۲۸ ساله، از ۲۰ تير ماه ۸۸ بازداشت و در زندان به سر می‌برد. در آبان ماه سال جاری به ۱۶ سال زندان محکوم شده و هم اکنون در زندان وکيل آباد مشهد زندانی است.

جليلی که از زندانيان دهه ۶۰ بوده، يک سال گذشته را در بازداشتگاه اطلاعات شهر مشهد بازداشت به سر برده است.

احمد ميرزايی در بهمن ماه ۱۳۸۷ بازداشت و به ۱۶ سال حبس و ۱۰ سال تبعيد محکوم شده است.

محمد ميرزايی در بهمن ماه ۸۷ بازداشت و به ۶ سال زندان و ۵ سال تبعيد محکوم شده است. ميرزايی زندان وکيل آباد مشهد نگهداری می‌شود.

دادگاه تجديدنظر اين چهار زندانی در هفته‌های پيش‌رو حکم قطعی را اعلام می کند. اتهامات اين چهار نفر ارتباط با سازمان‌های مخالف نظام عنوان شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016